Hlavní navigace

Valentýn dobývá internetové nakupování

[Tisková zpráva] PRAHA, 13. února 2007 – Svátek zamilovaných se na internetu projevuje nárůstem objednávek. V nákupní galerii MALL.cz se zvýšil především prodej parfémů, šperků a dámských hodinek. Růst zaznamenal i obchod Showpark.cz prodávající hudbu a filmy.

Importovaný svátek všech zamilovaných Valentýn začíná v Čechách pomalu domácnět a projevuje se to i na tržbách největšího internetového prodejce MALL.cz. „Velká část zákazníků nakupujících drobné dárky, požadovala termín doručení nejpozději 12. února, tedy alespoň 2 dny před Valentýnem,“ uvedl Ondřej Fryc, předseda představenstva MALL.cz. „Z toho usuzujeme, že Valentýn začíná mít u nakupujících na internetu své pevné místo,“ dodává Fryc.

Oproti internetovému trhu ve Spojených státech, kterému vévodí mimo šperků a parfémů hlavně sladkosti a knihy, je zatím český způsob oslav svátku zamilovaných střídmější. „Ve Státech se obdarovávají i přátelé a nejbližší rodina. Oproti tomu nákupní zvyky Čechů ukazují na partnerské dárky,“ upřesňuje sortiment dárků Ondřej Fryc. Do popředí se tak kromě šperků a parfémů dostává romantická hudba a DVD s romantickými filmy. Mírně vzrostla i poptávka vína a sektů a rostly i prodeje zboží určeného přímo k Valentýnu – například mobilní telefon s luxusním šperkem Swarovski.

Top 5 „Valentýnských“ produktů (podle počtu objednávek od 25.1. do 10.2.)

  1. dámský parfém Dolce & Gabbana
  2. šperky a hodinky Esprit
  3. romantické CD a DVD
  4. moravská vína
  5. mobil Sony Ericsson + šperk Swarovski