Hlavní navigace

Téměř třetina nakupujících na internetu nakupuje bez obav

25. 5. 2010

[Tisková zpráva] Jablonec nad Nisou, Zlín, 24.5.2010 - Téměř třetina nakupujících uvádí, že v internetových obchodech či internetových aukcích nakupuje bez obav, protože si předem pečlivě vybírá, u koho nakoupí a komu pošle za zboží peníze. Hodnocení ostatních čte před samotným nákupem již více než 85 % respondentů. Tyto výsledky ukázal komplexní výzkum o nakupování na internetu realizovaný srovnávačem cen a zboží Heureka.cz a portálem Aukro.cz, který byl proveden na reprezentativním vzorku 10 000 uživatelů českého internetu.

Obavy z nakupování
Přesně 30 % respondentů uvedlo, že při nakupování na internetu nemají žádné obavy, protože obchod nebo nakupujícího si před nákupem prověřují v diskuzích či hodnocení ostatních nebo se spoléhají na e-shopy s nezávislými certifikáty jako je např. Ověřeno zákazníky od Heureky. Přibližně 43 % respondentů uvádí, že se nejvíce obává případné reklamace produktu, necelých 20 % si není jisto doručením zboží. Pouze 8 % projevuje obavu z vysoké ceny za doručení zboží. „Velice pozitivně hodnotím, že se nakupující učí vybírat internetové obchody, ve kterých nakoupí, a nehledají jen nejnižší cenu“ říká Tomáš Hodboď z internetového srovnávače Heureka.cz a dodává: „I ty relativně dražší e-shopy bývají totiž levnější než kamenné obchody.“

Hodnocení ostatních je důležitější
Více než 85 % respondentů uvedlo, že před nákupem zboží v e-shopech nebo v internetových aukcích čtou zkušenosti ostatních nakupujících. „Ukazuje se, že systém komentářů je pro nakupující velice důležitý a nápomocný. Jde o jednu z nejrychlejších metod, jak poznat problémového prodejce, a proto apelujeme na uživatele, aby hodnotili své obchodní partnery. Je to důležitá informace jak pro nás, tak i pro další uživatele,“ říká Lenka Hanušová, tisková mluvčí Aukro.cz, a dodává: „Systém hodnocení byl posledních týdnech vylepšen tak, aby více vypovídal o jednotlivých krocích transakce a kupující mohli lépe hodnotit jednotlivé části prodeje. Kromě systému komentářů je pro bezpečnost na Aukru klíčová také spolupráce s uživateli při monitorování aukcí i chování uživatelů.“

Garance pro kupující
Více než 80 % respondentů uvádí, že garance vrácení peněz při nepodařené transakci je pro ně motivací k výběru obchodu nebo prodejce. Heureka takový program nabízí již sedm měsíců, Aukro dokonce více než dva roky. Pokud nakupující narazí na podvodného prodejce na Aukru, může obdržet finanční vyrovnání až do výše 20 000 Kč za podmínky, že případ nahlásí Policii ČR a Aukru. Pokud nakupující zaplatí obchodníkovi z programu Ověřeno zákazníky a narazí na nepoctivého prodejce, garantuje Heureka.cz vrácení až 10 000 Kč opět za splnění podmínek srovnávače cen Heureka.cz.

Informace o výzkumu:

  • realizátor – Heureka.cz, Aukro.cz, MITON
  • výzkumu proběhl na přelomu listopadu a prosince na reprezentativním vzorku 10 000 internetových uživatelů, další sociodemografické údaje na vyžádání

O webu Heureka.cz:
Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Miton. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 900 000 RU měsíčně. Na jednom místě porovnává přes 900 000 druhů zboží z více než 8 600 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující přes tisíce recenzí, zkušeností a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz se v roce 2008 umístila na druhém místě soutěže Křišťálová Lupa v prestižní kategorii Projekt roku hodnocené odbornou porotou. ¨

O společnosti Aukro:
Společnost Aukro provozuje největší internetový aukční portál v České republice, který se od svého zahájenív roce 2003 orientuje jak nejširší veřejnost, tak i na firmy. Aukro se velmi rychle rozvíjí, komunitu Aukro.cz tvoří 1,8 milionu registrovaných uživatelů. Pro společnost Aukro pracuje více než 80 zaměstnanců. Hodnota obchodovaných transakcí v loňském roce překročila 4,2 miliardy korun. K prioritám vývoje služeb portálu Aukro.cz patří bezpečnost, rychlost a jednoduchost obchodování. O úspěchu v oblasti e-commerce svědčí spuštění a provoz sesterských aukčních servisů v 10 zemích střední a Východní Evropy (Polsku, Bulharsku, Maďarsku, Rusku, Rumunsku, Slovensku, Bělorusku, Kazachstánu, Srbsku a na Ukrajině). Více informací na www.aukro.cz

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Pečete cukroví a zbyl vám bílek?

Pečete cukroví a zbyl vám bílek?

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Vitalia.cz: Dáte si jahody s plísní?

Dáte si jahody s plísní?

Lupa.cz: Seznam mění vedení. Pavel Zima v čele končí

Seznam mění vedení. Pavel Zima v čele končí

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Podnikatel.cz: Dárky v podnikání. Jak je uplatnit v daních?

Dárky v podnikání. Jak je uplatnit v daních?

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat