Hlavní navigace

Většina nakupujících na internetu nakupuje z domova, roste částka utracená ročně na internetu

[Tisková zpráva] Jablonec nad Nisou, Zlín, 20.7.2010 - Více než 90 % nakupujících na internetu vybírá a nakupuje zboží na internetu doma, necelých šest procent nakupuje v zaměstnání. Téměř 45 % respondentů na internetu utratí více než 10 000 Kč ročně. Tyto výsledky ukázal komplexní výzkum o nakupování na internetu realizovaný srovnávačem cen a zboží Heureka.cz a nákupní galerií Aukro.cz, který byl proveden na reprezentativním vzorku 10 000 uživatelů českého internetu.

Kde nejčastěji nakupujeme
Podle výsledků průzkumu si nakupování na internetu vyzkoušelo téměř 97 % respondentů, přibližně 93 % z nich se online nakupování věnuje doma. „Průměrná doba, kterou nakupující stráví při výběru zboží, se na Aukru pohybuje kolem 42 minut. Nakupující potřebují dostatečný čas k výběru z více než 3 milionů nového i použitého zboží, což v zaměstnání zpravidla není možné,“ říká Lenka Hanušová, tisková mluvčí Aukro.cz.

V internetové kavárně nebo v univerzitních knihovnách nakupuje pouze 0,5 % respondentů. Tomáš Hodboď z internetového srovnávače to komentuje: „Nákup zboží bývá většinou dlouhodobější proces. Takže i přesto, že vybírání produktů probíhá z více míst, samotný nákup lidé většinou realizují v klidu domova. Při uzavření nákupu se zadávají citlivé údaje jako je jméno nebo adresa, při platbě předem číslo platební karty. To je pravděpodobně hlavní důvod, proč ve veřejných prostorách nakupuje zanedbatelné množství lidí a proč většina nakupuje v bezpečí domova.“

Útrata na internetu
Ve srovnání s loňským rokem roste částka, kterou nakupující vydávají za nákupy na internetu. O dva procentní body klesl podíl lidí, kteří na internetu ročně utratili do 5 000 Kč. Naopak podíl nakupujících, kteří na internetu utratí v průběhu dvanácti měsíců 5 000 až 10 000 Kč, a podíl lidí nakupujících za více než 20 000 Kč meziročně vzrostl shodně o dva procentní body.

Informace o výzkumu:

  • realizátor – Heureka.cz, Aukro.cz, MITON
  • reprezentativní vzorek 10 000 internetových uživatelů, další sociodemografické údaje na vyžádání

Příloha: výsledky výzkumu – kde Češi nakupují na internetu a v jakých částkách se nákupy pohybují

Většina nakupujících na internetu nakupuje z domova

O webu Heureka.cz:
Nezávislý nákupní rádce Heureka.cz patří do rodiny webů společnosti Miton. Web byl spuštěn v říjnu 2007 a jeho návštěvnost se pohybuje kolem 960 0001 RU měsíčně. Na jednom místě porovnává více než 1 000 000 výrobků z téměř 9 500 internetových obchodů. Na webu Heureka.cz naleznou nakupující recenze produktů a e-shopů, zkušenosti a hodnocení ostatních uživatelů. Heureka.cz se v roce 2008 umístila na druhém místě soutěže Křišťálová Lupa v prestižní kategorii Projekt roku hodnocené odbornou porotou.

O společnosti Aukro:
Společnost Aukro provozuje největší internetový aukční portál v České republice, který se od svého zahájení v roce 2003 orientuje jak nejširší veřejnost, tak i na firmy. Aukro se velmi rychle rozvíjí, komunitu Aukro.cz tvoří 1,8 milionu registrovaných uživatelů. Pro společnost Aukro pracuje více než 80 zaměstnanců. Hodnota obchodovaných transakcí v loňském roce překročila 4,2 miliardy korun. K prioritám vývoje služeb portálu Aukro.cz patří bezpečnost, rychlost a jednoduchost obchodování.

1 NetMonitor, květen 2010 O úspěchu v oblasti e-commerce svědčí spuštění a provoz sesterských aukčních servisů v 10 zemích střední a Východní Evropy (Polsku, Bulharsku, Maďarsku, Rusku, Rumunsku, Slovensku, Bělorusku, Kazachstánu, Srbsku a na Ukrajině). Více informací na www.aukro.cz

DigiZone.cz: Placené VoD a obsah zdarma

Placené VoD a obsah zdarma

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny