Hlavní navigace

Vltava.cz jasně dominuje českým internetovým obchodům

[Tisková zpráva]

Sdílet

Vltava.cz jasně dominuje českým internetovým obchodům

Brno, 10. 5. 2004 – Průzkum agentury Focus prokázal zřetelnou dominanci nejstaršího českého internetového obchodu Vltava.cz. Obchod se spontánně vybaví 7,6% respondentům na prvním místě, s více než dvojnásobným náskokem před ostatními. Vltava.cz je rovněž dominantní značkou s 26,9% zastoupením (nejbližší konkurence: Obchodní-dům.cz – 15,8%, Bílézboží 7,6% atd.). Nejen povědomím je však Vltava.cz předním internetovým obchodem v České republice: 5,5% respondentů uvádí, že na Vltavě nakupuje, což je opět významný náskok před konkurencí. Je pozoruhodné, že obchodní galerie Mall.cz (Internet Mall, a.s.), jež se sám často označuje za „největšího prodejce“, je v průzkumu na úrovni znalosti 0,3% populace.

Pevnou pozici Vltavy potvrzuje vysoký podíl spontánní znalosti na podpořené, zhruba dvojnásobný oproti ostatním obchodům – to potvrzuje pevnou etablovanost značky v myslích českých spotřebitelů. Dle modelu „hřbitova značek“ (David A.Acker, Young and Rubicam Europe) je Vltava.cz jedinou „zdravou“ značkou v prostředí internetového obchodování, zatímco všichni ostatní se nalézají poblíž nebezpečné oblasti, označované jako „hřbitov značek“.

Průzkum potvrzuje též vysokou pozici internetového obchodu Cybex.cz, patřící rovněž do rodiny InternetShops, a.s., specializujícího se na oblast výpočetní techniky. Cybex.cz je známý 3,4% populace, přičemž nejbližší konkurenti se vyskytují citelně níže – Alzasoft (0,7%), Czech Computer (0,5%) či AutoCont (0,4%).

„Jsme rádi, že nezávislý průzkum renomované agentury potvrdil naše empirické odhady. Ukazuje se, že osm let aktivního a neustávajícího působení v podpoře značky Vltava.cz jako opravdového ´českého Amazonu´, podpořeného skvělými zákaznickými službami nese jasné výsledky“ komentuje Jiří Hlavenka, předseda představenstva společnosti. „Ve světě internetového retailu, tj. ve světě virtuálních obchodů bez obřích kamenných obchodních center tvoří značka zásadní část hodnoty firmy. Výzkum ukazuje, že Vltava.cz je jedinou skutečně silnou a zdravou značkou v prostředí elektronického retailu v České republiky.“.

V případě zájmu o další informace, prosíme, kontaktujte:

Petr Malášek
ředitel
InternetShops, a. s.
Tel.: +420 (5) 38 706 401
E-mail: petr.malasek@in­ternetshops.cz

Petr Král
marketingový manažer
InternetShops, a. s.
Tel.: +420 (5) 38 706 401
E-mail: petr.kral@inter­netshops.cz

O společnosti InternetShops.

InternetShops, a.s. je přední českou společností aktivní v oblasti prodeje v prostředí Internetu (e-retailem) v České a Slovenské republice. Její klíčové obchody (Vltava.cz, Cybex.cz a Dunaj.sk) patří s více než 250 000 zákazníky k nejstarším a nejvýznamnějším na trzích v ČR a SR. Více na www.internetshop­s.cz.

O agentuře Focus – Marketing and Social Research

Agentura se zaměřuje zejména na průzkum trhu a výzkumy veřejného mínění; je řádným členem České marketingové společnosti. Mezi její klienty patří např. společnosti Ahold, Ikea, Tesco, IBM, Baťa, ČEZ či PriceWaterhou­seCoopers. Výzkum byl prováděn v rámci omnibusového šetření. Více na www.focus-agency.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).