Hlavní navigace

Zoot spustil první prodejní a informační portál propojený se sociálními sítěmi

[Tisková zpráva] Odborná internetová veřejnost tvrdí, že prostřednictvím sociálních sítí není možné uskutečnit velký obchod. Portál Zoot.cz hodlá tento mýtus zbořit zcela novým konceptem. Je to první služba v České republice postavená na kombinaci vyžádaného marketingu a sociálního nakupování.

Zoot je postaven na principu vyžádaného marketingu
Vyžádaný marketing je nový směr komerční komunikace značek se spotřebiteli.

Nová platforma funguje na základě dohody se zákazníkem, o jaká sdělení má zájem a jakou formou chce být informován. Zoot následně za uživatele vybírá a hledá nejlepší nabídky zboží (slevy, limitované kolekce a výhodné akce) podle jeho preferencí. Oproti klasickým direct mailingovým službám tedy odstraňuje problém zasílání nevyžádaných informací.

„Zoot jsou jen vyžádané informace. Uživatelům přinášíme nabídky v podobě slev, akcí, bonusů nebo nových produktů od značek, které si sami předem vybrali. Nemusejí hledat nejlepší nabídky – Zoot je najde za ně. Zobrazí jim je na jejich osobním profilu, případně pošle upozornění e-mailem. V tom jsme o krok dále před různými srovnávači cen,“ uvádí Josef Havelka, spoluzakladatel portálu Zoot. „Dle průzkumu společnosti Fast Connect s uživateli internetu v ČR považují tři čtvrtiny respondentů službu Zoot za unikátní na českém trhu. Čtvrtina tvrdí, že by se do ní určitě zaregistrovala,“ dodává.

Zoot propojuje značky s jejich fanoušky
Sociální nakupování je založeno na šíření zpráv mezi fanoušky značek a jejich přáteli. Fanoušci značek se sdružují a tím získávají přístup k zajímavým nabídkám, akcím a novinkám. Zoot umožňuje zákazníkům stát se fanoušky značek a své tipy na nabídky a komentáře sdílet s komunitou jejich přátel v sociálních sítích.

Zoot přináší přidanou hodnotu jak fanouškům, tak značkám, jejich produktům a aktivitám. Poskytuje aktuální informace a pomáhá je prodávat. Soustředí se na nejdůležitější cílovou skupinu, a to na samotné příznivce značky. Pomáhá prohlubovat vzájemný vztah značek a fanoušků. Značky mohou díky Zootu nastartovat dialog se svými příznivci – získávat zpětnou vazbu a připravovat pro ně speciální aktivity a nabídky. Ty se pak díky dalším funkcím sociálního marketingu mohou rychle šířit internetem.

„27 % uživatelů sociálních sítí v České republice jsou fanoušci značek a jejich počet neustále roste. V době, kdy jsou uživatelé zahlcováni informacemi a kampaněmi o nových službách a produktech, důvěřují stále více doporučení svých přátel. Zoot nemá ambice vytvářet další sociální siť à la Facebook, ale je její nadstavbou zaměřenou na vztah značky a fanouška.,“ komentuje Ladislav Trpák, Chief Idealist společnosti Zoot, a dále dodává: „Zjednodušeně řečeno, když dáte do Zootu zajímavou inspiraci či nabídku, Zoot její dosah a rozšíření znásobí. A to u fanoušků – skupiny lidí, kteří o ni mají největší zájem. Výsledek představovuje zcela ojedinělý projekt, a to nejen v Čechách.“

Strategickým partnerm Zootu je společnost Vodafone
Vodafone podporuje nové trendy a se Zootem spolupracuje již od začátku jako strategický partner. Zoot, stejně jako Vodafone například v mobilní reklamě, staví na budování relevantního a dobrovolného vztahu mezi zákazníky a značkami a na inovativních přístupech a formátech reklamy. Oddělení Media Solutions Vodafonu zařadilo produkty Zoot i do své nabídky. Díky své povaze portál Zoot také rozšiřuje dlouhodobou strategii a komunikaci Vodafonu se zákazníky na sociálních médiích, která probíhá zejména na Facebooku a Twitteru či na www.blog.voda­fone.cz. „Se Zootem spolupracujeme, protože chceme spoluvytvářet nové trendy. Zoot stejně jako Vodafone podporuje reklamu postavenou na relevantních vyžádaných sděleních. Zároveň také navazuje na naši dlouhodobou komunikaci se zákazníky v sociálních sítích,“ říká Colin Shea, viceprezident pro strategii a plánování Vodafone.

Na přípravě Zootu také spolupracovaly desítky vybraných značek a internetových obchodů. Cílem bylo a je naplnit primární myšlenku projektu, tedy propojit značky s jejich fanoušky. Ke spuštění beta verze Zootu došlo 8. června 2010.

Více informací naleznete na www.zoot.cz.

O společnosti ZOOT a.s.
Zoot je privátně financovaný start-up se sídlem v Praze. Nový portál má za sebou silné personální zázemí, a to v podobě Josefa Havelky, zakladatele Leo Burnett Advertising v ČR, a Ladislava Trpáka, zakladatele internetové reklamní agentury Advertures. Tým Zootu tvoří lidé s dlouholetou praxí v marketingu, prodeji a internetových projektech. Strategickým partnerem je společnost Vodafone. Zoot spolupracuje s 50 e-shopy z ČR a 200 značkami od 40 výrobců a distributorů jako například BMW, Canon, Decoland, Electronic Arts, Palace Cinemas, Student Agency, mBank, Nike, Samsung, ING či Bontonfilm.

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Měšec.cz: Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Vychytané vály a válečky na vánoční cukroví

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Vitalia.cz: Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

Měšec.cz: Sleva na dítě a manželku pro OSVČ je zpět. Ale..

Sleva na dítě a manželku pro OSVČ je zpět. Ale..

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Vitalia.cz: Jsou čajové sáčky toxické?

Jsou čajové sáčky toxické?

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku