Hlavní navigace

Virtuální mobilita – symbol 21. století?

10. 6. 2008

[Tisková zpráva] Za účasti předních zahraničních i českých specialistů z oboru marketingu se uskutečnil 5. června 2008 v Praze již devátý ročník mezinárodního kongresu Marketing Management 2008. Jednou z přednášejících, kteří se věnovali radikálním změnám chování spotřebitelů a trhu celkově, byla i Kathy Sheehan, Senior Vice-President, GfK Costum Research North America.

Ve své přednášce se Kathy Sheehan soustředila na spotřebitelské trendy v oblasti médií a informačních kanálů v období tzv. třetí fáze globalizace. Nezastupitelnou roli v tomto procesu hrají individuální potřeby (zábava) a nová média, která právě tento druh individualizace podporují. Patrné je to například na celosvětové penetraci mobilních telefonů: Zatímco v roce 1997 byla jen na úrovni 19 %, v roce 2006 dosahovala již 84 %.

Právě mobilita by mohla být symbolem 21. století. Její podoba má několik úrovní – sociální, psychickou, kulturní a virtuální. V marketingovém odvětví s ní lze nejsnáze cílit na mladistvé. Například mezi mladými lidmi od 13 do 19 let komunikuje 73 % přes SMS zprávy, 34 % využívá mobily pro video a foto soubory a např. 19% slouží k poslechu hudby a stejnému počtu též k prohlížení internetu.

Společnost GfK Praha v rámci kongresu na svém stánku představila i videozáznamy pořízené oční kamerou. Ondřej Herink, specialita na výzkum oční kamerou pro region střední a východní Evropy, zde na exkluzivních záznamech demonstroval schopnost oční kamery sledovat dráhu zraku člověka po jakémkoli materiálu (metoda Eye-tracking), a tak ověřit efektivitu libovolné obchodní komunikace.

Prezentaci Kathy Sheehan naleznete zde: http://www.stan­ce.cz/tiskove_stre­disko/files/28/pre­zentace_Kathy_She­ehan_GfK_aj.ppt

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?