Hlavní navigace

Vnímání internetové reklamy

27. 9. 2006

[Tisková zpráva] Pouze necelá petina internetových uživatelu vubec nekliká na internetové reklamy. Klesá pocet uživatelu, kterí tvrdí, že internetová reklama nemá žádný vliv na výber zboží.

Následující údaje jsou výsledkem internetových pruzkumu NetMonitor Consumer, které zrealizovala výzkumná agentura Mediaresearch na vzorku internetové populace o velikosti více než 1 400 respondentu starších 15-ti let. Tito respondenti jsou rovnež zapojeni do výzkumu ceského internetu v rámci projektu NetMonitor (výzkum návštevnosti ceského internetu a sociodemografie návštevníku). Výzkumy NetMonitor Consumer probehly v ríjnu 2005, na prelomu února a brezna 2006 a v polovine cervna 2006.

Internetová populace predstavuje v Ceské republice 3,5 milionu osob (ve veku 12 a více let), jak vyplývá z výsledku výzkumu NetMonitor, který pro SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu) realizuje Mediaresearch ve spolupráci se spolecností Gemius.

Jak casto kliká internetová populace na reklamu uverejnenou na internetu?
Vývoj odpovedí internetových uživatelu na otázku týkající se klikání na internetové reklamy je ve sledovaných obdobích prakticky nemenný. V posledním období (cerven 2006) uvedlo celkem 3,3 % internetových uživatelu, že na reklamy kliká každý den a 18,5 % tvrdí, že minimálne jednou za týden. Témer každý pátý respondent (19,4 %) uvedl, že na reklamy nikdy nekliká. Na internetové reklamy klikají casteji muži než ženy.

Jaký vliv má internetová reklama na internetové uživatele?
Prestože ceští internetoví uživatelé klikají na internetové reklamy, zároven také prohlašují, že reklama na ne nemá žádný vliv. Výzkum však ukázal, že za poslední tri sledovaná období dochází pomalu k vetšímu uplatnování internetové reklamy, a to predevším jako zdroje informací. Stálý pokles (o 4,4 %) zaznamenává nejvetší skupina internetových uživatelu, kterí si myslí, že internetová reklama nehraje pri jejich rozhodování o výberu zboží žádnou roli.

Soubežne s tímto trendem, jsme zaznamenali pozvolný nárust (o 5,4 %) u uživatelu, kterí uvádí, že jim internetová reklama pomohla pri výberu ci získání informací.

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: mBank cenzuruje, zrušila mFórum

mBank cenzuruje, zrušila mFórum

DigiZone.cz: Další dva kanály nabídnou HbbTV

Další dva kanály nabídnou HbbTV

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Na 3. prosince se chystá protest proti EET

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

Měšec.cz: Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Podnikatel.cz: Snížení DPH na 15 % se netýká všech

Snížení DPH na 15 % se netýká všech