Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Bill Gates si v Číně hodně slibuje od pirátství

Bill Gates v rozhovoru pro magazínu Fortune uvedl, že v boji proti Linuxu na čínském trhu pomohou pirátské kopie Windows. Pro náš software je jednodušší bojovat s Linuxem tam, kde existuje pirátství než tam, kde neexistuje, řekl zakladatel Microsoftu. Domnívá se, že v zemi, kde kvete pirátství a používají se nelegální Windows, bude i poptávka po legálních kopiích nejrozšířenějšího systému současnosti. A v Číně pirátství kvete náramně.

Už v březnu Jeff Raikes z Microsoftu na konferenci Morgan Stanley Technology v San Franciscu uvedl, že když už uživatelé používají nelegální software, je pro Microsoft dobré, když jde o jeho výrobky a nikoliv ty konkurenční. (Root.cz)

Předchozí zprávička Následující zprávička        
phr
phr (neregistrovaný)
20. 7. 2007 21:53 Nový

Konkurence

celé vlákno
No, proti konkurenci by se snad mělo bojovat kvalitou výrobků a služeb, přijatelnou cenou a přátelskou obchodní politikou. Ale Microsoft mi bohužel připadá něják čím dál víc paranoidní :-(
uživatel si přál zůstat v anonymitě
20. 7. 2007 22:18 Nový

Re: Konkurence

celé vlákno
Ne ne, já bych řekl, že si Microšrot bude libovat, jak mu hloupé ovečky kradou software a nakonec příjde ten jejich strašák BSA a lidi si ten kus děravého software koupí.
e-Jirka
e-Jirka (neregistrovaný)
21. 7. 2007 1:10 Nový

Re: Konkurence

celé vlákno
Deraveho?
mewe
mewe (neregistrovaný)
21. 7. 2007 10:55 Nový

Re: Konkurence

celé vlákno
No dobře, technicky vzato se nejedná o software s dírami, ale o díry maskované jako software. Slovíčkaření... :-)
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný)
22. 7. 2007 20:47 Nový

Re: Konkurence

celé vlákno
To není paranoia, ale schizofrenie. Co mi v jedné zemi nevadí, v jiné se pokouším (značně nešikovně) dusit. Jsem zvědav, co by se stalo, kdyby se někdo, popotahovaný za upirátění Mrkvosoftího softu začal hájit tím, že řečené koupil při návštěvě Číny.
honza
honza (neregistrovaný)
22. 7. 2007 21:53 Nový

Re: Konkurence

celé vlákno
Už aby byl ten nový trestní zákon a souhlas postiženého vylučoval trestnost činu. Pak se budou dát krást windowsy hezky legálně :-)
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný)
23. 7. 2007 11:18 Nový

Re: Konkurence

celé vlákno
Windows (legální) se dají v několika asijských zemích koupit za ekvivalent našich 100 Kč, pokud vám nevadí, že jsou v angličtině. Takže i kdyby se někdo pokusil vás obvinit, že jste je ukradli a soudce to jeho právníkům zbaštil, může jít nanejvýš o přestupek. Pokud budete mít doklad o koupi, není co řešit. A vyhnout se zvěrstvům, jako jsou WGA také není problém, pokud oželíte ,,pohodlí" automatických aktualizací.
Patrik Chrz aura:100
21. 7. 2007 12:14 Nový

Souhlas

celé vlákno
Kolegyni z práce na jejím domácím počítači "vybaflo" že používá nelegální Windows. Chod počítače se neustále zhoršoval až začal být nepoužitelný (nejdříve se začal restartovat, pak přestal fungovat Internet). Nemaje k dispozici nelegální Windows, nainstaloval jsem jí (s podporou známého) Linux. Místo MS Office má Open Office.
Oříškem bylo sice rozchození internetového bankovnictví v Active X, ale po nainstalování Wine a Internet Expoloderu se i tenhle poblém vyřešil.
Dalo to sice trochu přesvědčování, že se nemusí ničeho bát, ale nyní pakticky nepozná, že tam nemá Windowsy (hry nehraje).
Jakub_mt
Jakub_mt (neregistrovaný)
21. 7. 2007 14:09 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
Najväcsia s prepacenim idiotina je instalovat do Linuxu IE. Naco... ved moze pouzivat Firefox alebo Operu, ktore su ovela jednym slovom lepsie...
n3tman
n3tman (neregistrovaný)
21. 7. 2007 14:48 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
Tady to vypadá na nepochopení - on píše o rozchození internetového bankovnictví s Active X, které asi těžko rozjede v Opeře nebo FF.
Patrik Chrz aura:100
21. 7. 2007 18:14 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
Přesně tak.IE používá jen na stránky banky. Jinak má FF.
tom rosner
tom rosner (neregistrovaný)
22. 7. 2007 10:40 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
Dovolím si oponovat, ve FF stačí nainstalovat plugín "IE Tab" a internet banking jede bez problémů. Na panelu nástrojů přibude tlačítko, kterým si můžete přepínat mezi vykreslovacím jádrem FF a MSIE. Odzkoušeno na bankingu Komerční banky. czilla.cz (doplňky/rozšíření/rozšíření pro Mozilla Firefox)
Patrik Chrz aura:100
22. 7. 2007 13:19 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
....hm, tak to jsem ani nevěděl. No, každopádně momentálně to funguje, tak se v tom nebudu rejpat. Možná pokud by výhledově se počítač přeinstalovával (což nepředpokládám), můžu to vyzkoušet.
spl!te
spl!te (neregistrovaný)
22. 7. 2007 20:18 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
Bohužel, ten IEtab jakoby na pozadí spustí jádro IE (teda ono na woknech běží pořád, však víte jak to myslím...) a v něm vykreslí stránku. Žádné zázraky.
Peppa
Peppa (neregistrovaný)
22. 7. 2007 13:43 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
Na linuxu jádro IE ten váš tab nenajde.
Melkor
Melkor (neregistrovaný)
23. 7. 2007 11:03 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
A ten plugin funguje i na Linuxu (vyse zminovany pripad) :-)
Asi ne, co?
Tomcat
Tomcat (neregistrovaný)
22. 7. 2007 11:37 Nový

lepsie...?

celé vlákno
A bude kvůli O, nebo FF měnit banku?

Možná bystese měl probudit z utopistiké představy jak internetové bankovnictví funguje podllinux. Ano někomu funguje. Pokud ho ale banka postaví na ActiveX a Microsoft VM máte smůlu.
Callo
Callo (neregistrovaný)
22. 7. 2007 12:39 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
no ja v linuxu take pouzivam IE (5.5 a 6) a to z duvodu odladeni webu pro ie a preci kvuli tomu nebudu stale list do windows.
Timy
Timy (neregistrovaný)
21. 7. 2007 20:56 Nový

Děkuji za pohádku na dobrou noc

celé vlákno
Tyhle pohádky mě vždycky baví - pod každým článkem o Windows/Linuxu se musí najít alespoň jeden, který ji vytáhne :-).
Ubuntu
Ubuntu (neregistrovaný)
22. 7. 2007 11:09 Nový

Re: Děkuji za pohádku na dobrou noc

celé vlákno
Protože to nejsou pohádky, ale skutečnost. Nedávno jsem také jednomu známému převáděl počítač z Windows kompletně na Ubuntu Linux a převod proběhl bez problémů.

A to že se najde někdo, kdo o tom pod takovými články napíše je jen dobře, protože Linux nemá skoro žádnou reklamu cílenou na obyčejné uživatele, kteří tak o něm vpodstatě skoro neví. Narozdíl od MS, který vydává hodně financí na reklamu Windows s dementními a často i s lživými slogany typu Vista wow, více hudby, více zábavy...
Timy
Timy (neregistrovaný)
22. 7. 2007 22:03 Nový

Re: Děkuji za pohádku na dobrou noc

celé vlákno
Ale já neřekl, že to není skutečnost, já pouze řekl, že to je krásná pohádka, je to už prostě takový evergreen... Místo [linux] si dosaďte [opera/firefox] a místo [windows] dosaďte [MSIE] a můžete ten komentář vkládat do flamů o nejlepší prohlížeč :-).

BTW co je lživého na "Vista wow"? :-))
Ubuntu
Ubuntu (neregistrovaný)
23. 7. 2007 10:09 Nový

Re: Děkuji za pohádku na dobrou noc

celé vlákno
Evergreen to možná je, ale přesto si myslím, že obyčejní uživatelé nemají většinou ani páru, že je vůbec možné mít počítač bez Windows natož aby věděli, že existuje nějaký Linux.

"Vista wow" je ten dementní. :-)
saacc
saacc (neregistrovaný)
23. 7. 2007 11:59 Nový

Re: Děkuji za pohádku na dobrou noc

celé vlákno
"A to že se najde někdo, kdo o tom pod takovými články napíše je jen dobře, protože Linux nemá skoro žádnou reklamu cílenou na obyčejné uživatele..."

a ty věříš, že "obyčejní uživatelé, kteří o linuxu vpodstatě nic neví", si chodí číst novinky o počítačích na lupu?
Rezza
Rezza (neregistrovaný)
22. 7. 2007 16:59 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
A to je ktera banka? Kdysi davno to tak mela KB, ted uz nastesti ActiveX zrusili a jede celkem pekne i pod Konquerorem. Jen obcas nahlasi, ze se nepodarilo overit prihlaseni a stejne se prihlasi a pak aby clovek veril, ze se tam nekdo stejnym zpusobem nedostane a neposle penizky do Nigerie :)

Ad. piratstvi - samozrejme si MS nemuze dovolit zneprovoznit piratske kopie, max to uzivateli nahlasi a to je vse. A zacina se situace zlepsovat - znam ted spoustu lidi co si Widle zlegalizovali ci presli na nejaky open source system.
Tomcat
Tomcat (neregistrovaný)
22. 7. 2007 18:16 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
Například GE Money , má stále to založeno na ActiveX , Microsoftí Javě a odladělo na IE (nekorektne zobrazené v jiných prohlížečích )
uživatel si přál zůstat v anonymitě
23. 7. 2007 0:27 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
Ač GE nesnáším, tak v tomhle se jí musím zastat. Již od konce minulého roku jede IB od GE v pohodě ve Firefoxu (a jistě i v Opeře, ale tam jsem to nezkoušel).
VfB
VfB (neregistrovaný)
23. 7. 2007 7:30 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
jsem zrovna vcera platil v GE přes FF (v bance sice tvrdili, že to funguje jen v IE, ale zkusil jsem FF a ejhle příkaz odešel bez problémů)
Tomcat
Tomcat (neregistrovaný)
23. 7. 2007 8:46 Nový

které IB, ale myslíte?

celé vlákno
Jenže co všechno funguje?

Jednak IB v podání GE jsou dva produkty takže o kterém mluvíte a co vše jste zkoušel. Jedna verze je více či méně kompatibilní ale dost omezená, druhá tedy je nekompatibilní.

Jinak klíče jste si vydeneroval taky v linuxu?
Rezza
Rezza (neregistrovaný)
23. 7. 2007 9:51 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
To same nechapu u KB - ActiveX uz tam nepouzivaji (ale porad na ne delaji check a i bez nich to jede), dostanu se tam i z Konquroru, zbytek aplikace po prihlaseni jede na strane serveru, tak jaky je problem prepsat tech max dvacet radek kodu v tom prihlasovacim appletu aby to jelo vsude???
wojta
wojta (neregistrovaný)
22. 7. 2007 22:25 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
Já bych si tedy kvůli tomu banku vyměnil.
Patrik Chrz aura:100
23. 7. 2007 7:20 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
ano, i to je řešení. Bohužel druhá nejelpší alternativa by znamenala na poplatcích roční výdaj navíc minimálně 1000 Kč (spíš víc) navíc a to za tohle stojí. Znamenalo to půl hodiny práce a od té doby to bez problémů funguje, takže není co řešit.
Tomcat
Tomcat (neregistrovaný)
23. 7. 2007 8:52 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
Pán je z velkého města? Změnit banku občas je změnit bydliště ,víte ne ve všech městech jsou zástupci všech bank.
Případně brát si kvůli tomu aby člověk něco rařídil v práci volno hmm .. ušlí zisk , náklady nacestováni podle vás se to vyplatí ?
eMan
eMan (neregistrovaný)
23. 7. 2007 10:12 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
No asi jste si nevsiml, ze je tu rec o INTERNETOVEM bankovnictvi. Rozumite dobre tomu pojmu?
Tomcat
Tomcat (neregistrovaný)
23. 7. 2007 10:42 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
GE má měla dva produkty (služby) internetového bankovnictvý
Lišily se funkcí, cennou a právě kompatibilitou s jinými OS (Linux, Mac) Rozumíte tomu?

To samé s částí pro generování certifikátů (ta byla spotlečná) pod něčím jinám také nefungovala.
Tomcat
Tomcat (neregistrovaný)
23. 7. 2007 11:06 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
Á už mi to došlo jak ste to myslel z zpletl sem vlákno, no při pondělí mi to tak nepali. Takže pardon

No ano Interntové bankovnictví vše přes internet.. Takže koukám teďka koukám na cenník několika bank a vlasností jejich poskytovaných služeb, ne vše jde jen přes internet ani zřízení té služby taky nejde jen přes internet. Samo že to není že 12krát do roka tam člověk musí ale mne byť jediná návštěva úřadu \ peněžního ústavu naštve.

Zatím ty výhody a nevýhody nejsou takové abych změnil banku. Proste IB nebo GSMB raději nemám, protože mám pocit že to má sloužit mě a né ja tomu, ono to má vždy jen nějaké drobné ale.....
Martin V
Martin V (neregistrovaný)
23. 7. 2007 9:15 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
Radši zustanu na Win Vista nez menit banku :-)
Patrik Chrz aura:100
23. 7. 2007 7:17 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
1) Je to Waldviertel Sparkasse von 1842 :-) (www.wspk.cz).
2) ono to nebylo najednou, "kondice" počítače se postupně zhoršovala, celý proces trval asi půl roku. A podle informace z okruhu mých známých nejde o ojedinělý případ - dokonce i doba, za kterou po zobrazení hlášky dojde k "úmrtí" se až podezřele přesně shoduje.
Patrik Chrz aura:100
23. 7. 2007 7:17 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
1) Je to Waldviertel Sparkasse von 1842 :-) (www.wspk.cz).
2) ono to nebylo najednou, "kondice" počítače se postupně zhoršovala, celý proces trval asi půl roku. A podle informace z okruhu mých známých nejde o ojedinělý případ - dokonce i doba, za kterou po zobrazení hlášky dojde k "úmrtí" se až podezřele přesně shoduje.
ksfj
ksfj (neregistrovaný)
23. 7. 2007 9:58 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
Ale to stejne nevyresilo problem ze vase kolegyna krade. IE je sice zdarma ale pouze pokud mate licencovany OS (Win) - prectete si EULU. Takze pouzivani takovychto knihoven pod WINE neni legalni...
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný)
23. 7. 2007 11:25 Nový

Re: Souhlas

celé vlákno
EULA není v ČR právně závazná. Tady zatím stále ještě platí naše zákony a náš zákon říká, že každý uživatel má právo, pokud používá zakoupený SW, upravit si jej k obrazu svému. A pokud lze IE někde legálně stáhnout zdarma, tak opět není co řešit. Také jsem kdysi slyšel, že upravit widle pomcí nLite je nelegální! V USA možná ano, ale u nás ne.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
23. 7. 2007 9:05 Nový

Moudrý Bill

celé vlákno
Jsem rád, že nakonec Gates pochopil, že je lepší používat pirátský než originální sw (a to i když máte ten originální koupený). Např. pirátská Vista vás nebude obtěžovat s neustálými aktivacemi, portable Office 2007 si taky u Billa nekoupíte, a pokud ho potřebujete mít kvůli kompatibilitě společně s nějakou starou verzí, tak máte taky smůlu. Moc bych se nedivil, kdyby sám používal taky nějaké vylepšené verze.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
23. 7. 2007 9:17 Nový

Re: Moudrý Bill

celé vlákno
Málem bych zapoměl ještě na práci čínských programátorů, kteří do Off2007 přidali i klasické manu, takže se s tím nakonec teoreticky dá i pracovat. Ono je přeci jen občas lepší kliknout a spustit požadovanou funkci než postupovat ve stylu "Šmudlo, hledej".
go pal
go pal (neregistrovaný)
23. 7. 2007 10:04 Nový

Re: Moudrý Bill

celé vlákno
>Moc bych se nedivil, kdyby sám používal taky nějaké vylepšené verze.

Existuje dukaz, ze Bill pouziva Windows?

Muze to znit jako vtip, ale napr. jeden byv. zamestnanec Mc D. v Torontu uvedl, ze vedeni sve vlastni produkty nejedlo. Urcite to nebude ojedinely pripad. Mohou existovat zakazy tohoto typu pro zamestnance, ale vedeni si vetsinou dela co chce.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný)
23. 7. 2007 11:33 Nový

Re: Moudrý Bill

celé vlákno
Tak tomu se vůbec nedivím. Manželka pracuje v jedné pražské osvěžovně a když mi říká, jak se to tam praktikuje, chodím raději na psy do číny.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný)
23. 7. 2007 11:30 Nový

Mrkvosoftu začíná téct do bot.

celé vlákno
Jak je to dlouho, co soudruzi z Redmondu se o Open source komunitu nezajímali? Teď najednou Linux zneužívá jejich patenty, (jenže dodnes nikdo neví, které vlastně), a je nutno proti němu bojovat i za tu cenu, že přestaneme honit piráty. Nakonec to dojde tak daleko, že jak Windows, tak Linux budou k mání zdarma a rozdíl bude jen v tom, že Windows budou zdarma ,,nelegálně" (jen pro ty nešikovné) a Linux legálně. Nevím, jak vy, ale já bych to viděl jako ideální stav.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
23. 7. 2007 11:52 Nový

Re: Mrkvosoftu začíná téct do bot.

celé vlákno
Tak tenhle stav s legalitou je tady odjakživa. Problém je spíš v tom, že i když máte sw od MS legálně, pro jeho normální užívání jsou částo nezbytné různé cracky. Takže v nevýhodě jsou nejvíc legální uživatelé.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Konkurence
phr 20. 7. 2007 21:53
├ 
Re: Konkurence
anonymní uživatel 20. 7. 2007 22:18
│
└ 
Re: Konkurence
e-Jirka 21. 7. 2007 01:10
│
 
└ 
Re: Konkurence
mewe 21. 7. 2007 10:55
└ 
Re: Konkurence
krakonoš 22. 7. 2007 20:47
 
└ 
Re: Konkurence
honza 22. 7. 2007 21:53
 
 
└ 
Re: Konkurence
krakonoš 23. 7. 2007 11:18
Souhlas
Patrik Chrz 21. 7. 2007 12:14
├ 
Re: Souhlas
Jakub_mt 21. 7. 2007 14:09
│
├ 
Re: Souhlas
n3tman 21. 7. 2007 14:48
│
│
├ 
Re: Souhlas
Patrik Chrz 21. 7. 2007 18:14
│
│
└ 
Re: Souhlas
tom rosner 22. 7. 2007 10:40
│
│
 
├ 
Re: Souhlas
Patrik Chrz 22. 7. 2007 13:19
│
│
 
│
└ 
Re: Souhlas
spl!te 22. 7. 2007 20:18
│
│
 
├ 
Re: Souhlas
Peppa 22. 7. 2007 13:43
│
│
 
└ 
Re: Souhlas
Melkor 23. 7. 2007 11:03
│
├ 
lepsie...?
Tomcat 22. 7. 2007 11:37
│
└ 
Re: Souhlas
Callo 22. 7. 2007 12:39
├ 
Děkuji za pohádku na dobrou noc
Timy 21. 7. 2007 20:56
│
└ 
Re: Děkuji za pohádku na dobrou noc
Ubuntu 22. 7. 2007 11:09
│
 
├ 
Re: Děkuji za pohádku na dobrou noc
Timy 22. 7. 2007 22:03
│
 
│
└ 
Re: Děkuji za pohádku na dobrou noc
Ubuntu 23. 7. 2007 10:09
│
 
└ 
Re: Děkuji za pohádku na dobrou noc
saacc 23. 7. 2007 11:59
├ 
Re: Souhlas
Rezza 22. 7. 2007 16:59
│
├ 
Re: Souhlas
Tomcat 22. 7. 2007 18:16
│
│
├ 
Re: Souhlas
anonymní uživatel 23. 7. 2007 00:27
│
│
└ 
Re: Souhlas
VfB 23. 7. 2007 07:30
│
│
 
├ 
které IB, ale myslíte?
Tomcat 23. 7. 2007 08:46
│
│
 
└ 
Re: Souhlas
Rezza 23. 7. 2007 09:51
│
├ 
Re: Souhlas
wojta 22. 7. 2007 22:25
│
│
├ 
Re: Souhlas
Patrik Chrz 23. 7. 2007 07:20
│
│
├ 
Re: Souhlas
Tomcat 23. 7. 2007 08:52
│
│
│
└ 
Re: Souhlas
eMan 23. 7. 2007 10:12
│
│
│
 
└ 
Re: Souhlas
Tomcat 23. 7. 2007 10:42
│
│
│
 
 
└ 
Re: Souhlas
Tomcat 23. 7. 2007 11:06
│
│
└ 
Re: Souhlas
Martin V 23. 7. 2007 09:15
│
├ 
Re: Souhlas
Patrik Chrz 23. 7. 2007 07:17
│
└ 
Re: Souhlas
Patrik Chrz 23. 7. 2007 07:17
└ 
Re: Souhlas
ksfj 23. 7. 2007 09:58
 
└ 
Re: Souhlas
krakonoš 23. 7. 2007 11:25
Moudrý Bill
anonymní uživatel 23. 7. 2007 09:05
├ 
Re: Moudrý Bill
anonymní uživatel 23. 7. 2007 09:17
└ 
Re: Moudrý Bill
go pal 23. 7. 2007 10:04
 
└ 
Re: Moudrý Bill
krakonoš 23. 7. 2007 11:33
Mrkvosoftu začíná téct do bot.
krakonoš 23. 7. 2007 11:30
└ 
Re: Mrkvosoftu začíná téct do bot.
anonymní uživatel 23. 7. 2007 11:52