Hlavní navigace

Vánoční dárek pro české uživatele

[Tisková zpráva] Google spouští ve funkci Street View zajímavá česká místa společně s památkami světového kulturního dědictví (UNESCO)

Sdílet

  • Společnost Google oznámila uzavření globálního partnerství s UNESCO
  • Aplikace Street View zároveň zpřístupňuje i největší dominanty České republiky.

Cílem partnerství s organizací UNESCO je zahrnout památky světového kulturního dědictví do Street View. Byly pořízeny nové obrazové materiály pro památky UNESCO z Francie, Itálie, Velké Británie, Španělska, Nizozemska a České republiky.

Panoramatické snímky těchto „speciálních kolekcí“, ke sběru kterých se využila i Street View tříkolka, jsou nyní online, a uživatelé internetu z celého světa si je mohou prohlížet prostřednictvím stránky google.cz/unesco. Ode dneška tak je možné zajít i na virtuální prohlídku zajímavých historických památek v České republice. Mezi tato místa patří Olomouc, Ostrava nebo celé historické centrum v Českém Krumlově.

Největší dominanty České republiky nyní dostupné v Google Street View
V Google Street View byly nyní širokému publiku zpřístupněny také speciálně nasbírané fotografie nejznámějších míst České republiky. Snímky zahrnují i některé turistické poklady, které vyhrály v hlasování české veřejnosti uspořádaném společně Googlem a organizací CzechTourism letos v létě. Již dnes je tak možné prohlédnout si online historické centrum Olomouce a Českého Krumlova. Zajímavým překvapením pro uživatele budou určitě nejen historická místa, ale i Zoo v Ostravě, Zoo v Praze a známé parky Letná a Stromovka v Praze.

„Je skvělé vidět, jak si čeští uživatelé funkci Street View oblíbili. Proto jsme chtěli ještě před Vánoci uvést speciální českou kolekci snímků s několika dalšími překvapeními navíc,“ říká Jaroslav Bengl, produktový manažer Google Česká republika. „Zároveň se Česká republika může svými historickými klenoty pochlubit celému světu a přilákat tak mnoho nových turistů.“

Světové dědictví na Mapách Google
Google společně s UNESCO také oznámil nové vrstvy v Mapách Google a Google Earth s přizpůsobitelnými ikonami a informačními bublinami. Uživatelé se mohou zblízka podívat na stovky památek ze světového kulturního dědictví, všechny propojené se stránkami UNESCO s podrobnými informacemi.

Google bude v nadcházejících měsících úzce spolupracovat s UNESCO, aby vybral další památky ze zemí po celém světě, kde se sbírala Street View dokumentace. Cílem je získat fotodokumentaci míst z různých regionů celého světa včetně Austrálie, Brazílie, Kanady, Japonska, Mexika, Jižní Afriky, Spojených států a mnoha evropských zemí. Se souhlasem správce objektu Google pořídí rozsáhlou fotodokumentaci, která tato místa zpřístupní milionům lidí po celém světě, kteří by pravděpodobně nikdy neměli příležitost navštívit památky osobně.

Projekt je realizován v naději, že zpřístupnění památek Unesco ve Street View zvýší povědomí o těchto památkách a posílí zájem lidí o jejich uchování.

Společnost Google spolupracuje se správci památek po celém světě a vyvíjí maximální úsilí, aby se tyto památky dostaly na mapu. Partnerský program Street View je nyní k dispozici na https://servi­ces.google.com/fb/for­ms/streetviewin­terestedpartner/.

UNESCO památky světového kulturního dědictví:

  • Česká republika: centrum Českého Krumlova a jeho hrad, historické centrum Olomouce
  • Španělsko: Camino de Santiago, Cáceres, Cuenca, Salamanca, Ávila, Segovia, Toledo
  • Francie: Notre Dame
  • Itálie: Pompeii, Siena, Urbino, San Gimignano
  • Nizozemí: Kinderdijk
  • UK: Stonehenge, Kew Gardens

Jak na Street View?
V místech, kde je dostupná služba Street View, lze zobrazit 3D obraz najetím na nejnižší vrstvu Map Google anebo přetáhnutím ikonky oranžového „Panáčka“ (Pegman) na dané místo. Google chrání soukromí uživatelů tím, že obličeje lidí a registrační značky vozů náhodně zachycených při fotografování jsou rozmazány. Kromě toho lze osoby i vozidla ze snímků jednoduše vymazat na přání dotyčného. Stačí kliknout na možnost „Nahlásit problém“ v levém dolním okraji stránky.

Více informací o službě Street View najdete na stránce pro uživatele google.cz/stre­etview nebo na stránce pro média sites.pressat­google.com/stre­etviewcz

O organizaci UNESCO
Unesco (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization) usiluje o vyhledávání, ochranu a uchování přírodního a kulturního dědictví po celém světě, zejména pak takových památek, jež jsou považovány za vysoce hodnotné pro lidstvo. Světové dědictví patří všem lidem na světě, nezávisle na tom, kde zrovna žijí.

O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.

Google Česká republika
Česká pobočka Googlu byla založena v říjnu 2006, nyní dosáhla s partnerem Centrum Holdings 35% podílu na trhu vyhledávání (Navrcholu.cz, srpen 2009). Google od otevření pobočky uvedl na český trh více než 40 lokalizovaných služeb pro české uživatele, a to včetně produktů jako Mapy Google, online kancelář Dokumenty Google, Kalendář Google, Překladač Google, video portál YouTube, prohlížeč Google Chrome nebo operační systém Android. Malé, střední i velké firmy v České republice mají možnost využít online reklamu v rámci vyhledávání a obsahové sítě (Google AdWords) nebo monetizovat svůj vlastní obsah v rámci služby Google AdSense).

Využít též mohou analytické nástroje pro plánování a měření kampaní: Google Analytics, Google Trends, Statistiky vyhledávání Google, Ad Planner, případně nástroj pro tvorbu grafických kampaní (Display Ad Builder).

Společnost Google Česká republika uzavřela desítky lokálních partnerství s klíčovými hráči na trhu v různých oblastech (média, korporátní sektor, enterprise, neziskový sektor atd.) V obchodní oblasti (prodej reklamy ve vyhledavání i v obsahové síti) Google úzce spolupracuje s celou řadou mediálních i internetových agentur v České republice, primárně však s držiteli certifikace Google Certified Company. Více informací na www.googleblog.cz nebo media centru pro české novináře http://sites.pres­satgoogle.com/cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).