Hlavní navigace

Vnímání internetové reklamy

[Tisková zpráva] Pouze necelá petina internetových uživatelu vubec nekliká na internetové reklamy. Klesá pocet uživatelu, kterí tvrdí, že internetová reklama nemá žádný vliv na výber zboží.

Následující údaje jsou výsledkem internetových pruzkumu NetMonitor Consumer, které zrealizovala výzkumná agentura Mediaresearch na vzorku internetové populace o velikosti více než 1 400 respondentu starších 15-ti let. Tito respondenti jsou rovnež zapojeni do výzkumu ceského internetu v rámci projektu NetMonitor (výzkum návštevnosti ceského internetu a sociodemografie návštevníku). Výzkumy NetMonitor Consumer probehly v ríjnu 2005, na prelomu února a brezna 2006 a v polovine cervna 2006.

Internetová populace predstavuje v Ceské republice 3,5 milionu osob (ve veku 12 a více let), jak vyplývá z výsledku výzkumu NetMonitor, který pro SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu) realizuje Mediaresearch ve spolupráci se spolecností Gemius.

Jak casto kliká internetová populace na reklamu uverejnenou na internetu?
Vývoj odpovedí internetových uživatelu na otázku týkající se klikání na internetové reklamy je ve sledovaných obdobích prakticky nemenný. V posledním období (cerven 2006) uvedlo celkem 3,3 % internetových uživatelu, že na reklamy kliká každý den a 18,5 % tvrdí, že minimálne jednou za týden. Témer každý pátý respondent (19,4 %) uvedl, že na reklamy nikdy nekliká. Na internetové reklamy klikají casteji muži než ženy.

Jaký vliv má internetová reklama na internetové uživatele?
Prestože ceští internetoví uživatelé klikají na internetové reklamy, zároven také prohlašují, že reklama na ne nemá žádný vliv. Výzkum však ukázal, že za poslední tri sledovaná období dochází pomalu k vetšímu uplatnování internetové reklamy, a to predevším jako zdroje informací. Stálý pokles (o 4,4 %) zaznamenává nejvetší skupina internetových uživatelu, kterí si myslí, že internetová reklama nehraje pri jejich rozhodování o výberu zboží žádnou roli.

Soubežne s tímto trendem, jsme zaznamenali pozvolný nárust (o 5,4 %) u uživatelu, kterí uvádí, že jim internetová reklama pomohla pri výberu ci získání informací.