Hlavní navigace

V internetových diskusích o dodavatelích elektřiny převládá kritika ČEZ, podpory slunečních elektráren a stížnosti zákazníků

[Tisková zpráva] Kritika cen, výše odměn generálního ředitele Martina Romana a podílu společnosti ČEZ na avizovaném zdražení elektřiny kvůli státní podpoře solárních elektráren – to je nejčastější obsah konverzací na sociálních sítích a v dalších on-line diskusích, týkajících se dodavatelů elektrické energie. Vyplývá to z analýzy společnosti eMerite, která se zabývá monitoringem a vyhodnocováním obsahu internetových diskusí, mj. pro klienty společnosti Anopress IT.

Předmětem analýzy za červenec až září 2010 byl obsah tisíců diskusních příspěvků obsahujících názvy či zkratky deseti celorepublikových dodavatelů elektřiny, tj. firem Bicorn, Bohemia Energy, Centropol Energy, Czech Karbon, ČEZ Prodej, Engas, E.ON Energie, Lumen Energy, Pražská energetika a United Energy Trading. Kombinací softwarových nástrojů, určených k monitoringu sociálních médií, byly prohledány českojazyčné příspěvky na Facebooku, Twitteru, YouTube, blogy i komentáře pod články na různých serverech.

Komentáře týkající se ČEZ zaujaly zhruba 90 % z celku vyhledaných příspěvků. Druhým nejdiskutovanějším dodavatelem elektřiny byl E.ON a třetím RWE. O zbývajících sedmi poskytovatelích lidé diskutovali minimálně.

Častým tématem on-line diskusí byla změna dodavatele energií, dále účast bezpečnostní agentury ABL na ostraze objektů ČEZ a vývoj kauzy „vymahačského komanda NTZ“. Pouze u posledního tématu byl vyrovnaný poměr mezi příspěvky vyznívajícími vůči ČEZ pozitivně a negativně, u všech ostatních témat převládla kritika. Objevily se ovšem i věcné příspěvky podepsané plným jménem, jejichž autoři popisovali konkrétní zkušenosti či výhrady. Např. jeden ze zákazníků upozorňoval, že mu jeho dodavatel zvýšil zálohy na energie poté, kdy mu z předchozího období vracel. „Já musel žádat o změnu záloh každý rok. Vždycky si je spočítali tak, aby měli pěkných pár tisíc ročně bezúročnou půjčku. Naivně jsem se domníval, že když to budu reklamovat 2×, dají si pro příště pozor, ale ani náhodou,“ uvedl zákazník. V žádné z analyzovaných diskusí se přitom neobjevila reakce některé z probíraných společností. Přitom právě včasné a kvalitní odpovědi lidé diskutující na internetu oceňují a otevřeně komunikující dodavatele – z jakéhokoli oboru – preferují.

eMerite, s.r.o., poskytuje e-marketingové analýzy a poradenství založené na internetových měřicích technologiích. Jejími klienty jsou např. Úřad Vlády ČR, Český rozhlas, České aerolinie, Komerční banka, Vitana nebo Vodafone.