Hlavní navigace

Zákazníci opouštějí kamenné prodejny a téměř vše zařizují přes internet

[Tisková zpráva] Praha, 12. srpna 2009 - Kamenné prodejny mobilních operátorů, pojišťoven a bank začínají prohrávat souboj s internetem. Lidé, kteří mají přístup k internetu, do nich chodí minimálně, protože se naučili zařizovat stále více věcí právě přes internet. Dvě pětiny zákazníků navštíví kamenné pobočky méně než jednou za rok. Naproti tomu 72% zákazníků využívá internetovou zákaznickou péči jednou za 14 dní a častěji.

Vyplývá to z průzkumu Vodafone Zoom o zákaznické péči operátorů, bank a pojišťoven, který pro Vodafone mezi 600 respondenty realizovala agentura Data Collect.

K čemu nejvíce zákazníci využívají internetovou péči:

  • pro kompletní obsluhu zákaznického účtu (84% respondentů)
  • k získání informací o produktech a službách (59% respondentů)
  • nákup produktů a služeb (42 % respondentů)

Do kamenných poboček mobilních operátorů, bank a pojišťoven chodí většina zákazníků převážně jen v nezbytných případech, často při prvním nákupu služby či produktu. Telefonní zákaznické linky využívají lidé trochu častěji, ovšem převážnou většinu běžných úkonů vyřizují přes internet.

S péčí poskytovanou prostřednictvím internetu je spokojeno přes 90% zákazníků, kteří ji využívají, zatímco s péčí v kamenných prodejnách a na telefonních linkách je spokojeno 70% respondentů.

Vodafone