Praha – 19. srpna 2009 – Telefónica O2 Czech Republic, přední pevný a mobilní operátor ve střední a východní Evropě, úspěšně nasadila řešení Oracle Communications Unified Inventory Management v rámci svého transformovaného, uceleného systému podpory podniku a provozu (BSS/OSS). Telefónica O2 Czech Republic používala několik inventarizačních systémů, ať už vyvinutých vlastními silami nebo od třetích stran. Potřebovala jasně definovat, spravovat a sjednotit své služby zákazníkům, související logické prostředky (jako telefonní čísla a IP adresy) a fyzické prostředky (jako přepínače a směrovače), aby podstatně zkrátila dobu potřebnou k uvádění nových služeb a zautomatizovala plnění služeb.
Projekt řídila společnost Ness Technologies, partner Oracle v České republice, a ta během tří měsíců úspěšně implementovala řešení Oracle Communications Unified Inventory Management. To slouží v rámci ucelené architektury jednak jako katalog služeb zákazníkům a také pro vedení inventáře.
Integrace řešení Oracle Communications Unified Inventory Management se stávající architekturou BSS/OSS, která zahrnuje aplikaci Oracle Siebel CRM integrovanou s aplikacemi Oracle Communications Order and Service Management a Oracle Communications Service Activation, umožnila společnosti Telefónica O2 Czech Republic realizovat následující provozní přínosy:
- 62procentní zkrácení doby potřebné k návrhu a spuštění nových konvergovaných pevných a mobilních služeb;
- 47procentní zkrácení doby potřebné ke zprovoznění širokopásmových služeb.
„Rostoucí komplikovanost současných IP služeb před nás stavěla výzvu, jak rychle a levně uvádět a dodávat nové služby. Osvědčené, konvergentní aplikace Oracle v kombinaci s úspěšnou implementací společnosti Ness Technologies nám vytvořily škálovatelnou, robustní a konvergentní ucelenou architekturu, která dramaticky zkracuje jak dobu potřebnou k uvádění nových služeb na trh, tak cykly vyřizování objednávek," řekl Tomáš Prokopík, manažer plánování a výkonnosti provozu ve společnosti Telefónica O2 Czech Republic.
„V průběhu naší mnohaleté spolupráce jsme byli svědky pragmatické transformace společnosti Telefónica O2 Czech Republic z podniku silně spoléhajícího na dílčí manuální procesy na podnik, v němž jsou procesy kvalitně definovány, optimalizovány a čím dál větší měrou automatizovány napříč architekturou BSS/OSS. Nyní dokáže Telefónica O2 spouštět nové služby v řádu dnů místo týdnů a finančně daleko efektivněji než kdy v minulosti,“ řekl Dan Ford, viceprezident marketingu produktů, Oracle Communications.