Hlavní navigace

Velké meziroční srovnání cen na internetu: Ceny televizorů meziročně klesly až o 23%, ceny počítačů rostou

[Tisková zpráva] Jablonec nad Nisou, 13. 7. 2010 - Internetový srovnávač cen Heureka.cz provedl meziroční srovnání cen zboží prodávaného na internetu. Do komplexního srovnání za druhé čtvrtletí let 2009 a 2010 bylo zahrnuto přes 950 000 druhů zboží z více než 9 000 internetových obchodů.

Ceny televizorů padají, počítačů rostou
Největší pokles cen je patrný v kategorii LCD a plazmových televizorů. LCD televizory jsou v meziročním srovnání levnější až o 23%, plazmové televizory o necelých 17%. Průměrná cena LCD televizoru se snížila z 18 352 Kč na 14 191 Kč, průměrná cena plazmových televizorů klesla z 25 714 Kč na 21 468 Kč. „Až o 10% zlevnily také MP3 a MP4 přehrávače, digitální fotoaparáty, pevné disky a další počítačové vybavení,“ říká Tomáš Hodboď z internetového srovnávače Heureka.cz.

Naopak meziroční růst cen je patrný u notebooků i stolních počítačů. Ceny notebooků vzrostly o necelých 8% z 15 339 Kč na 16 539 Kč, ceny stolních počítačů o více než 8% z 14 622 Kč na 15 795 Kč. O necelých deset procent zdražily také tiskárny, objektivy nebo bezdrátové telefony. Ceny LCD monitorů vyskočily dokonce o 14,5%.

Ceny vybavení domácnosti lehce rostou
Ceny bílé techniky a vybavení domácnosti jsou na podobné úrovni jako v loňském roce. V meziročním srovnání zlevnily například varné desky (-5,8%), myčky nádobí (-4,3%), lednice (-3,5%) nebo trouby (-1,4%). Naopak lehce zdražily například mrazničky (0,5%) či pračky (0,5%), znatelnější růst ceny je zřetelný u grilů (5%) nebo vysavačů (12%).

Ceny oblečení rostou – roste jejich nabídka
Ceny oblečení a doplňků na internetu v meziročním srovnání rostly. „K růstu oblečení však nedocházelo z důvodu zdražování, ale zejména proto, že na internet zamířilo více prodejců se značkovým oblečením,“ říká Tomáš Hodboď z internetového srovnávače Heureka.cz.

Heuréka.cz

O webu Heureka.cz:
Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Miton. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 960 0001 RU měsíčně. Na jednom místě porovnává přibližně 970 000 výrobků z více než 9 300 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz se v roce 2008 umístila na druhém místě soutěže Křišťálová Lupa v prestižní kategorii Projekt roku hodnocené odbornou porotou.