Polská výzkumná agentura Gemius je na prodej. Podle nejhlavnější zájemce patří americký comScore, potom její největší konkurent Nielsen, britská Kantar Research a francouzský Ipsos, všechno firmy činné ve výzkumech návštěvnosti. Očekává se, že cena za Gemius dosáhne 250 – 300 milionů zlotých, tedy 1,6 – 2 miliardy Kč.
Gemius má patnáct zahraničních poboček a vznikl v roce1999, důležitým hráčem se stal v roce 2005, kdy začal dělat audity návštěvnosti v Polsku i v České republice z pověření místních oborových sdružení a firem. V poslední době ovšem čelí kritice za metodiku a u nás i rychlost odevzdávání výsledků, které jsou prakticky s měsíčním zpožděním. V Polsku je výrazná kritika ze strany velkých služeb Nasza-klasa.pl a Gadu-Gadu. Majitelem Gemiusu je fond Trigon. Zdroj: Gazeta Wyborcza.