Hlavní navigace

Vývoj výcvikové hry pro NATO nebo americkou armádu se vrací do Česka

9. 4. 2009

[Tisková zpráva] BOHEMIA INTERACTIVE BUDE DALŠÍ GENERACI SVÉ VOJENSKÉ VÝCVIKOVÉ HRY VIRTUAL BATTLESPACE, VYUŽIVANÉ NAPŘÍKLAD NATO NEBO AMERICKOU ARMÁDOU, VYVÍJET V PRAZE

PRAHA 8. dubna 2009: Česká softwarová společnost Bohemia Interactive stěhuje svůj vývojový tým, zabývající se tvorbou další generace vojenské výcvikové hry Virtual Battlespace, zpět do České Republiky. V jejím novém vývojovém centru v pražských Dejvicích se tak otevírají další místa pro špičkové programátory. Virtual Battlespace využívají k výcviku vojenské organizace celého světa včetně americké armády nebo NATO.

„Na Virtual Battlespace až do začátku letošního roku Bohemia Interactive pracovala především ve svém australském studiu. Jsme velmi rádi, že je můžeme přivítat zpátky u nás,“ říká Alexandra Rudyšarová, pověřená generální ředitelka agentury CzechInvest. „Vývojáři softwaru v současné době tvoří nejpočetnější skupinu nových investorů v České republice. Jen za uplynulý rok jich na mapě ČR s přispěním CzechInvestu přibylo dalších 43.“

„Virtual Battlespace 2 si užívá celosvětové popularity. Pracuje s ním celá řada organizací včetně armád Spojených států nebo Spojeného království. Od června letošního roku jej ke svým společným cvičením nasadí dokonce i NATO. To všechno pro nás znamená spoustu další práce ve vývoji,“ vysvětluje Peter Morrison, generální ředitel společnosti Bohemia Interactive Simulations. „Přestože hlavní prodejní místo i nadále zůstane v Austrálii, rozhodli jsme se přestěhovat většinu vývojového týmu zpátky do České republiky. Jsme totiž přesvědčeni, že tu najdeme spoustu špičkových programátorů, kteří se budou chtít na vývoji Virtual Battlespace podílet. Navíc je to pro nás tak trochu návrat domů,“ dodává Morrison.

Společnost Bohemia Interactive se proslavila v roce 2001 vydáním vysoce oceňované akční hry Operation Flashpoint. Ta fungovala na grafickém enginu Real Virtuality, na kterém bratři Španělové, zakladatelé Bohemia Interactive Studio, pracovali už od roku 1997. Dnes Bohemia Interactive vyvíjí už třetí generaci tohoto enginu, na němž poběží i další verze armádního Virtual Battlespace.

„V současné době se naši vývojáři intenzivně zaměřují kupříkladu na to, aby do Virtual Battlespace zapracovali modul pro realistický výcvik obrany proti improvizovaným výbušným zařízením (IED). To byl také jeden z klíčových požadavků NATO, které chce využívat naši počítačovou hru pro přípravu vojáků na mise v Afghánistánu a Iráku,“ pokračuje Peter Morrison.

Vedle vývoje ‚vážných‘ počítačových her Bohemia Interactive pracuje i na klasických hrách pro zábavu. V současné době dokončuje svou nejnovější hru Armed Assault 2 (ArmA2), která poběží na stejném enginu, jako její armádní software.

VÍCE O BOHEMIA INTERACTIVE
Bohemia Interactive je nezávislá společnost zabývající se vývojem počítačových her. Firma vznikla v roce 1999 a v současné době provozuje studia v České republice a v Austrálii. Zabývá se vývojem špičkového grafického softwaru, výzkumem pokročilé 3D grafiky a umělé inteligence a technikami simulace fyzikálních vlastností v real-time interaktivním prostředí. Bohemia Interactive stojí za tituly jako je Operation Flashpoint nebo ArmA: Armed Assault. Divize zabývající se simulacemi, Bohemia Interactive Simulations, vyvíjí ‚vážné‘ produkty, jako je například vojenská výcviková hra Virtual Battlespace (VBS) založená na grafice a fyzikálním modelu Real Virtuality. Virtual Battlespace vzniká speciálně pro vojenský výcvik a díky tomu nabízí mnoho specifických vlastností včetně rychlých a snadno nastavitelných scénářů v realistickém 3D prostředí, časového zpracování výuky nebo nástroje pro zpětné vyhodnocení akcí. Rozdílem oproti většině ostatních vojenských simulátorů je to, že instalace, konfigurace i provoz VBS2 jsou v porovnání s konkurencí velice snadné.

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Podnikatel.cz: Vrátí zvýhodnění, ale výrazně omezí paušály

Vrátí zvýhodnění, ale výrazně omezí paušály

Podnikatel.cz: Berňák kvůli EET prodlužuje otevírací dobu

Berňák kvůli EET prodlužuje otevírací dobu

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

DigiZone.cz: Flix TV má set-top box s HEVC

Flix TV má set-top box s HEVC

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Podnikatel.cz: Dárky v podnikání. Jak je uplatnit v daních?

Dárky v podnikání. Jak je uplatnit v daních?

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU