Hlavní navigace

Velikonoční tradice jsou v Česku stále živé

[Tisková zpráva] Komunikace s rodinou a známými je o svátcích pořád silná tradice: zajímají nás přání, koledy, básničky, zvyky. Vaření je o Velikonocích asi tím nejdůležitějším zvykem: hledáme nádivky, beránka, recepty.

Velikonoční tradice se v České republice stále dodržují: podle žebříčku nejvyhledávanějších „velikonočních“ výrazů na Google.cz z loňských svátků se snažíme najít především inspiraci pro přání, zvyky, koledy, recepty, inspiraci na zdobení beránka i kraslic.

Z žebříčku se dá vyčíst, že setkávání s rodinou a známými je pro nás stále silná tradice: hledáme přání, koledy, básničky a zvyky. Dodržujeme i zvyky v jídle, hledáme tradiční recepty na nádivky, inspiraci pro zdobení beránka a jiné typicky velikonoční kulinářské rady. Připravujeme i domácí velikonoční dekorace, hledáme nové vzory pro zdobení kraslic nebo třeba návod, jak se plete pomlázka.

Tento přehled vychází ze statistiky jménem Zeitgeist, která nabízí seznam nejvyhledávanějších slov, která byla zadaána českými uživateli Google o loňských velikonočních svátcích, tj. v březnu 2008. Zeitgeist tedy představuje jakéhosi „ducha doby“, ukazuje to, o co se lidé v poslední době nejvíce zajímají.

Co nás na Velikonocích zajímá nejvíc?

1. velikonoční přání
2. velikonoční nádivka
3. velikonoční koledy
4. velikonoční obrázky
5. velikonoční pondělí
6. velikonoční beránek
7. velikonoční básničky
8. Velikonoce
9. velikonoční svátky
10. velikonoční prázdniny
11. velikonoční zvyky
12. velikonoční vajíčka
13. velikonoční dekorace
14. velikonoční recepty
15. velikonoční pomlázka

Více informací o Zeitgeistu najdete v našem media centru pro české novináře.

O společnosti Google Inc.
Inovativní vyhledávací technologie společnosti Google umožňují každodenní přístup k informacím milionům lidí po celém světě. Google založili v roce 1998 Larry Page a Sergey Brin, dva studenti univerzity ve Stanfordu, a dnes má přední postavení na všech hlavních globálních trzích. Model cílené reklamy, který Google nabízí svým zákazníkům, poskytuje firmám všech velikostí měřitelné výsledky a zároveň rozšiřuje možnosti internetu pro samotné uživatele. Centrála společnosti Google se nachází v americkém Silicon Valley, jednotlivé pobočky pak na různých místech Ameriky, Evropy a Asie. Více informací najdete vždy na www.google.com.