Hlavní navigace

Ve srovnání s Německem jsou čeští zákazníci opatrnější

23. 2. 2011

[Tisková zpráva] Praha, 22. února 2011 – Zatímco v Německu volí osobní odběr pro svoji objednávku v e-shopu pouze necelá desetina zákazníků, v Česku je vyzvednutí na prodejně mnohem populárnější. Podobná situace je i v Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Vyplývá to z čísel internetové nákupní galerie MALL.CZ, která má kromě Česka obchody i v těchto čtyřech dalších zemích.

Češi jsou při nákupech na internetu stále ještě poměrně opatrní. Osobní odběr tu volí celé dvě pětiny zákazníků, komfort nabízený přepravními společnostmi tak využívá 60 % nakupujících. Podobný poměr lze vysledovat i na Slovensku, v Polsku (kde je to zhruba „půl na půl“) i Maďarsku.

„Zákazníci preferují osobní vyzvednutí z ně­kolika důvodů. Jedním z nich je určitě úspora za dopravné, ale důležitý je pro zákazníky i osobní kontakt s prodejcem, možnost takzvaně si osahat zboží, a časová flexibilita. Zboží si mohou vyzvednout, když se jim to hodí, není třeba koordinovat svůj denní rozvrh s dopravcem,“ vysvětluje možné příčiny Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ.

„Naše čísla ukazují, že osobní odběry jsou v Česku silným a oblíbeným fenoménem. Po otevření pobočky v Ostravě našemu obchodu znatelně přibyli noví zákazníci a stávající začali nakupovat častěji,“ dodává.

Opatrnější postoj k nákupům přes internet dokládá i obliba platby až při převzetí zboží. V Česku platí podle čísel MALL.CZ předem pouze 8 % zákazníků, zbytek dává přednost platbě dobírkou nebo zaplacení při osobním odběru. Totožná čísla platí i pro maďarské a slovenské zákazníky. V Polsku platí předem více lidí, okolo 40 %, a téměř opačná situace oproti Česku panuje v Německu, kde předen platí téměř 80 % zákazníků.

„Dobírka je typicky český fenomén, v Česku je jako způsob platby mimořádně oblíbená. To se nedá říct o placení kartou předem, které využívá jen okolo 4 % zákazníků. Zajímavé ale je, že při osobním odběru už zákazníci s platbou kartou problém nemají a rádi ji využívají,“ komentuje čísla Marek Liška.

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte