Hlavní navigace

Facebook umožní cílit inzerci podle telefonních čísel a e-mailů

31. 8. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Od příštího týdne nabídne Facebook možnost cílit inzerci podle telefonních čísel a e-mailů uživatelů, stejně tak jako přímo podle uživatelského identifikátoru. Uživatele samozřejmě ujišťuje, že v žádném případě nebude ohroženo jejich soukromí. E-maily a telefonní čísla prý vždy projdou „hashingem“, tedy nějakou formou zakódování.

Od příštího týdne nabídne Facebook možnost cílit inzerci podle telefonních čísel a e-mailů uživatelů, stejně tak jako přímo podle uživatelského identifikátoru. Uživatele samozřejmě ujišťuje, že v žádném případě nebude ohroženo jejich soukromí. E-maily a telefonní čísla prý vždy projdou „hashingem“, tedy nějakou formou zakódování.

Skutečnost je ale taková, že aby inzerenti mohli cílit na telefonní čísla a e-mailu, tak budou muset na Facebook nahrát předem připravenou databázi e-mailů, uživatelských identifikátorů či telefonních čísel. Facebook potom takto nahranou databázi použije pro zacílení na konkrétní uživatele, tedy na shodu e-mailu, telefonního čísla či uživatelského identifikátoru. Což samozřejmě znamená, že Facebooku musí inzerenti poskytnout své marketingové databáze. A velkou otázkou zůstává, pro jaké další účely bude moci Facebook tato nově získávaná data používat. Stejně tak jako je otázkou, nakolik je případné poskytnutí takovýchto databází legislativně v pořádku, pokud je případný inzerent či zprostředkovatel bude předávat „další straně“.

BRAND24

Facebook ujišťuje, že předávaná data projdou procesem zakódování („hashingem“) ještě předtím, než je Facebook obdrží. A bude tak zajištěno, že Facebook nebude mít k dispozici originální data (samozřejmě pouze za předpokladu, že by proces kódování byl jednosměrný). Samotné srovnávání by pak (na straně Facebooku) mělo fungovat pouze na základě takto zakódovaných dat. Tento způsob inzerce by navíc (prozatím) měl být dostupný pouze inzerentům, kteří jsou přímo v kontaktu s Facebookem – nikoliv těm, kteří využívají inzerci na Facebooku pomocí klasické platformy pro vytváření inzerátů. 

Zdroj: Facebook to Roll Out Email, Phone Number Ad Targeting

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).