Hlavní navigace

Zákazníci v obchodech KASA utratili za rok 1 miliardu korun

[Tisková zpráva] Obchody KASA se chtějí stát jedničkou na českém trhu a obsadit pozici TOP3 největších online obchodníků v zemích střední a východní Evropy. KASA již nyní na Slovensku provozuje největší online obchod na trhu.

Nakupování na internetu se podle rostoucích finančních ukazatelů stalo již běžnou záležitostí. Obchody KASA, které patří mezi největší obchody v Česku, na Slovensku, Německu a Polsku, vygenerovaly za období dvanácti po sobě jdoucích měsíců (od 1. 9. 2006 do 31. 8. 2007) obrat přesahující 1 miliardu korun. Na tomto obratu se podílelo 136.360 objednávek a přes 100 tisíc nových zákazníků. „V obchodech KASA již nakoupilo více než 266 tisíc lidí,“ říká Martin Kasa, ředitel KASA.cz. Překročení hranice 1 miliardy korun se obchodům KASA podařilo po 8 letech obchodní činnosti.

Zatímco počty zákazníků i obraty rostou, jednotliví lidé za nákup utratí v průměru méně. Zatímco v roce 2006 to bylo 8.000 korun, letos zatím 7.300 korun. „Hlavním důvod vidím v trvalém poklesu cen veškerého spotřebního zboží nejen na internetu,“ vysvětluje důvod poklesu Martin Kasa. „Lidé tedy nakupují více zboží za nižší ceny“, dodává.

Další nárůst obchodních ukazatelů bude souviset s nástupem zimního období a samozřejmě s příchodem Vánoc. Blížící se zima přinese prudký růst zájmu o pneumatiky a vybavení na hory (lyže, snowboardy) a nahradí letní hon na satelitní navigace, digitální fotoaparáty a videokamery. Na internetu se patrně i dále udrží zájem o set top boxy, umožňující příjem digitálního televizního vysílání. Podle Martina Kasy diskuse kolem digitalizace a vypínání analogového vysílání v prvních regionech zájem jen podpoří.

Internetové obchody ve skupině KASA zaznamenaly první objednávku v roce 1999, kdy Martin Kasa při studiu vysoké školy odstartoval do té doby prakticky neznámý online prodej zboží. „V začátcích jsme zboží vozili v baťohu tramvají, rozvoz byl samozřejmě hlavně po Praze. Večer jsme pak programovali internetové stránky, jelikož žádné dostupné technické řešení nebylo,“ říká Martin Kasa. „Obrat miliardu korun se nám v té době zdál spíše jako sen – internet nebyl moc rozšířen, připojení bylo pomalé a nakupovali opravdu jen počítačoví nadšenci,“ dodává Kasa.