Hlavní navigace

Vydavatel magazínu Stip.cz oznámil vstup švýcarského investora Centralway

[Tisková zpráva] Švýcarská investiční skupina Centralway zakoupila v červenci 34procentní podíl ve vydavatelství TA Promotion International. Jeho magazín pro studenty Stip.cz, který vychází od května 2006, je největším a jediným celoplošným lifestylovým magazínem svého druhu.

„Od vstupu Centralway si slibujeme především další rozvoj projektu pro studenty Stip.cz. Nyní navyšujeme náklad na 60 000 výtisků a rozšiřujeme distribuci do dalších měst, čímž pokryjeme oblast 80 % českých vysokoškoláků, a můžeme přemýšlet o rozšíření časopisu do sousedních zemí. Druhým cílem je povýšit magazín na plně profesionální úroveň – v tomto ohledu úzce spolupracujeme s vydavatelstvím X Publishing, které také patří do skupiny společností s podílem Centralway,“ shrnují změny zakladatelé TA Promotion International Adam Kožela a Tomáš Rašner.

Centralway Holding vstoupil v Česku již do řady společností, mimo jiné do projektů Invia.cz, Jyxo.cz, Blog.cz, H1.cz, Auto.cz nebo Ceknito.cz. Dosud bylo jeho poslední akvizicí vydavatelství X Publishing, do kterého vstoupil začátkem června.

Centralway Holding je soukromá investiční společnost. Od roku 2000 se zaměřuje především na švýcarský, německý, český a slovenský trh. Její dceřiné společnosti zaměstnávají asi 12 tisíc lidí. Letos otevřela kapitálový fond zaměřený na střední Evropu. Investici ve výši dvaceti milionů eur, což je v přepočtu přes 560 milionů korun, do fondu vložili sami společníci Centralway. Fond je tak nezávislý na bankovních ústavech. Minimálně 280 milionů korun z těchto prostředků hodlá Centralway investovat především do českých projektů v oblasti softwaru, komunikace a médií.

Zbytek půjde do ostatních zemí střední Evropy. Peníze budou investovány během následujících čtyřiadvaceti měsíců, pak vznikne fond nový. Fond se zaměřuje na společnosti operující v rychle rostoucích odvětvích. Tyto společnosti by měly být číslem jedna nebo dva na trhu v dané zemi, případně mít nějaký zajímavý projekt či myšlenku. Za získaný podíl poskytuje společnosti přístup ke strategickým informacím, kontakty na evropské trhy a posiluje finanční zázemí firmy.