Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Další výpadek e-mailu na Seznamu (doplněno)

Nezjištěný počet schránek freemailové služby Seznamu postihl v tyto dny výpadek, kvůli němuž se jejich uživatelé nedostanou ke své poště. Při pokusu o přihlášení se jim zobrazí následující upozornění:

„Vážený uživateli,

Vaše schránka je v tuto chvíli bohužel nedostupná z důvodu výpadku jednoho z diskových polí emailové služby Seznamu. V krátké době po sobě tak řešíme stejnou závadu na stejném zařízení dodané společností IBM ČR., jaká se odehrála před několika týdny. Velice se omlouváme za vzniklé potíže a ve spolupráci s IBM intenzívně pracujeme na jejich odstranění. Vaše data obnovíme hned, jakmile to bude technicky možné.

Váš Seznam tým“

18:33, Aleš Miklík, doplnění: tisková mluvčí Seznamu Rita Gabrielová nás s otázkami na podrobnosti odkázala na své vyjádření pro ČTK s tím, že zatím není co více sdělovat. Zpráva ČTK pak říká, že postižena byla zhruba pětina schránek, tj. až milión uživatelů freemailu Seznamu. Od sobotního večera pak prý Seznam zprovoznil již 300.000 schránek, přičemž je možné, že lidé, kteří s e-mailem pracovali v době výpadku, o svá data nenávratně přijdou. Časový odhad nápravy pro zbývající uživatele zatím stále není znám.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Marcel Derian
3. 12. 2006 17:40 Nový

Nefunkčnost emailu Seznam

celé vlákno
Email seznamu nejede nejméně od soboty 2.12.2006, kdy jsem poprvé zaregistroval onu hlášku. Samozřejmě že ani na blogu Lukačoviče ani v tiskových zprávách Rity není ani zmínka o nějakých důvodech a predikci doby odstávky. Mám pocit, že asi mají v Seznamu nějaké lidské problémy, taková kumulace závažných problémů, jak v jejich firmě v poslední době, není obvyklá.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 12. 2006 17:45 Nový

Re: Nefunkčnost emailu Seznam

celé vlákno
no a to jsem se u nich zaregistroval v pátek, achjo, ale emaily nechodí, snad to dají zase do pořádku...
Martin V
Martin V (neregistrovaný)
4. 12. 2006 7:05 Nový

Re: Nefunkčnost emailu Seznam

celé vlákno
Již ve čtvrtek nebylo možné odeslat maily s přílohou, v pátek to zlobilo celý den. Nikdo o tom nepsal, protoze se asi neni čím chlubit :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 12. 2006 18:04 Nový

IBM ČR

celé vlákno
Ako sa nenápadne vyhovarajú na IBM ČR.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 12. 2006 18:33 Nový

Re: IBM ČR

celé vlákno
To možná ano, ale jak chcete řešit hardwarové chyby lidmi? To vyřešíte jen smlouvou s IBM a nebo zdvojeným řešením.
MiK
MiK (neregistrovaný)
4. 12. 2006 0:01 Nový

Re: IBM ČR

celé vlákno
Anebo zvolit jiné řešení třeba od konkurence.
Pavel
Pavel (neregistrovaný)
3. 12. 2006 19:17 Nový

nepříjemné

celé vlákno
To, že schránky na seznamu již dva dny nefungují a v pátek měli údajně plánovanou odstávku v nočních hodinách, bych ještě unesl. Že je to letos už potřetí, bych taktéž strávil. Ale že při každém výpadku přijdu o kompletní data schránky mě už začíná rozčilovat. Asi budu poohlížet po jiném portálu.
Dave
Dave (neregistrovaný)
3. 12. 2006 19:53 Nový

Re: nepříjemné

celé vlákno
Nepochopim, proč ještě nepoužíváte Gmail (mail.google.com)...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 12. 2006 20:01 Nový

Re: nepříjemné

celé vlákno
Yahoo má teď také velice promakaný email i když pořád v betaverzi: http://advision.webevents.yahoo.com/mailbeta/
Flasi
Flasi (neregistrovaný)
4. 12. 2006 9:42 Nový

Re: nepříjemné

celé vlákno
Porad to maji tak promakane, ze kdyz se tam par mesicu neprihlasim, tak mi ucet zrusi?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
4. 12. 2006 9:54 Nový

Re: nepříjemné

celé vlákno
no ale, to má snad každej ne? maj půl roku a to jde,ne? dokonce i "božský" Gmail má asi třičtvtě roku.....tak vo co de?
Flasi
Flasi (neregistrovaný)
4. 12. 2006 11:29 Nový

Re: nepříjemné

celé vlákno
No jde "vo to", ze to kazdy nema a 9 mesicu "bozskeho gmailu" je porad 3x vice, nez 3 mesice u yahoo.
stoural
stoural (neregistrovaný)
3. 12. 2006 22:10 Nový

Re: nepříjemné

celé vlákno
Mozna proto, ze je stale na elitarske pozvanky?
Dave
Dave (neregistrovaný)
3. 12. 2006 23:01 Nový

Re: nepříjemné

celé vlákno
Elitářské? Ale prosim vás, co vás nemá, pozvánek má každý tolik, že neví, co s nima. Ozvěte se a klidně vám ji pošlu (david (tečka) dna (zavináč) gmail (tečka) com).
Farin
Farin (neregistrovaný)
3. 12. 2006 23:12 Nový

Re: nepříjemné

celé vlákno
pozvanky ted uz funguji jako ochrana proti automatickym registracim a spamu.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 12. 2006 7:12 Nový

Re: nepříjemné

celé vlákno
no ěm na Gmail chodí takovýho spamu, že to není ani možný, šílený, opravdu síla, zlatej seznam, a ještě se združují........důvod proč nemám Gmail, jako hlavněí email, jinak to jde, ale má to co ostatní......
Tuhraklen
Tuhraklen (neregistrovaný)
4. 12. 2006 23:15 Nový

Elitářské? (Re: nepříjemné)

celé vlákno
Ale fuj! To mi připomíná bolševickou nenávist k elitám. Ještě pořád je slovo elita nadávkou?
Adam Hauner aura:75
4. 12. 2006 11:36 Nový

Re: nepříjemné

celé vlákno
GMail má možná trochu jiné problémy:
http://www.blakeross.com/2006/11/30/the-unreliability-of-gmail/
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 12. 2006 20:04 Nový

lidé, kteří s e-mailem pracovali v době výpadku, o svá data nenávratně přijdou

celé vlákno
"přičemž je možné, že lidé, kteří s e-mailem pracovali v době výpadku, o svá data nenávratně přijdou"

To ale nevypadá jako výpadek IBM HW, ale databází!
Jarmil Prdel
3. 12. 2006 22:25 Nový

Re: lidé, kteří s e-mailem pracovali v době výpadku, o svá data nenávratně přijdou

celé vlákno
Což ale vůbec nemusí znamenat že to není hw chyba, ne? Taková chybička na diskovém poli může nadělat paseku ...
Martin Hruška aura:37
3. 12. 2006 20:22 Nový

neschopnost techniků Seznamu?

celé vlákno
Nechápu, jak je možné, že se Seznam nepoučil a stále opakuje tytéž chyby. Je pěkné se vymlouvat na údajně nespolehlivý hardware od IBM, ale není problém náhodou jinde?

Každý technik potvrdí, že svět není ideální a je třeba počítat s nedokonalostmi a být na ně připraven. Podle všeho Seznam příliš spoléhal na "dokonalost" hardwaru IBM a nepřipustil si možnost chyby. Dokonce na takovou alternativu nebyl ani připraven a součástí krizového scénáře zřejme bylo "no tak pár lidí přijde o část dat, no a co". Pokud vůbec nějaký takový scénář kdy existoval.

Podle mě jde o zásadní selhání už ve stadiu návrhu infrastruktury. Ztráta dat znamená, že uživatelé doplatili na nedostatek zkušeností nebo neschopnost člověka, který celý systém navrhoval. Někdo všechno vsadil na "dokonalý" HW za milióny a prohrál. Kdo je tento člověk? Budou vyvozeny patřičné důsledky?
stoural
stoural (neregistrovaný)
3. 12. 2006 22:35 Nový

Re: neschopnost techniků Seznamu?

celé vlákno
Kecy člověka, který umí jen nadávat a nemá nejmenší představu o návrhu Všechny nápady něco stojí a ani v Seznamu nerostou peníze na Hruškách. Pardon, na stromech.

Hlavně, že hned víte, kde, kdo a kdy udělal chybu. Profesionál se nepozná podle toho, že zná technicky ideální řešení, ale podle toho, že reaguje na základě faktické znalosti situace a jejího zvážení. Jinak je ostatním k smíchu.

Vaše ostrá reakce víc vypovídá o vás pane Hruško, než o tom kde se v Seznamu stala chyba.
Insider Analyst
Insider Analyst (neregistrovaný)
4. 12. 2006 0:33 Nový

Re: neschopnost techniků Seznamu?

celé vlákno
Máte pravdu, v Seznamu nerostou peníze na (H)(h)ruškách, ale na firemním účtu mívali už před lety pohozeno několik set milionů korun, jak je poznat z dokumentů na www.Justice.cz. Ty peníze sice nesou i při mizerném úročení několikamilionové úroky, ale možná, že kdyby je společnost Seznam investovala do vzdělaných a schopných lidí a techniky, nepsali bychom si tady o té samé poruše již po několikáté během krátké doby.
Mard
Mard (neregistrovaný)
4. 12. 2006 11:11 Nový

Re: neschopnost techniků Seznamu?

celé vlákno
Víte, že já spíše souhlasím s panem Hruškou, než s Vámi? Pečlivě jsem četl, že mají data o uživateli zabezpečené N+1 a obdsahy emailů N+2 (resp. neví zda už, nebo to jen plánují, to z blugu jasné nebylo, přepokládám že platí že již tomu tak je). Takže skutečně mám pocit, že je asi chyba v návrhu. Na problém ukazuje to, že došlo k podobné chybě několikrát po sobě. To ukazuje na nějaký neošetřený event. Jejich řeči o geograficky odděleném clusteru jsou sice pěkné, ale ve skutečnosti jejich řešení, jak jistě sám uznáte, není fault tolerantní. Dochází k úplnému výpadku schránky, uživatel nemá možnost cokoliv nového odeslat ani nic nového přijmout. Při vhodném návrhu by došlo jen k částečnému omezení funkcionality, např. by se stratily starší emaily, ale schánka by fungovala korektně.
hobr
hobr (neregistrovaný)
4. 12. 2006 0:33 Nový

Re: neschopnost techniků Seznamu?

celé vlákno
Haha, IL na svém blogu slintá, jak je IBM neskutečně spolehlivé, a jak jsou výpadky neskutečná náhoda. Je zajímavé, že jiní, s mnohem nespolehlivějšími servery takové rozsáhlé a časté výpadky nemají...
Jak už někdo zmínil gmail je dobrá volba, několika (tisíci, milion?) násobně větší množství účtů a žádné výpadky...
Zkuste se jich zeptat, co používají za servery ;)
Tomáš Krause aura:11
4. 12. 2006 11:00 Nový

Re: neschopnost techniků Seznamu?

celé vlákno
Jen k té dostupnosti Gmailu, potažmo Google - je to jen pár dní, co jsem při přihlašování do adWords stále dokola dostával jen hlášku, že mě bohužel nemohou přihlásit a že technici o tom byli informováni, takže asi tak. Nikdo není dokonalý a pokud nevíme přesně co se stalo, nemá smysl to komentovat (ani u Seznamu, ani u Googlu) - je to jen mlácení prázdné slámy.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 12. 2006 21:33 Nový

Vymluvy

celé vlákno
To vymlouvani se na IBM mi prijde ubohe. To kdo zpusobil problem zakaznika vubec nezajima, zakaznika zajima, ze je problem. A upozornovat dokonce, ze se jedna uz podruhe o stejny problem, to mi prijde navic jeste hloupe, neco ve smyslu "Ano, ano, nejsme se schopni poucit z vlastnich chyb. Sverte nam sva data, treba budete mit stesti a potreti se to uz nestane."
Netos
Netos (neregistrovaný)
3. 12. 2006 22:32 Nový

Re: Vymluvy

celé vlákno
Je úsměvné, jak se odvoláváte na to, jak zákazníka nemusí zajímat to či ono. A free seznam e-mail si myslíte, že funguje jak? Ja měl dodnes za to, že má maximálně free uživatele, pro které se z principu nic negarantuje a mohou být rádi za to, co je - tedy že nemá žádné zákazníky. Proč každý nadává na všechno, co dostane zadarmo? Není to trochu pokřivená logika?
stoural
stoural (neregistrovaný)
3. 12. 2006 22:38 Nový

Re: Vymluvy

celé vlákno
To je jen česká povaha. Sám nedělá nic, ale všichni ostatní to dělají špatně. Kdyby Seznam chtěl za každý mailbox 1 Kč ročně, bude stehný člověk psát do diskusních fór jaká je to nehoráznost a sprostota.
Jann
Jann (neregistrovaný)
3. 12. 2006 23:04 Nový

Re: Vymluvy

celé vlákno
Jsem ten stejny clovek, co predtim, takze asi takto:

At si za to uctujou treba treba pul milionu a nereknu ani popel - je to vec nabidky a poptavky - bud se dohodnem nebo ne a tim to pro me konci. To ze poskytujou mail zdarma, to je jejich cesta jak delat business - bud se jim to vyplati anebo ne, to je jen jejich problem.

Stojim si za svym - zrikat se odpovednosti a hazet vinu na nekoho jineho mi prijde ubohe.

Podotykam, ze jsem spokojeny uzivatel mailu uplne nekde jinde, tam kde mimochodem takoveto problemy nemaji.
Netos
Netos (neregistrovaný)
3. 12. 2006 23:18 Nový

Re: Vymluvy

celé vlákno
Chcete-li investovat do svého e-mailu půl milionu, jistě najdete nejedno plně redundantní řešení, které vám poběží skutečně spolehlivě.

To, že něco poskytují zdarma je jejich business ... buď seženou dost lidí, kterým jde v prvé řadě o cenu a až v té druhé o kvalitu, nebo ne a pak bude nejspíše čas přehodnotit strategii firmy.

Musíte si vybrat, zda jste tím prvním či druhým typem člověka - vše jen jen věc nabídky a poptávky a je otázka, zda se někde protnou, resp. kde.
Jann
Jann (neregistrovaný)
3. 12. 2006 23:28 Nový

Re: Vymluvy

celé vlákno
S timto Vasim prispevkem plne souhlasim, v podstate je to same, co jsem napsal.

Ale pokud si jeste jednou prectete ten muj prvni prispevek, tak jsem nijak nekritizoval kvalitu sluzby! Co jsem kritizoval bylo infantilni prehravani odpovednosti na nekoho jineho. (A navic jsem se jeste podivoval jejich vlastni hlouposti, ze sami upozornujou na to, ze se nedokazou poucit z vlastnich chyb.)
Jarmil
Jarmil (neregistrovaný)
3. 12. 2006 23:35 Nový

Re: Vymluvy

celé vlákno
Pravdu máte i nemáte současně. Seznam ten freemail totiž neprovozuje pro srandu králíkům nebo proto že by nevěděl co s penězma. Provozuje ho pro to že to je jedna ze služeb které lidi od portálu tohoto typu očekávají a pokud by ho neměl tak by šli ke konkurenci. Tudíž lidé za to neplatí ale Seznamu to přináší zisk skrze vyšší návštěvnost a tudíž peníze z prodeje reklamy.

Na druhou stranu máte pravdu že je to freemail a tudíž seznam nikomu nic negarantuje a s určitými technickými potížemi je třeba počítat. To ale neznamená že to by to mělo padat každý druhý týden (pochopitelně přeháním) a už vůbec to neomlouvá naprosto nedostatečnou komunikaci - smutné na tom je že stejné problémy s komunikacím byly i minule.

Naprosto ale nechápu ty kteří freemaily používají k pracovním účelům a teď pláčou že se do schránky nemohou dostat a možná přijdou o důležité e-maily. Chápu že když si někdo chce psát s Frantou z hospody tak mu mail na seznamu stačí, ale u firmy to beru tak že to ní něco vypovídá protože v podstatě každá firma si dneska může pořídit komerční e-mail pro cca 20 lidí za pár korun na měsíc (řekněme 1000 Kč měsíčně za garantovanou dostupnost, replikaci atd.)
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
4. 12. 2006 10:49 Nový

Re: Vymluvy

celé vlákno
Přesně tak, rovněž nechápu ty, co mají free mail jako pracovní.
Radim Smička
Radim Smička (neregistrovaný)
4. 12. 2006 20:04 Nový

Re: Vymluvy

celé vlákno
Jo tak to já taky nechápu proč do Skliku je potřeba freemailový účet ;-).
e-Jirka
e-Jirka (neregistrovaný)
3. 12. 2006 23:23 Nový

Re: Vymluvy

celé vlákno
Nechci vam do toho kecat, ale seznam se podle meho nazoru poucil. Budovani zalozni serverovny pro klicove sluzby, kam budou okamzite replikovana vsechna data podle Vas neni dostatecne reseni? Bohuzel je to velka invcestice a nejde to zbudovat ze dne na den :-(
hobr
hobr (neregistrovaný)
4. 12. 2006 0:43 Nový

Re: Vymluvy

celé vlákno
A kdy se poučí uživatelé? Je milion jiných alternativ, ale vy budete tvrdit, že je třeba počkat, až si seznam udělá záložní serverovnu... Proč??? Opravdu mi to přijde směšné, hlavně z pohledu uživatele, který měl účet na email.cz. neustálé výpadky, žádné reakce, pak to koupil seznam a nic se nezměnilo, výpadky, ztráty mailů - a pohoda... Nemluvím o post.cz, které do té kaše spadlo taky, ikdyž před převzetím mělo pověst spolehlivého freemailu...
Nevidím, jediný důvod, proč mít schránku u seznamu, kvůli spoluzaci.cz, nebo kvůli nějakému chatu, či možnosti komentovat novinky.cz? Tak to jo, v tom případě si to užijte :p
e-Jirka
e-Jirka (neregistrovaný)
4. 12. 2006 1:02 Nový

Re: Vymluvy

celé vlákno
Jenom na okraj, koukam se na to zcela neobjektivne, nejsem uzivatelem seznamu.
Ficus
Ficus (neregistrovaný)
4. 12. 2006 4:54 Nový

Spam

celé vlákno
pořád mi na seznam chodí spam, tuny sraček. At jim to teda chcípne, když nejsou schopný tohle ošetřit.
Stanislav PETR aura:19
4. 12. 2006 7:11 Nový

Re: Spam

celé vlákno
Tak jim zkuste poradit jak na to! ;)
Hola
Hola (neregistrovaný)
4. 12. 2006 12:26 Nový

Re: Spam

celé vlákno
Mně na Seznam nechodí spam žádný. A mám tu schránku už dobrý čtyři roky... Možná tolik nenavštěvuji a neregistruji se na hambatých stránkách :-)
LaSp
LaSp (neregistrovaný)
4. 12. 2006 10:59 Nový

...o nějaký týden dřív

celé vlákno
Podobný výpadek nastal myslím před 14 dny, od pátku do neděle,
nejlepší na tom byla reakce hot-line, první hot-liner přiznal "chybu, na řešení intenzivně pracujeme" ale druhý to odbyl, ať si správně nastavím SMTP, mejly z pátku nepřišly, mejly ze soboty se začaly trousit v pondělí ráno. A vše se týkalo ze komunikace ze @seznam.cz na @seznam.cz.
paul
paul (neregistrovaný)
4. 12. 2006 13:56 Nový

vy ještě máte seznam?

celé vlákno
a proč? To jste nedokázali do dnes najít na tak velkém trhu na internetu nic lepšího? Kam jste dali oči? Vylezte konečně už z té ulity a používejte i jiné stránky, jak na mail, tak na vyhledávání, mapy, slovníky a podobně. Třeba přestane být seznam tak namyšleně hladět na sebe a bude se víc snažit. Zkuste atlas, yahoo, tiscali, jyxo, google, centrum, volný, altavistu, msn-hotmail..... Nebojte se toho!!!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
4. 12. 2006 14:49 Nový

Re: vy ještě máte seznam?

celé vlákno
ty prudíš všude co?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 12. 2006 15:35 Nový

Re: vy ještě máte seznam?

celé vlákno
ale seznam přeci není zdarma.. proto aby jste měli 2 gigovou schránku platíte!!..
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Nefunkčnost emailu Seznam
Marcel Derian 3. 12. 2006 17:40
├ 
Re: Nefunkčnost emailu Seznam
anonymní uživatel 3. 12. 2006 17:45
└ 
Re: Nefunkčnost emailu Seznam
Martin V 4. 12. 2006 07:05
IBM ČR
anonymní uživatel 3. 12. 2006 18:04
└ 
Re: IBM ČR
anonymní uživatel 3. 12. 2006 18:33
 
└ 
Re: IBM ČR
MiK 4. 12. 2006 00:01
nepříjemné
Pavel 3. 12. 2006 19:17
└ 
Re: nepříjemné
Dave 3. 12. 2006 19:53
 
├ 
Re: nepříjemné
anonymní uživatel 3. 12. 2006 20:01
 
│
└ 
Re: nepříjemné
Flasi 4. 12. 2006 09:42
 
│
 
└ 
Re: nepříjemné
anonymní uživatel 4. 12. 2006 09:54
 
│
 
 
└ 
Re: nepříjemné
Flasi 4. 12. 2006 11:29
 
├ 
Re: nepříjemné
stoural 3. 12. 2006 22:10
 
│
├ 
Re: nepříjemné
Dave 3. 12. 2006 23:01
 
│
├ 
Re: nepříjemné
Farin 3. 12. 2006 23:12
 
│
│
└ 
Re: nepříjemné
anonymní uživatel 6. 12. 2006 07:12
 
│
└ 
Elitářské? (Re: nepříjemné)
Tuhraklen 4. 12. 2006 23:15
 
└ 
Re: nepříjemné
Adam Hauner 4. 12. 2006 11:36
lidé, kteří s e-mailem pracovali v době výpadku, o svá data nenávratně přijdou
anonymní uživatel 3. 12. 2006 20:04
└ 
Re: lidé, kteří s e-mailem pracovali v době výpadku, o svá data nenávratně…
Jarmil Prdel 3. 12. 2006 22:25
neschopnost techniků Seznamu?
Martin Hruška 3. 12. 2006 20:22
├ 
Re: neschopnost techniků Seznamu?
stoural 3. 12. 2006 22:35
│
├ 
Re: neschopnost techniků Seznamu?
Insider Analyst 4. 12. 2006 00:33
│
└ 
Re: neschopnost techniků Seznamu?
Mard 4. 12. 2006 11:11
└ 
Re: neschopnost techniků Seznamu?
hobr 4. 12. 2006 00:33
 
└ 
Re: neschopnost techniků Seznamu?
Tomáš Krause 4. 12. 2006 11:00
Vymluvy
anonymní uživatel 3. 12. 2006 21:33
├ 
Re: Vymluvy
Netos 3. 12. 2006 22:32
│
├ 
Re: Vymluvy
stoural 3. 12. 2006 22:38
│
│
└ 
Re: Vymluvy
Jann 3. 12. 2006 23:04
│
│
 
└ 
Re: Vymluvy
Netos 3. 12. 2006 23:18
│
│
 
 
└ 
Re: Vymluvy
Jann 3. 12. 2006 23:28
│
└ 
Re: Vymluvy
Jarmil 3. 12. 2006 23:35
│
 
├ 
Re: Vymluvy
Jirka 4. 12. 2006 10:49
│
 
└ 
Re: Vymluvy
Radim Smička 4. 12. 2006 20:04
└ 
Re: Vymluvy
e-Jirka 3. 12. 2006 23:23
 
└ 
Re: Vymluvy
hobr 4. 12. 2006 00:43
 
 
└ 
Re: Vymluvy
e-Jirka 4. 12. 2006 01:02
Spam
Ficus 4. 12. 2006 04:54
├ 
Re: Spam
Stanislav PETR 4. 12. 2006 07:11
└ 
Re: Spam
Hola 4. 12. 2006 12:26
...o nějaký týden dřív
LaSp 4. 12. 2006 10:59
vy ještě máte seznam?
paul 4. 12. 2006 13:56
└ 
Re: vy ještě máte seznam?
anonymní uživatel 4. 12. 2006 14:49
 
└ 
Re: vy ještě máte seznam?
anonymní uživatel 6. 12. 2006 15:35