Hlavní navigace

Zboží vyhledává v bazarech i regionech

[Tisková zpráva] Po šesti měsících provozu se Zboží rozšiřuje o nabídku použitého zboží a na přání uživatelů vyhledává internetové obchody podle regionu.

Služba pro hledání a nákup zboží v internetových obchodech má za sebou první půl rok provozu na www.zbozi.cz. Obsahuje už 15 milionů položek zboží nejrůznějšího druhu z nabídky bezmála 5 tisíc internetových obchodů. Uživatelé tu denně shlédnou kolem 10 milionu inzerátů a realizují více než 400 tisíc prokliků na webové stránky internetových obchodů. Kromě rozšíření obsahu vyhledávání služba nyní vylepšuje i design.

Oblíbené bazary
Zboží se kromě původní nabídky nového zboží začíná zaměřovat i na bazary. Přidává oblíbený Sbazar, Bazoš.cz nebo Aukro.cz a zveřejňuje jejich nabídku v nové záložce Bazarové zboží. Uživatelům dále akcentuje stáří nabídky a důvěryhodnost bazaru, vyjádřenou čtyřmi stupni: registrovaný inzerent, ověřený inzerent, placený inzerát a anonymní inzerent. V rozhodování o tom, který bazar využít, pomáhá uživatelům také Informace o prodejci, kde najdou webovou adresu bazaru a jeho inzerci.

Na Zboží je nyní celkem 80 tisíc položek z pěti bazarů. „Chceme sortiment Zboží maximálně rozšířit tak, aby v něm uživatelé komfortně našli všechno, co chtějí na internetu koupit,“ říká manažerka služby Štěpánka Kovaříková. Poukazuje přitom na to, že v kategorii bazarového zboží mohou uživatelé i sami inzerovat a to přímým odkazem v patičce stránky na službu Sbazar http://www.sba­zar.cz/inzerce-pro-neregistrovane­.html.

Výpis výsledku hledání v bazarovém zboží končí krátkým výpisem výsledku hledání na zboží novém – uživatelé tak mohou na stejné klíčové slovo hledat v obou kategoriích Zboží třeba jen pro srovnání ceny apod.

Regiony jako filtr
Po vyhodnocení všech uživatelských připomínek k první verzi Zboží v loňském roce se produktový tým rozhodl více zaměřit na hledání podle regionů. Uživatelé tedy mohou už při zadání hledaného klíčového slova nastavit další filtr: Region. Přesnější cesta k výsledku a třeba i možnost rychlého srovnání cen a vyzvednutí zboží v dosahu místa, kde uživatel běžně nakupuje.

Nová verze Zboží se i po stránce designu více přizpůsobuje ostatním službám Seznamu. Vyhledávání je tu podobně jako jinde na Seznamu více spojeno s konkrétní službou pomocí šipek v horní liště. Uživatel tak přesně ví, na které službě výsledky nalezl.

Důležitou kvalitou služby je míra aktualizace jejích dat. Zboží na Seznamu garantuje aktualizaci nabídky internetových i bazarových obchodů dvakrát týdně, internetové obchody se však aktualizují ještě častěji – prakticky jednou denně.