Hlavní navigace

Studentský magazín Topzine.cz má na facebooku za 3 měsíce víc fanoušků než Aktuálně.cz

[Tisková zpráva] Internetový projekt českých studentů, Topzine.cz, se po roce od spuštění veřejné betaverze chlubí zajímavými čísly. Magazín, který v současnosti navštěvuje přes 100 tisíc čtenářů měsíčně, obsahuje celkem 12 rubrik přinášejících obsah ze spektra zájmu mladých lidí, vydává komiks Ronaldův svět a na facebooku si profil magazínu od 6. května letošního roku získal téměř 6 tisíc fanoušků.

„Zpětná vazba od našich čtenářů je úžasná. Náš oficiální profil na adrese http://www.fa­cebook.com/top­zine.cz jsme založili až začátkem letošního května a využíváme ho na rozdíl od jiných médií k tomu, abychom našim čtenářům více představili zákulisí našeho magazínu, jednotlivé redaktory a jejich aktivity,“ uvedl koordinátor Topzine.cz, třiadvacetiletý student Martin Peška a dodal: „Před pár dny se díky našemu profilu na facebooku účastnilo několik našich čtenářů společně s redakcí sjezdu řeky Sázavy.“

Topzine.cz před rokem spouštěl tým zhruba 10 studentů z Prahy. Dnes na projektu pracuje přes 300 dobrovolníků. Jedná se především o studenty žurnalistiky a příbuzných oborů, nebo středoškoláky, kteří mají zájem získat zkušenosti od svých starších kolegů a praxi.

Tým studentů pracujících na Topzine.cz se neučí jen psát a fotit. Na jaře natáčel první reklamní spot, v němž si i sami redaktoři zahráli. Spot bývá k vidění na různých kulturních akcích a festivalech. Na YouTube ho od dubna zhlédlo celkem přes 2 500 lidí.

Videospot najdete zde: http://www.you­tube.com/watch?v=hceD­BPOxYOk.

„Samozřejmě, že před tím, než jsme magazín spouštěli, tak jsme si dělali pretest na vzorku zhruba 650 lidí, který nás ujistil v některých rozhodnutích a přiblížil více zájmy našich vrstevníků na internetu. To nás dostalo tam, kde dnes jsme,“ uvedl Peška. Studentský magazín se stal i důvěryhodným zdrojem informací pro ostatní média. Informace z Topzine.cz už čerpaly například deníky Metro či Deník, internetový servery iDnes.cz a Novinky.cz, slovenský server Aktualne.sk či týdeník Instinkt.

„Studenti se u nás už při studiu vypíší a získají praxi. Po škole pak jdou pracovat do nejrůznějších médií. Na jednu stranu mě to mrzí, protože jde o šikovné členy naší redakce, na druhou stranu mám radost, že náš projekt plní úlohu, se kterou byl před rokem zakládán,“ vysvětlil Peška.