Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

Business Software Alliance (BSA) se nálepky kontroverzní organizace bude zbavovat jen těžko. Jejím nejnovějším mediálním kouskem v České republice je vzkaz, že softwarové pirátství bude stále častěji postihováno jako daňový únik. Business Software Alliance (BSA) s odvoláním na české ministerstvo financí tvrdí, že firmám, které používají tzv. pirátské kopie softwaru, bude hrozit doměření daňového úniku, který vznikne neodvedením DPH z nelegálně instalovaného softwaru, včetně uložení penále. Alarmující je především vyjádření Ivana Fuksy, prvního náměstka ministra financí, které BSA zařadila do své tiskové zprávy. Ta se objevila i na webu ministerstva.

Daňová správa se při své kontrolní činnosti již léta běžně zabývá otázkou uznatelnosti výdajů za hardware, které by se bez legálně nabytého softwaru měly stát daňově neuznatelnými, čímž by samozřejmě také došlo k ovlivnění výše základu daně, cituje BSA ministerského náměstka Ivana Fuksu. Otázkou totiž je, jak by daňová správa chtěla v praxi řešit počítače vybavené třeba bezplatnými open source programy. Domnívám se, že by BSA vzhledem ke své zdejší historii neměla být seriózním partnerem pro státní instituci a vysoký státní úředník by se už vůbec neměl propůjčovat k podobně zmateným a účelovým vyjádřením, napsal nám do redakce daňový poradce Tomáš Lovos, který nás na text na webu ministerstva upozornil. A co si myslíte vy?

V pořádku je podle Jana Hlaváče z BSA používání open-source a jiných volných licencí. Týká se to firem, které si dávají do majetku HW tvrdíce, že jej potřebují pro udržení podnikání, ale software přitom žádný nemají – ani open-source, upřesnil Hlaváč na doplňující otázku naší redakce.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Philip Fry aka 'vain' aura:88
25. 5. 2010 9:01 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
My si myslíme, že by jste těmhle idiotům neměli dělat vůbec ŽÁDNOU reklamu na internetu. Jsem také podvodník a zloděj, když si kupuji zásadně jen HW a nepoužívám jediný placený software? Vlétnou i naservery googlu, že k nim nemají zakoupené licence Windows serveru? Proč o těch s prominutím idiotech pořád píšete? (tohle není řečnická otázka).
Jan Elznic
25. 5. 2010 9:10 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
Souhlasím. BSA si akorát prostřednictvím médií v kontroverzních sděleních dělá dobrý marketing, který ji nic nestojí, a české servery jako Lupa a další jim na to akorát nalétavají.

Tímhle krajně nemorálním strašením se BSA snaží akorát donutit uživatele k nákupu komerčního software a dává kolem sebe najevo, jak silný lobbing má v české politice, potažmo u českých úřadů.
G G
G G
25. 5. 2010 9:14 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
Nezbývá než volit pirátskou stranu, tohle už je prostě příliš!
Jan Elznic
25. 5. 2010 9:48 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
S tím se zase shodnout nemůžu. Neuznávám pirátství jako takové. Jediné co si čas od času sám stáhnu, je nějaký ten film, ale ne proto, že bych si ho jinak nekoupil (rád si zaplatím za něco, z čeho mám užitek), ale především díky ochranám, které mi brání často přehrát film v DVD přehrávači nebo nemožnost film koupit pohodlně přes internet.

Sám jsem tvůrce několikarého softwaru, ale nelíbí se mi přístup organizací ochraňující autorská práva komerčních společností, jejichž postupy jsou zcela krajně nepřístupné. Placení poplatků za prázdná média, daných zákonem, takováto arogantní prohlášení BSA a další extrémy. Je toto dnes vůbec u nás reálné?
Kamil
Kamil (neregistrovaný) ---.redhat.com
25. 5. 2010 9:56 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
V tom případě se shodnout můžete. Česká pirátská strana totiž není o pirátství, ale přesně o tom, o čem píšete. Viz její program:
http://www.ceskapiratskastrana.cz/pages/ceska-piratska-strana/volebni-program-2010.php
eee
eee (neregistrovaný) 89.111.73.---
25. 5. 2010 10:27 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
pirátské strany chtějí uzákonit pirátství, to je velmi hanebné, i stalman před nimi varoval, jejich snahy by poškodily i free software
wenkovan
wenkovan (neregistrovaný) ---.45.broadband6.iol.cz
25. 5. 2010 10:39 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
Pokud to myslíte jako ironii, tak dobrý. Jinak jste trouba, protože mluvíte o tom, o čem nic nevíte. Přečtěte si program ČPS nebo si sežeňte někoho, kdo umí číst a pak slintejte.
Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.hq.iol.cz
25. 5. 2010 10:49 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
To je v první řadě důsledek rozhodnutí pirátů, že se rozhodli mít takto kontroverzní název. Tohle je bude provázet dokud ještě dlouho poté, co se někdy v budoucnu přejmenují, nebo do doby než zaniknou.
Jan Pobořil aura:23
25. 5. 2010 11:06 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
Mohu potvrdit, že program "pirátů" opravdu není pirátský, ale spíše demokrtický a liberální. Ten název je podle mě zvolen nešťastně, ale je pravda, že zaujme.

Podívejme se na název třeba ČSSD. Tato strana se sice jmenuje sociální, ale vládne protisociálně. Mají to i ve svém programu, byť mezi řádky.
optim
optim (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
25. 5. 2010 13:25 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
CPS navazuje mezinarodni piratske hnuti, ktere se vytvorilo kolem svedske Piratepartiet. Osobne si take myslim, ze nazev nebude stravitelny pro velkou nasi verejnosti, ale uprimne pochybuji, ze by na tom byli s nejakym libozvucnym nazvem lepe. Sama CPS k tomu pise, ze "Název strany je nadsázka, připomínka toho, že s dalším oklešťování našich svobod (prodlužování autorské ochrany, patenty na SW apod.) si nikdo z nás nemůže být jistý, že se nestává pirátem, tak jak jej chápou zbytnělé autorské svazy", k cemuz myslim pod touto zpravickou neni potreba dodavat zadny komentar.
mestan
mestan (neregistrovaný) ---.228.broadband6.iol.cz
25. 5. 2010 11:01 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
Pane wenkovane, tímto mírně řečeno neuctivým jednáním se spoludiskutující opravdu neděláte dobrou reklamu na Pirátskou stranu.
Philip Fry aka 'vain' aura:88
25. 5. 2010 11:43 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
Na takové lidi se reaguje tak, jak reagoval wenkovan, jestli chce někdo diskutovat o tématu (jakémkoli), měl by o něm něco vědět, potom dopadají diskuse tak, jak dopadají. Asi jako když jeden inteligent na novinkách u článku o chytrých telefonech napsal, že by si komunikátor s Linuxem nikdy nekoupil, že by radši koupil Android...
Antonín Slejška aura:86
25. 5. 2010 9:43 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
Souhlasím. Na druhou stranu, dokud budou mít články o nových úletech BSA dobrou čtenost, tak to budou redakce uveřejňovat. A čtenost mít budou, jelikož slovo BSA v nadpisu je záruka zvýšení adrenalinu v krvi, což je přesně to, co většina lidí po ránu potřebuje, aby se dostala do patřičného pracovního nabuzení :-)
Marek Chlup
Marek Chlup (neregistrovaný) 188.175.126.---
25. 5. 2010 9:55 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
Pokud se nějaká šílenost od BSA objeví v mnoha mediích jsem jedině rád, když se pak v některých objeví i informace alespoň naznačující, že jde o šílenost.

Já při koupi hardware dosti trpím, jelikož mi s ním prodávají software, který mne nezajímá. Koupit chtěný hardware například bez MS Windows 7 se mnohdy nedá (například asi před půl rokem kupovaný Asus Eee PC 1005HA s matným displejem). To by se mělo postihovat - že prodejci a výrobci téměř znemožňují koupi hardware aniž by součástí jeho ceny nebyl i nechtěný software (a to ho hardware ještě polepí těmi nechtěnými "product key" a jinými šílenostmi). Nemám nic proti tomu, že budu mít možnost si počítač koupit s MS Windows 7, ale proč si ho MUSÍM koupit s ním? To přece není normální!

A z téhle nenormální záležitosti se BSA snaží nejen udělat záležitost normální (což se jí žel již dávno podařilo), ale ona se dokonce snaží udělat nenormální (či dokonce nelegální) záležitost z toho, co má být právě normální.
mestan
mestan (neregistrovaný) ---.228.broadband6.iol.cz
25. 5. 2010 11:37 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
Ano, bohužel máte úplnou pravdu.

Jak by neměl mít Microsoft dominantní postavení na trhu s OS pro osobní PC, když jsou Windows všem doslova vnucovány jako jediná možnost. Pánové z BSA a Microsoftu se snaží vytvořit FALEŠNÝ dojem, že nic kromě placených (předražených) Windows není možné legálně a plnohodnotně použít. Netvrdím ale, že to je hlavní důvod, proč se na tomto trhu jiné OS zatím více neprosadily.

Takové jednání není jen nenormální, ale také nemorální. A převrácenost, klamání a nestydatý stupňující se nátlak je u těchto organizací běžný. Jak by také ne - vždyť jejich zájmy a uměle vytvořená poptávka, jdou proti přirozeným a normálním zájmům uživatelů softwaru, které si zotročily. Nezbývá jim tedy, než své dílo dokonat a přitvrdit. Nakonec časem dopadnou jako každý jiný lhář, který se opájí v pocitu vlastní nepostradatelnosti - v bolestném vystřízlivění.

A za jak dlouho to bude? TO ROZHODUJETE HLAVNĚ VY - ZÁKAZNÍCI!!!
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.eurotel.cz
26. 5. 2010 10:55 Nový

Zářivé včerejšky za námi. Před námi...

celé vlákno
Dokonce i když byste souhlasil s tím, že součástí HW bude i OEM Windows, ale požadujete jinou verzi, nebo edici OEM Windows, nebo chcete dodat FULL Windows namísto OEM, tak v drtivé většině případů narazíte.

Někteří výrobci/dodavatelé počítačů dodávají OS + otřesný balast již předinstalovaný na HDD počítače. Přináší to nejednu obtíž pro uživatele. O programu Microsoftu Windows Anytime Upgrade radši nemluvit.

Zrovna nyní si asi budu muset koupit plnou verzi Windows 7 (přitom mám OEM Vistu) a až za pár let koupím nový počítač tak ho s velkou pravděpodobností koupím (nuceně) zase s OEM verzí Windows. Normální mi to nepřipadá ani náhodou.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.eurotel.cz
26. 5. 2010 11:08 Nový

Bingho BSA

celé vlákno
Ale pokud nejsme schopni zasadit jedinečný smrtící úder... na královnu Mab (ve filmové verzi příběhu o Merlinovi) stačilo jen zapomenout a více na ně nemyslet.

Tímto podporuji váš návrh. Od tohoto okamžiku, nejen že zprávy o BSA nekomentuji, škoda mluvit o h---e, ale je i celkově přehlížím a nečtu...
Brooch
Brooch (neregistrovaný) ---.dkm.cz
25. 5. 2010 9:18 Nový

Udavac si padnul kolem krku s ouradou.

celé vlákno
lyon
lyon (neregistrovaný) 62.84.131.---
25. 5. 2010 9:25 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
Jan Hlaváč je zm*d té nejhorší kategorie, to se opravdu nedá říci slušněji.
Antonín Slejška aura:86
25. 5. 2010 9:37 Nový

Počítač s Linuxem

celé vlákno
Tento rok budu ve svých výdajích vykazovat notebook s Linuxem. Nedokáži si představit, že by mi takovýto výdaj nebyl uznán. Tj. BSA opět jenom prudí, aniž by měla alespoň základní znalost českého práva. Ostatně pochybuji, že to s ohledem na její historii někoho překvapuje.
petrph aura:52
25. 5. 2010 11:08 Nový

mít jejich starosti

celé vlákno
Neboli, jestli se úřednící berňáku zaměří na kontrolu, jestli má každý počítač koupenou licenci Windows a Wordu, těžko pak najdou čas na miliardy a desítky miliard, co státu skutečně protékají mezi prsty... Dokonce by na to mohli přidat i zvláštní oddíl do daňového prohlášení :):)
Boromir
Boromir (neregistrovaný) 81.0.195.---
25. 5. 2010 12:05 Nový

Re: mít jejich starosti

celé vlákno
Tady je vidět, jak Microsoft má silné lobby a jak hoši z této firmy pochopili, že český úředník je úplatnější než jiný.
Tomas
Tomas (neregistrovaný) ---.zone3.bethere.co.uk
25. 5. 2010 13:16 Nový

Re: mít jejich starosti

celé vlákno
Tak za prve - uredniky bernaku vubec nezajimaji miliardy co protekaji statu mezi prsty. Na ty nikdy nedosahnou a nezabyvaji se jimi

Uredniky zajimaji mensi a stredni podnikatele, kteri maji male moznosti se branit zvuli financniho uradu.

Za druhe - vzhledem ke stavu ceskych zakonu jsem presvedcen o tom, ze na tuto tiskovku nekdo dojede. Financni urad proste naklad neuzna a vymeri vam penale. Vy zaplatite a pak mozna budete premyslet o soudu, pokud jeste budete v businessu.
Shr3k
Shr3k (neregistrovaný) ---.ujezd.net
25. 5. 2010 11:16 Nový

Tak to abych se pana Hlaváče a FÚ

celé vlákno
móóc bál, moje notebooky mají sice OEM Windows, ale na webserverech klasická LAMP kombinace, tedy software zdarma. Teď mi neuznají pravidelnou obměnu ojetých disků...
R.
R. (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
25. 5. 2010 11:45 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
Takze pri kazdem upgrade HW v PC budu muset dokoupit nove Windows, protoze to nebude na papire? Uz mi srdce plesa radosti jak muj PC ma za dobu zivotnosti 8 licenci OS. Kazdopadne nebude treba take ke kazdemu zakoupenemu SW dokoupit novy pocitac, aby bylo prokazatelne, ze ten SW opravdu potrebuji a nekratim si jen dan ?
Já
(neregistrovaný) ---.karneval.cz
25. 5. 2010 11:49 Nový

Tisková zpráva ČPS k tomuto tématu

celé vlákno
honza
honza (neregistrovaný) ---.karneval.cz
25. 5. 2010 12:20 Nový

Re: Tisková zpráva ČPS k tomuto tématu

celé vlákno
U těch vašich tiskových zpráv by mělo být aspoň Facebook tlačítko like nebo nějaký způsob jak to sdílet s lidmi které znám, a které by to mohlo zajímat. Zbytečně nevyužívate možnosti, jak dát o sobě vědět.
titanik
titanik (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
25. 5. 2010 13:35 Nový

Re: Tisková zpráva ČPS k tomuto tématu

celé vlákno
probuh, vzdyt je jasne receno ze jde o HW bez LEGALNIHO software, nevim nic o tom, ze by open source byl nelegalni, je tady opet krasne videt, jak novinari jen tupe papouskuji a vubec se nad tim nezamysli
p.s. konecne slovo ma soud
polygon
polygon (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
25. 5. 2010 23:00 Nový

Re: Tisková zpráva ČPS k tomuto tématu

celé vlákno
Napadá vás nějaký důvod proč a způsob jak by měl úředník při daňové kontrole ověřovat legalitu nabytého software, pokud není veden v účetnictví a souvztažnost takto (jak?) zjištěného software k uznatelnosti hardware jakožto daňového nákladu?

Blbost a hoax
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.cbcnet.cz
25. 5. 2010 13:54 Nový

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad

celé vlákno
To není jen o opensource (který používám na všech strojích ve firmě), ale i o tech Windows, kdyz mám koupenou retail verzi - ne OEM vázaný na hardware.
keshav
keshav (neregistrovaný) ---.206.broadband10.iol.cz
25. 5. 2010 16:26 Nový

fasismus?

celé vlákno
(Fasismus) Podporuje klientelistické a mafiánské vazby vyhovující ekonomickým a politickým zájmům režimu a s jejich pomocí upevňuje ekonomickou a politickou kontrolu země

http://cs.wikipedia.org/wiki/Fa%C5%A1ismus#Charakteristika_fa.C5.A1ismu

Zde se jedna o spojeni ministerstva s cizi korporaci v neprospech ceskeho statu, tj. o ekonomickou velezradu.
vlabra
vlabra (neregistrovaný) 81.91.213.---
25. 5. 2010 18:54 Nový

Nějaké divné počty

celé vlákno
Zajímalo by mě, jak došli k tomu, že díky pirátství stát přichází o daně.
Pokud si koupím dejme tomu windows za nějaké 2000 tak to znamená že musím ty 2000 někde ušetřit, takže stát sice vydělá na dani z windows ale zase příjde o daň z něčeho jiného. Nebo si snad páni myslí, že ty ušetřené peníze pálíme?
Navíc pokud si místo SW koupím alkohol, cigarety nebo benzín, tak na tom stát vydělá více.
Vlastimil Ott aura:44
25. 5. 2010 20:25 Nový

Připravuje se adekvátní reakce

celé vlákno
Odpověď mnoha organizací se formuluje a netýká se jen komunity, protože tohle tvrzení se týká mnohem více lidí. Koordinuje to do jisté míry Liberix, udržujeme přehled článků k tématu. Jsme v kontaktu také s ČPS a postupujeme ve shodě. Další subjekty vítány - pište na info@liberix.cz.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
Philip Fry aka 'vain' 25. 5. 2010 09:01
├ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
Jan Elznic 25. 5. 2010 09:10
│
└ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
G G 25. 5. 2010 09:14
│
 
└ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
Jan Elznic 25. 5. 2010 09:48
│
 
 
└ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
Kamil 25. 5. 2010 09:56
│
 
 
 
└ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
eee 25. 5. 2010 10:27
│
 
 
 
 
└ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
wenkovan 25. 5. 2010 10:39
│
 
 
 
 
 
├ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
Flasi 25. 5. 2010 10:49
│
 
 
 
 
 
│
├ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
Jan Pobořil 25. 5. 2010 11:06
│
 
 
 
 
 
│
└ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
optim 25. 5. 2010 13:25
│
 
 
 
 
 
└ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
mestan 25. 5. 2010 11:01
│
 
 
 
 
 
 
└ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
Philip Fry aka 'vain' 25. 5. 2010 11:43
├ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
Antonín Slejška 25. 5. 2010 09:43
├ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
Marek Chlup 25. 5. 2010 09:55
│
├ 
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
mestan 25. 5. 2010 11:37
│
└ 
Zářivé včerejšky za námi. Před námi...
anonymní uživatel 26. 5. 2010 10:55
└ 
Bingho BSA
anonymní uživatel 26. 5. 2010 11:08
Udavac si padnul kolem krku s ouradou.
Brooch 25. 5. 2010 09:18
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
lyon 25. 5. 2010 09:25
Počítač s Linuxem
Antonín Slejška 25. 5. 2010 09:37
mít jejich starosti
petrph 25. 5. 2010 11:08
├ 
Re: mít jejich starosti
Boromir 25. 5. 2010 12:05
└ 
Re: mít jejich starosti
Tomas 25. 5. 2010 13:16
Tak to abych se pana Hlaváče a FÚ
Shr3k 25. 5. 2010 11:16
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
R. 25. 5. 2010 11:45
Tisková zpráva ČPS k tomuto tématu
25. 5. 2010 11:49
└ 
Re: Tisková zpráva ČPS k tomuto tématu
honza 25. 5. 2010 12:20
 
└ 
Re: Tisková zpráva ČPS k tomuto tématu
titanik 25. 5. 2010 13:35
 
 
└ 
Re: Tisková zpráva ČPS k tomuto tématu
polygon 25. 5. 2010 23:00
RE: BSA straší: hardware bez softwaru není uznatelný daňový náklad
anonymní uživatel 25. 5. 2010 13:54
fasismus?
keshav 25. 5. 2010 16:26
Nějaké divné počty
vlabra 25. 5. 2010 18:54
Připravuje se adekvátní reakce
Vlastimil Ott 25. 5. 2010 20:25