Hlavní navigace

Velký test „Televize v kapse“ začíná

[Tisková zpráva] Službu otestuje během dvou měsíců více než 250 uživatelů. Uživatelé budou mít k dispozici deset atraktivních televizních programů. Komerční spuštění vyžaduje vyčlenění DVB-H multiplexu a změnu mediálního zákona.

Sdílet

Praha 24. října 2006 – T-Mobile společně s Českými radiokomunikacemi dnes zahajují šestitýdenní veřejný test „Televize v kapse“ – digitálního televizního vysílání určeného pro mobilní telefony na bázi standardu DVB-H. Od loňské premiéry na veletrhu Invex se služba dočkala celé řady vylepšení. Poprvé bude signál šířen na rozsáhlejším území zahrnujícím většinu území hlavního města Prahy, včetně pokrytí uvnitř budov, uživatelé budou mít k dispozici výběr z deseti televizních programů a kromě interaktivních prvků budou moci využívat i elektronického programového průvodce (tzv. EPG – Electronic Program Guide). Na projektu spolupracuje řada technologických partnerů (Gemalto, Motorola, Nagravision, Rohde & Schwarz, Sagem, Samsung, Siemens a TIM) a dodavatelů obsahu (Česká televize, CzechTourism, Euronews, Filmbox, JETIX, National Geographic, Óčko, Playboy TV, Prima TV a TOP TV).

„Od prvního představení ‚Televize v kapse‘ jsme učinili významný pokrok – ať už v oblasti interaktivity, široké nabídky televizních programů či dalších služeb pro zákazníky,“ říká Jiří Dvorjančanský, marketingový ředitel T-Mobile a dodává: „Jsme velmi rádi, že díky tomuto projektu patří Česká republika mezi průkopnické země, kde by se DVB-H mohlo stát komerční multimediální službou.“

Pilotní provoz
Testování bude probíhat na území Prahy během října a listopadu letošního roku. „Televizi v kapse“ bude moci vyzkoušet více než 250 uživatelů z řad zákazníků a zaměstnanců T-Mobile a Radiokomunikací. Hlavním cílem pilotního provozu je otestovat jednotlivé prvky služby, preference a chování zákazníků před komerčním spuštěním služby. Hlavním dodavatelem mobilních telefonů pro testovací provoz je Motorola, signál bude šířen prostřednictvím sítě Radiokomunikací ze strahovského vysílače.

“Při přípravě testovacího vysílání ve formátu DVB-H jsme mohli využít své bohaté zkušenosti s digitálním televizním vysíláním. Některá specifika DVB-H jako je například pokrytí uvnitř budov však představovala i pro nás technologickou výzvu,“ říká Ing. Martin Roztočil, ředitel Úseku vysílacích služeb Radiokomunika­ce a.s.

Jednou z nejdůležitějších novinek představených v rámci testu je šifrování vysílaného obsahu. Kódování jednotlivých programů je základním předpokladem pro úspěšný komerční provoz služby, jelikož umožňuje dostatečnou ochranu vysílaných TV kanálů. T-Mobile tak garantuje mediálním partnerům autorizované šíření jimi poskytovaného obsahu.

Klíčovým prvkem celého systému je inovovaná SIM karta T-Mobile. Ta umožní uživateli přístup k objednanému TV vysílání a to jak k ucelené nabídce programů v rámci zvoleného balíčku, tak i k prémiovým TV kanálům či speciálním pořadům dle přání uživatele např. sportovní zápasy či koncerty.

Novinky – větší komfort pro diváky
V nabídce je celkem 10 televizních programů: sedm volně šířených a tři kódované. K dispozici bude jak zpravodajství, tak dokumenty, filmové kanály či vysílání pro děti, ale i dospělé. Volně šířené programy: ČT24 CzechTourism – Informační kanál pro turisty, Euronews, Óčko, ,t-music, Playboy TV, TOP TV. Kódované kanály: Filmbox, JETIX, National Geographic. „Televize v kapse“ svým divákům nenabídne jen pasivní sledování programů, ale i celou řadu interaktivních prvků, například stahování melodií, objednání SMS a MMS informačních kanálů, přístup na internetové stránky atd.

Uživatelé budou mít rovněž k dispozici EPG (elektronický programový průvodce), ve kterém naleznou aktuálně vysílaný program, včetně přehledu na příští týden. Prostřednictvím EPG si budou moci nastavit upozornění na jimi vybraný program.

V průběhu testování bude také připravena prezentační místnost v sídle společnosti T-Mobile, kde si případní zájemci mohou službu vyzkoušet.

Partneři
Rozsáhlé testování mobilní TV je výsledkem intenzivní spolupráce partnerských společností, které patří k lídrům ve svém oboru. Hlavními technologickými partnery projektu jsou Radiokomunikace (síť pro vysílání ve formátu DVB-H), Siemens (systémová platforma), Motorola, Sagem, Samsung (koncová zařízení), Rohde & Schwarz (komponenty sítě DVB-H), Gemalto a Nagravision (řešení ochrany přístupu ke službě), TIM (testování DVB-H roamingu).

Atraktivní obsah pro koncové uživatele poskytli mediální partneři: Česká televize, CzechTourism, Euronews, Filmbox, JETIX, National Geographic, Óčko, Playboy TV, Prima TV a TOP TV.

Budoucnost
T-Mobile má zájem „Televizi v kapse“ komerčně spustit v nejbližším možném termínu, nejlépe v roce 2007. To je však možné pouze za splnění nezbytných podmínek, jimiž je především definování a přidělení kmitočtů (multiplexu) pro vysílací síť ve standardu DVB-H Českým telekomunikačním úřadem. Z hlediska investičních nákladů a finanční návratnosti služby bude nutné sdílení digitální vysílací sítě DVB-H více mobilními operátory. Druhou zásadní podmínkou je provedení nezbytných změn v zákoně o rozhlasovém a televizním vysílání, na jejichž základě Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělí souhlas s vysíláním programů v síti DVB-H.

T-Mobile věří, že „Televize v kapse“ osloví široké spektrum zákazníků a stane se úspěšným příkladem inovativního partnerství v oblasti multimediálních služeb.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).