Blog.cz českou internetovou pětkou
27. 2. 2008 9:52
Jiří Macich ml.
Blog.cz je už dle statistik NetMonitoru pátým nejnavštěvovanějším serverem u nás. Před ním je pouze silné portálové kvarteto. Na český blogovací server Blog.cz zavítalo během ledna 2 731 516 reálných uživatelů. Jyxo, provozovatel služby, nyní zvažuje zavedení kontextové reklamy u hostovaných blogů. Pokusy s reklamou na Blog.cz tu byly již v minulosti.
Obdobné služby jako nabízí Blog.cz mohou využít i autoři našich čtenářských blogů. Jsou založeny na stejné platformě, což platí i o čtenářských deníčcích na serverech Root.cz, Novinky.cz nebo Auto.cz. (Tisková zpráva)
Dále čtěte…
- Twitter: uživatelé klientů třetích stran tvoří minoritu 25. 10. 2010 15:02
- Nový Twitter je k dispozici všem uživatelům 18. 10. 2010 16:25
- Windows Live Spaces končí, bloggeři se stěhují na WordPress.com 29. 9. 2010 7:05
- Blogger.com s novou správou komentářů a filtrováním spamu 17. 8. 2010 8:50
- Twitter má konečně vlastní tlačítko pro sdílení obsahu 13. 8. 2010 13:11
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2008 10:49
Nový
Má to smysl?
celé vlákno
Takovou pětkou by mohl být každý pornoserver. Jenom místo blogístků by tam bylo něco tvrdšího, ale v návštěvnosti by se to vyjímalo stejně.
Daniel Dočekal (neregistrovaný)
27. 2. 2008 11:08
Nový
Re: Má to smysl?
celé vlákno
Samozřejmě, copak ale někdo ví, z jak "kvalitních" návštěvníků se skládá návštěvnost portálů či jiných webů?
27. 2. 2008 11:08
Nový
Re: Má to smysl?
celé vlákno
Ale no tak, nejnavštěvovanější český pornoserver je přibližně na 17. místě, s návštěvností asi tak třetinovou.
Petr (neregistrovaný)
27. 2. 2008 11:12
Nový
Re: Má to smysl?
celé vlákno
Nema to smysl, stejne jako nema smysl spocitat navstevnost eStranek. Stejnou logikou by byl jeden z nejnavstevovanejsich "serveru" active24, nethost nebo jiny webhosting! Ta navstevnost neni na strankach blog.cz, eStranky, ale na jednotlivych hostovanych webech.
27. 2. 2008 11:22
Nový
Re: Má to smysl?
celé vlákno
Ne, active24 a podobní nesplňují podmínky pro vstup do netmonitoru, zatímco blog.cz, sblog.cz, lide.cz, bloguje.cz, atd. ano.
Navíc pamatujte, že hlavní žebříček v netmonitoru se dělá po doménách druhé úrovně a tam by active a další byli rozdrobení.
Navíc pamatujte, že hlavní žebříček v netmonitoru se dělá po doménách druhé úrovně a tam by active a další byli rozdrobení.
Petr (neregistrovaný)
27. 2. 2008 11:46
Nový
Re: Má to smysl?
celé vlákno
To je fajn, ze splnuji nejaka pravidla, ja jen rikam, ze logika toho je to spatna. Provozovatele blog.cz nebo estranky.cz nemaji zadnou zasluhu na tom, ze za obsahem jejich uzivatelu se chodi koukat miliony lidi. Nemaji s tou navstevnosti nic spolecneho, jsou jen provozovatel webhostingu.
27. 2. 2008 13:19
Nový
Re: Má to smysl?
celé vlákno
"žádnou zásluhu"? Tady deset lidí na plný úvazek dělá primárně na Blog.cz a vy tomu říkáte žádná zásluha. To myslíte, že taková služba vyroste na stromě?
Co se týká obsahu - ano, ten je tvořen třetími stranami. Stejně tak jako v případě vyhledávačů, e-mailových služeb, diskuzních fór, komunitních služeb, atd. - skoro si troufnu tvrdit, že *většina* obsahu portálů měřených Netmonitorem (ať už u Seznamu, Centra, Atlasu) není tvořena tím provozovatelem samotným, ale právě uživateli. To je jedna ze základních vlastností internetových služeb!
Co se týká obsahu - ano, ten je tvořen třetími stranami. Stejně tak jako v případě vyhledávačů, e-mailových služeb, diskuzních fór, komunitních služeb, atd. - skoro si troufnu tvrdit, že *většina* obsahu portálů měřených Netmonitorem (ať už u Seznamu, Centra, Atlasu) není tvořena tím provozovatelem samotným, ale právě uživateli. To je jedna ze základních vlastností internetových služeb!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2008 14:16
Nový
Re: Má to smysl?
celé vlákno
Většina je trochu odvážné tvrzení, ne? Kolik za blgístky platí Jyxo a kolik portály za obsah?
27. 2. 2008 14:37
Nový
Re: Má to smysl?
celé vlákno
Myslíte obsah pro služby, které jsem uvedl jako příklady, tedy vyhledávače, e-mailové služby, diskuzní servery a komunitní weby? Pokud vím, tak 0 Kč. A právě tyto služby tvoří většinu návštěvnosti.
A neříkám, že je na tom cokoliv špatně - portál tam (stejně jako my) poskytuje technologii, tedy mu za to náleží odměna v dohodnuté podobě (což většinou znamená reklamu).
Mimochodem, proč jste tu samí anonymové, to se za sebe či své názory stydíte?
A neříkám, že je na tom cokoliv špatně - portál tam (stejně jako my) poskytuje technologii, tedy mu za to náleží odměna v dohodnuté podobě (což většinou znamená reklamu).
Mimochodem, proč jste tu samí anonymové, to se za sebe či své názory stydíte?
Pavel Koza (neregistrovaný)
27. 2. 2008 16:58
Nový
Re: Má to smysl?
celé vlákno
Zalezi na uhlu pohledu. Vas uhel je samozrejme jasny a pochopitelny, ja to vidim spis tak, ze jdu na konkretni blog a nikoliv na Blog.cz, ktery me vube nezajima. Prijde mi to stejne jako tvrdit, ze nejvetsi spediterska firma v CR je Mercedes (nebo jiny vyrobce aut, co ja vim), protoze prodava nejvic dodavek a nakladaku. Hlavni problem je ocividne v tom, ze se do jednoho baliku michaji weby poskytujici obsah s temi, co poskytuji sluzby...
P.S. Nicmene k takovym vysledkum gratuluji a urcite si nemyslim, ze je to bez prace:)
P.S. Nicmene k takovym vysledkum gratuluji a urcite si nemyslim, ze je to bez prace:)
Petr (neregistrovaný)
27. 2. 2008 16:33
Nový
Re: Má to smysl?
celé vlákno
"deset lidí na plný úvazek" - co to je za argument? Nema snad kazdy webhosting pracovniky na plny uvazek? Netvrdim ze sluzba (hosting) vyroste na strome. Jen tvrdim, ze to je za vlasy pritazena logika, kterou si snad nikdo jeste nevsiml?!
Kdybych byl webhosting, budu davat klientum domeny zdarma ve tvaru nazevuzivatele.hosting.cz a budu se vyhlasovat za nejnavstevovanejsi ceskou stranku, psat tiskove zpravy a tlachat jak jsem dobry? :D
Kdybych byl webhosting, budu davat klientum domeny zdarma ve tvaru nazevuzivatele.hosting.cz a budu se vyhlasovat za nejnavstevovanejsi ceskou stranku, psat tiskove zpravy a tlachat jak jsem dobry? :D
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 2. 2008 12:03
Nový
Re: Má to smysl?
celé vlákno
Lobistická pravidla velkých hráčů bych do toho nemotal.
27. 2. 2008 17:55
Nový
Re: Má to smysl?
celé vlákno
Souhlasím s Michal Illichem, ve všem:) I my v eStránky.cz děláme vše proto, aby naši uživatelé dodávali kvalitní obsah. Tím myslím samozřejmě i to, že nejsme tak liberální vůči warezu atd. ;) Takže slova o nulových zásluhách jsou trošku tvrdá.
radovan kaluza (neregistrovaný)
27. 2. 2008 11:52
Nový
Redakčně smazáno
celé vlákno27. 2. 2008 13:25 smazal Aleš Miklík, důvod: Spam
Noem (neregistrovaný)
27. 2. 2008 15:12
Nový
Pětkou podle návštěvnosti možná, ale jinak ne
celé vlákno
Blog.cz může být podle návštěvnosti pětkou, ale je otázkou kolikátkou je co se týká obchodního potenciálu. Třeba polovinu tvoří warez, free porn a podobné, to nikdo asi neví. A i kdyby ne není to brána do internetu, jak chcete takhle roztříštěnou návštěvnost nějak monetizovat. Když tam dají reklamu, zbyde jim tam již jen ten warez a uživatelé se rozprchnou. Jedině, že by se nějak s uživateli dělili o příjmy.
Petr (neregistrovaný)
27. 2. 2008 16:23
Nový
Re: Pětkou podle návštěvnosti možná, ale jinak ne
celé vlákno
Toto je velmi dobra pripominka. Souhlas.
27. 2. 2008 19:32
Nový
Re: Pětkou podle návštěvnosti možná, ale jinak ne
celé vlákno
Tohle vše se už řešilo, v říjnu loňského roku jsem v http://www.pooh.cz/pooh/a.asp?a=2014344 reagoval na http://www.lupa.cz/clanky/blog-cz-proc-ho-vzali-denickari-utokem/ - už tehdy bylo jasné, že Blog.cz má obrovskou návštěvnost a otázkou je, zda ji dokáže monetizovat.
Útočit na Blog.cz je zbytečné, pokud se někomu nelíbí systém měření návštěvnosti, měl by se ptát SPIRu a NetMonitoru. A mohl by třeba pokračovat tím, proč iDnes.cz své návštěvnosti počítá Jízdní řády, proč velkou část návštěvnosti Atlas.cz tvoří něco zcela nesouvisejícího s portálovými službami, atd.
Prostě tu je jedno používané kritérium a tím je celková návštěvnost - ta říká něco o tom, na jaké maximu si je možné skrz určitý web sáhnout. Nic víc, žádný praktický efekt to nemá. Jen hezká čísla.
Útočit na Blog.cz je zbytečné, pokud se někomu nelíbí systém měření návštěvnosti, měl by se ptát SPIRu a NetMonitoru. A mohl by třeba pokračovat tím, proč iDnes.cz své návštěvnosti počítá Jízdní řády, proč velkou část návštěvnosti Atlas.cz tvoří něco zcela nesouvisejícího s portálovými službami, atd.
Prostě tu je jedno používané kritérium a tím je celková návštěvnost - ta říká něco o tom, na jaké maximu si je možné skrz určitý web sáhnout. Nic víc, žádný praktický efekt to nemá. Jen hezká čísla.