Hlavní navigace

Ve srovnání s Německem jsou čeští zákazníci opatrnější

[Tisková zpráva] Zatímco v Německu volí osobní odběr pro svoji objednávku v e-shopu pouze necelá desetina zákazníků, v Česku je vyzvednutí na prodejně mnohem populárnější. Podobná situace je i v Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Vyplývá to z čísel internetové nákupní galerie MALL.CZ, která má kromě Česka obchody i v těchto čtyřech dalších zemích.

Češi jsou při nákupech na internetu stále ještě poměrně opatrní. Osobní odběr tu volí celé dvě pětiny zákazníků, komfort nabízený přepravními společnostmi tak využívá 60 % nakupujících. Podobný poměr lze vysledovat i na Slovensku, v Polsku (kde je to zhruba „půl na půl“) i Maďarsku.

„Zákazníci preferují osobní vyzvednutí z několika důvodů. Jedním z nich je určitě úspora za dopravné, ale důležitý je pro zákazníky i osobní kontakt s prodejcem, možnost takzvaně si osahat zboží, a časová flexibilita. Zboží si mohou vyzvednout, když se jim to hodí, není třeba koordinovat svůj denní rozvrh s dopravcem,“ vysvětluje možné příčiny Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ.

„Naše čísla ukazují, že osobní odběry jsou v Česku silným a oblíbeným fenoménem. Po otevření pobočky v Ostravě našemu obchodu znatelně přibyli noví zákazníci a stávající začali nakupovat častěji,“ dodává.

Opatrnější postoj k nákupům přes internet dokládá i obliba platby až při převzetí zboží. V Česku platí podle čísel MALL.CZ předem pouze 8 % zákazníků, zbytek dává přednost platbě dobírkou nebo zaplacení při osobním odběru. Totožná čísla platí i pro maďarské a slovenské zákazníky. V Polsku platí předem více lidí, okolo 40 %, a téměř opačná situace oproti Česku panuje v Německu, kde předen platí téměř 80 % zákazníků.

„Dobírka je typicky český fenomén, v Česku je jako způsob platby mimořádně oblíbená. To se nedá říct o placení kartou předem, které využívá jen okolo 4 % zákazníků. Zajímavé ale je, že při osobním odběru už zákazníci s platbou kartou problém nemají a rádi ji využívají,“ komentuje čísla Marek Liška.

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

DigiZone.cz: Test Philips 24PFS5231 s Bluetooth repro

Test Philips 24PFS5231 s Bluetooth repro

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Měšec.cz: Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu