Hlavní navigace

Facebook: za 15 minut bylo rozebráno půl milionů přezdívek

15. 6. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

O víkendu populární komunitní server Facebook spustil registraci uživatelských jmen, na kterou jsme vás upozorňovali už minulý týden. Každý uživatel si od soboty může vybrat uživatelské jméno (přezdívku), pod kterou jej najdou a mohou kontaktovat ostatní uživatelé. Automaticky se nabídne přezdívka odvozená z e-mailu, který byl zadán při registraci. Ovšem zájemci si mohou vybrat i jiné uživatelské jméno a tak samozřejmě všichni zájemci o nějakou zvláštní přezdívku měli v sobotu pohotovost. Vždyť…

O víkendu populární komunitní server Facebook spustil registraci uživatelských jmen, na kterou jsme vás upozorňovali už minulý týden. Každý uživatel si od soboty může vybrat uživatelské jméno (přezdívku), pod kterou jej najdou a mohou kontaktovat ostatní uživatelé. Automaticky se nabídne přezdívka odvozená z e-mailu, který byl zadán při registraci. Ovšem zájemci si mohou vybrat i jiné uživatelské jméno a tak samozřejmě všichni zájemci o nějakou zvláštní přezdívku měli v sobotu pohotovost. Vždyť během prvních patnácti minut bylo registrováno půl milionu přezdívek.

Dle očekávání se našli i různí vtipálci. Jeden uživatel si například zvolil uživatelské jméno princecharles, jiný zase Rolls-Royce. Facebook dopředu vyhlásil, že při registraci uživatelského jména platí heslo kdo dřív přijde, ten dřív mele. Je dost dobře možné, že případy některých přezdívek skončí v rukou právníků, podobně jako tomu bylo u některých falešných profilů. Facebook se řádění tzv. cybersquatterů snažil zmírnil omezením registrací přezdívek u krátce existujících účtů. Objevila se však kritika, že měl raději přijít s nějakým systémem rezervování jmen podle již zadaných údajů v uživatelských profilech. (Times Online)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).