Hlavní navigace

Začíná soutěž o budoucí podobu českých měst Future Cities s GUG.CZ a CIANT

[Tisková zpráva] Prvním městem budoucnosti je Mělník – i jeho obyvatelé mají možnost ovlivnit jeho rozvoj

Česká Google User Group (Gug.cz) spolu se svými partnery CIANT a Future Cities Forum vyhlašuje první část soutěže Future cities – Soutěž o nejlepší možné budoucí podoby města Mělníka. Pomocí nástrojů Google SketchUp a Google Earth mají soutěžící za úkol navrhnout úpravu centra města Mělník a řešení jeho urbanistických problémů. Soutěž je díky použití těchto jednoduchých nástrojů otevřena nejen architektům, ale i kreativním zástupcům ostatní veřejnosti. Projekt Future cities nabízí efektivního řešení problému urbanistického rozvoje českých měst. Soutěžní práce mohou zájemci zasílat od 29. července do 31. srpna na adresu futurecities@gug­.cz. Vybráni budou dva vítězové, které vybere porota složená z předních architektů a občanů Mělníka. Mezi cenami je mobilní telefon G1 se systémem Android nebo software Google Sketchup.

Otevírá se tak první část potencionálně dlouhodobého projektu „měst budoucnosti“. Projekt umožňuje prozkoumat dopady architektonických změn na každodenní život ve městě a možnosti jeho urbanistického rozvoje. Celkově se snaží přispět k šetrnějšímu přístupu k životnímu prostředí.

„Do projektu jsme se připojili, protože se nám líbí zapojení běžných obyvatel do procesu plánování. Obyvatelé se mohou podílet na společném rozhodování, co se v Mělníku změní, jak budou využity historické budovy, půdy v sousedství a jeden z nejvýznamnějších přístavů v České republice,“ říká Pavel Průcha, vedoucí odboru výstavby a rozvoje MÚ Mělník.

Zasílání soutěžních prací je možné od 29. července do 31. srpna na adresu futurecities@gug­.cz, kde budu práce vystaveny a bude možné je i komentovat. Podmínky účasti v soutěži najdete na futurecities.gug­.cz. Projekt realizuje česká Google User Group (GUG.cz) a Mezinárodní centrum pro umění a nové technologie (CIANT) za podpory Future Cities Forum. Vyhodnocení projektu proběhne v září 2009. Projekt bude poté dále pokračovat a zaměří se na další města v České republice.

Jaké nástroje mohou soutěžící používat?

Google SketchUp (http://sketchup­.google.com/) je výkonný software pro operační systémy MS Windows 2000/XP/Vista a Mac OS X, který je uživatelsky orientovaným nástrojem pro tvorbu, úpravu a sdílení 3D modelů. Prostorové budovy budov je možné snadno umístit do reálných míst například v geografických informačních systémech. Ve srovnání s dalšími programy pro 3D modelování vyniká snadností jejich tvorby a možností kooperace s dalšími službami a systémy, právě proto je široce oblíben nejen mezi neprofesionály, ale například i ve veřejné správě či školství.

Google Earth (http://earth­.google.com/) je virtuální globus, který zobrazuje satelitní snímky, mapy, terén, prostorové budovy, galaxie ve vnějším vesmíru i oceánské příkopy na mořském dně. Jeho prostřednictvím můžete kromě jiného i zobrazovat a sdílet prostorové modely budov, jak reálných, tak plánovaných, a vytvářet tak snadno a rychle i své vize. Sdílení takovýchto vizí může pomoci nejen při tvorbě územních plánů, ale i občanské společnosti k participaci na vývoji regionů.

Google Galerie 3D objektů (http://sketchup­.google.com/3dwa­rehouse/) je celosvětové online úložiště 3D modelů umožňující vyhledávání a které obsahuje modely od budov přes vesmírné lodi až po abstraktní umění. Modely si může kdokoli stáhnout a otevřít například v programu Google SketchUp. Prostorové modely budov pak lze také zobrazit v aplikaci Google Earth.

Webová alba programu Picasa (http://picasa­web.google.com/ga­llery.sketchup) je celosvětové online úložiště obrázků a fotografií, které můžeme využít jako album pro dokumentaci návrhů.

YouTube (http://www.y­outube.cz/) je celosvětové online úložiště videí, které umožňuje vyhledávání a sledování videa mnoha způsoby,ať už v prohlížeči osobního počítače, ale také na mobilních zařízeních. V rámci této služby je také možné navazovat kontakty s ostatními uživateli YouTube v rámci sdílených zájmů. Vytvořené video lze snadno šířit po celém světě i na vlastních webových stránkách, kam je možné je snadno vkládat.

Podrobné informace k soutěži naleznete na www.gug.cz.

Vitalia.cz: Bižuterie tisícinásobně překračuje povolené limity

Bižuterie tisícinásobně překračuje povolené limity

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Měšec.cz: Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

DigiZone.cz: Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků

Velká cena v Abú Dhabí: 131 ti­síc diváků