Hlavní navigace

Vídeňská konference Allied Telesyn

[Tisková zpráva]

Vídeňská konference Allied Telesyn

Vídeň, březen 2003 – Skupina Allied Telesis International (ATI) pokračuje i nadále v růstu. Je to pravý opak vývoje, kterým již několik let prochází odvětví síťových produktů jako celek.

Na středoevropském a východoevropském trhu působící společnost skupiny ATI Allied Telesyn uspořádala ve vídeňském hotelu Schönbrunn 27. – 28. března 2003 výroční konferenci „After CeBIT“. Za přítomnosti 130 středoevrop­ských novinářů se zde objevil evropský management v kompletní sestavě. Byly zde představeny výsledky celé skupiny a nastíněna obchodní a marketingová strategie pro tento rok. I v roce 2002, kdy se společnost začala orientovat především na Evropu a méně již na Japonsko a Ameriku, bylo dosaženo nárůstu obratu o 6 %, celkově 620 milionů USD a investice do výzkumu a vývoje se zvýšily o 123 %. Vše dohromady to vedlo k nárůstu zisku a zvýšení celkové hodnoty produktového portfolia.

„Jak říká náš zakladatel a CEO, Takayoshi Oshima, svůj osud máme ve vlastních rukou.“, řekl Francesco Stramezzi, předseda Allied Telesis International SA, skupiny odpovědné za aktivity ATI v Evropě a Latinské Americe. „V dnešní době jsme pravděpodobně jedinou síťovou firmou, která své produkty vyvíjí, vyrábí i prodává. V období roků 2001/2002 jsme otevřeli dvě nové továrny v Číně a plánujeme další posílení vývoje – to nám umožní plně kontrolovat kvalitu produkce, což je nepsaný úkol všech japonských firem.“

Právě Francesco Stramezzi má velký podíl na úspěšném vývoji ATI, na přerodu z výrobce kabeláže na dodavatele špičkových přepínačů a řešení s přidanou hodnotou. Není náhodou, že největší užitek z této strategie měly právě pobočky v Evropě a Japonsku. V roce 2002 dosáhly růstu 4,5 a 7 procent a vykázaly obrat 170, resp. 380 milionů USD. Tempo růstu v Severní Americe (USA a Kanadě) bylo pomalejší, přesně 0,5 % při obratu 70 milionů USD. To ale naznamená, že by společnost ATI v rozvoji těchto trhů dále nepokračovala. Každopádně první místo ve strategii pro příští období má i nadále Evropa. Jedním z faktorů přispívajícím k vývoji, který se hodnotí jako jednoznačný úspěch ATI, je zajišťování profesionálních služeb prostřednictvím organizace, v jejímž čele stojí Massimo Pisani. V dnešní době jsou nabízeny služby profesionálního servisu, garantovaná blesková výměna porouchaných kusů a odborná školení. Podle posledních údajů bylo v těchto službách dosaženo v Evropě obratu ve výši 1,5 milionu USD.

Společnost Allied Telesis dále investovala do oblasti výzkumu a vývoje. Snahou je reagovat na potřeby trhu a vyvíjet řešení přesně podle potřeb zákazníků v Evropě – právě proto bylo založeno vývojové centrum v Miláně. Tým v čele s Franceskem Salamidou úspěšně navrhuje a realizuje nové projekty na všech světových trzích, včetně USA. Jeho cílem je vybudovat si status globálního centra specializovaného na vývoj a integraci širokopásmových technologií (xDSL, Fibre to the Home) a systémů přenosu hlasu po síti (VoIP).

V roce 2003 bude společnost ATI v tomto vývoji i nadále pokračovat. Zároveň se plánuje vylepšení řady integrovaných řešení a doplnění moderních funkcí z oblasti distribuce streaming videa a přenosu hlasu VoIP tak, aby byly v metropolitních MAN sítích schopny poskytovat služby s přidanou hodnotou. Za zmínku stojí, že se v posledně jmenované oblasti společnost ATI podílela na řadě úspěšných implementací, které potvrzují excelentní kvalitu těchto produktů.

Allied Telesis dosáhl v nedávné době významných úspěchů v rámci projektů metropolitních sítí. Konkrétně se jednalo o nedávno dokončenou implementaci MAN sítě v jižní Itálii, realizovanou ve spolupráci s předními systémovými integrátory. V rámci projektu byly použity výhradně produkty ATI, počínaje páteří a konče rozhraním sítě, přičemž řešení zahrnovalo přenos videa a hlasu a dálkové řízení. Další příklad systémů řízených na dálku byl z Nižného Novgorodu v Rusku, kde je jedna taková páteřní síť a síť v jedné distribuční energetické společnosti.

„Investice do výzkumu a vývoje se nyní soustřeďují především na konkrétní aplikace. Výrobce může zaručit konkurenční výhodu svých výrobků pouze v případě, že sleduje perspektivní aplikace a je sám průkopníkem nových způsobů použití, je prostě první na trhu.“, řekl Piero Bottini, viceprezident marketingu společnosti ATI. „Služby zajišťované prostřednictvím širokopásmových sítí jsou perspektivní aplikace dneška, a tudíž se tímto směrem soustřeďuje i pozornost vývojových laboratoří Allied Telesyn v Evropě, kde se pro širokopásmové sítě vyvíjí koncová zařízení.“