Hlavní navigace

Využívání pojištění internetovou populací

[Tisková zpráva] Před několika dny byly zveřejněny výsledky osmé vlny NetMonitor Consumeru (doplňkového výzkumu projektu NetMonitor) na téma využívání různých druhů pojištění internetovou populací. Tento výzkum vždy ve čtvrtletních intervalech přináší zajímavé údaje z hlediska chování a zvyků internetové populace. Jeho poslední vlna přinesla mimo jiné následující informace .

Výzkum byl proveden v období 21.-28. března na vzorku N = 1 378 respondentů ve věku 18+ let, kteří se po celý měsíc únor účastnili projektu NetMonitor a kteří během období 21. – 28. března navštívili některý ze serverů v tomto projektu měřených.

Z výsledků výzkumu vyplývá (viz Graf 1), že nejrozšířenějším druhem pojištění je povinné ručení automobilu k soukromým účelům, jenž využívá 63,6% internetové populace, dále pak penzijní připojištění – 55,9%, životní pojištění – 54,5%, úrazové pojištění – 49,9%, pojištění domácnosti – 49,1%, cestovní pojištění – 45,1 %, s větším odstupem pak pojištění staveb – 29,8% a další pojištění automobilu – 21,4%. 6,7% internetové populace žádný druh pojištění nevyužívá.

U všech dotazovaných druhů pojištění je podle osmé vlny NetMonitor Consumeru nejčastějším pojistitelem s větším či menším náskokem Česká pojišťovna a to jak u mužů tak i u žen. Jedinou výjimku tohoto stavu tvoří kategorie “Jiné pojištění automobilu k soukromým účelům”, kde tuto dominanci narušila Kooperativa pojišťovna s minimálním náskokem právě před Českou pojišťovnou. Podíváme-li se u této „zvláštní“ kategorie na rozdíly mezi pohlavími, zjistíme, že Kooperativa vítězí u žen, které toto pojištění užívají, kdežto Česká pojišťovna si drží první místo mezi muži i zde.

Dalším zajímavým parametrem je i výše částky, kterou členové internetové populace ročně utratí za všechny své pojistky. Jak ilustruje Graf 2, 55% příslušníků internetové populace vydá za všechny své pojistky max. 15 000 Kč ročně. Nejvyšší procentuelní podíl – 20,6% pak tvoří lidé utrácející za své pojistky částku 5 001 – 10 000 Kč ročně. Do nejvyšší kategorie z tohoto hlediska, tj. nad 40 000 Kč vydaných na pojistky ročně, pak spadá 5,6% internetové populace. Toto procentuelní rozložení částek vydávaných internetovou populací na pojištění, tak jak je uvedeno v grafu, odpovídá s minimálními odchylkami i rozložení podle pohlaví. Tyto odchylky se pohybují v maximálních hodnotách kolem dvou procentních bodů.

Vitalia.cz: Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Měšec.cz: Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

DigiZone.cz: Co chtějí operátoři při přechodu na DVB-T2?

Co chtějí operátoři při přechodu na DVB-T2?

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku