Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

IDG relaunchuje všechny své weby

Od prvního ledna 2009 by měly být v tichosti spuštěny nové weby všech titulů generujících obsah pod hlavičkou IDG Czech. Pokud v prvních dnech ostrého provozu nenastanou žádné komplikace, mělo by 5. ledna dojít k oficiálnímu oznámení. Vedle redakčních systémů (přechod z CMS postaveného na Lotus Notes na PHP a Python) a souvisejícího faceliftu by mělo dojít také k dílčím obsahovým změnám. Jde o výsledek cca čtvrtročního snažení, kterým česká divize významného amerického vydavatelského domu hodlá přesunout závažíčka z misky s čím dál těžším bussinessem vydávání papírových titulů směrem blíže k Internetu. V současné době české IDG žije zejména z provozu B2B titulů, ostatní aktivity běží spíše vlastní setrvačností a Internetu může nabídnout zatím jen zavedenou světovou značku. Otázkou zůstává, jak moc velkou šanci má na pomalu ale jistě se přeplňujícím internetovém mediálním trhu uspět a k jakému obsahovému posunu to případně firmu donutí.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
hexx
hexx (neregistrovaný)
31. 12. 2008 9:23 Nový

Ja relaunchuji, ty relaunchujes :-)

celé vlákno
To je zajimave slovo "relaunchuje". Asi to ma neco spolecneho s chuji.
Inkvizitor
Inkvizitor (neregistrovaný)
31. 12. 2008 10:19 Nový

Re: Ja relaunchuji, ty relaunchujes :-)

celé vlákno
Něco s lančmítem to asi bude. Už se těším, jak si v příštím roce zafishuju a zaswimuju. Ten winter mě moc nebere.
Roj aura:36
Roj
31. 12. 2008 11:27 Nový

Re: Ja relaunchuji, ty relaunchujes :-)

celé vlákno
To můžu jen agreeovat.
Ve winteru se ve forestech rozmáhají hladoví Wolfi.
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
31. 12. 2008 10:23 Nový

Re: Ja relaunchuji, ty relaunchujes :-)

celé vlákno
A nebo se špatnou slovní zásobou autora :-D
Pro některé lidi je prostě těžké napsat "spouští", "předělalo", "znovu spouští" atd. že?
dracul
dracul (neregistrovaný)
31. 12. 2008 23:13 Nový

Re: Ja relaunchuji, ty relaunchujes :-)

celé vlákno
a nebo vam chtel autor ukazat slang z oboru:)
mewe
mewe (neregistrovaný)
31. 12. 2008 12:29 Nový

Re: Ja relaunchuji, ty relaunchujes :-)

celé vlákno
Jo, taky na to koukám jak chuj. Tituly generují obsah a je to čím dál tím těžší business.

Možná ten pojem chápu špatně, ale tituly samy o sobě negenerují nic, ne? A když už, tak maximálně zisk do kapsy vydavatele (pokud jsou ziskové).

A když už to ohyzdné slovo musíme používat, máme zavedený český tvar byznys. Business, to zní jako "buzinec"...
pechinka
pechinka (neregistrovaný)
31. 12. 2008 10:54 Nový

Použitelnost

celé vlákno
Doufám, že ten relaunch nebude na úkor použitelnosti. Tj. že se změní jen backend CMS, a ne že přijde i nějaký zásadní facelift všech webů.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
31. 12. 2008 13:25 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
"a Internetu může nabídnout zatím jen zavedenou světovou značku"

To jsem moc nepobral, to autor ignoruje anebo nezná třeba portál scienceworld.cz?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
31. 12. 2008 14:40 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
A má cenu znát web, který má někdy dokonce i 6000 PV a 1500 uživatelů za den? Má cenu to komentovat? To jsou čísla, kterých dosahují i některé zavedené osobní blogy
Mem
Mem
31. 12. 2008 15:58 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
Kdyby se všechno měřilo jen komerčním úspěchem a pageviews, tak by byl náš svět poměrně smutný ;) (Viz např. poměr kolik lidí chodí za kulturou do divadla a kolik do multikin). Osobně čtu ScienceWorld.cz a podobné weby (osel.cz) jednoduše proto, že je to úzkoprofilové zboží, a pro mě mají proto velký význam. A naopak pokud u odfláknutého článku na novinkách.cz flejmuje v diskuzi třeba i 10.000 Pepíků, přínos pro mě to má nulový
uživatel si přál zůstat v anonymitě
31. 12. 2008 16:09 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
Přínos pro vás je ale něco diamtrálně jiného než přínos pro IDG. Ekonomická realita je taková, že i přes to, že pro vás osobně má ten web velký význam, pro IDG může být výhodnější ho zavřít.

Zatímco Novinky.cz přes mizivý význam pro vás, by byly obrovský problém zavřít. Už rozumíte?

To první se živí nadšením jednoho nebo několika málo lidí, to druhé vydělává peníze - to je taková ta věc pro kterou se zakládají firmy. Třeba takové jako IDG.

Tvrdá realita.
Mem
Mem
31. 12. 2008 16:31 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
To nikdo nezpochybňuje. Ale já se nažím naznačit, že váš pohled "významnosti" (a zřejmě tedy zdůvodnění, proč nestojí autorovi zprávičky za to web jako SC zmiňovat a místo toho naznačuje, že IDG CZ na webu nedělá vůbec nic), nemusí být ten jediný správný. Divadla taky nezavřeme jen proto, že do nich chodí pouze x % populace, stejně tak nezrušíme fotbal (na který také chodí jen zlomek populace, ale bezpečnostní opatření a zásahy policie platíme všichni).

A ani váš čistě komerční pohled nemusí být jednoznačný. Myslíte, že kvalita čtenářů (a potenciálních příjemců cílené inzerce) na populárně-naučném webu bude srovnatelná s tím davem průměrné populace, která dělá traffic na zpravodajských a bulvárních serverech? Teď samozřejmě vůbec nezohledňuji realitu (zda to nějací inzerenti nebo systémy u nás rozlišují), ale chci říct, že PV není vše. A proto mě i ve zprávičkách na Lupě spíše zajímuá, co daný subjekt nabízí (byť pro minoritu), než jen to co masovka a komerčně úspěšný projekt (některé české pornoweby mají velká čísla PV, ale ruku na srdce, chcete si o nich číst? co zajímavého se tak dozvíte?)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
31. 12. 2008 16:37 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
To sice chápu. Jak to ovšem jde dohromady s podnikatelskými zájmy čistě komerčně orientovaného subjektu je věc jiná.
Mem
Mem
31. 12. 2008 17:33 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
Souhlasím, a tím snad můžeme tuhle OT vsuvku (kde mi šlo zejména o to upozornit na dle mého názoru přínosný web IDG ScienceWorld.cz) uzavřít :)
Orion
Orion (neregistrovaný)
31. 12. 2008 19:42 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
Jelikož je ScienceWorld většinou jen plný krátkých výtahů ze zahraničních serverů, tak stále nevidím důvod, proč chodit na SW. Raději půjdu přímo na zahr. zdroje.

Jinak, jen se stačí podívat na IT a i jiné servery IDG a člověk hned uvidí tu bídu s nouzí...
Mem
Mem
1. 1. 2009 10:31 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
Tím jen potvrzujete co jsem psal úplně na začátku - ScienceWorld je tady úzkoprofilové zboží (kde jinde najdu v češtině zprávičky z vědy) a i přes relativně nízkou návštěvnost ho proto vidím jako velmi významný. O IT webech a dalším pomlouvání IDG tohle vlákno není.
Orion
Orion (neregistrovaný)
1. 1. 2009 12:25 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
Takže prvně tohle vlákno o pomlouvání není, IDG bohužel je na tom na webech velice špatně.

ScienceWorld by byl možná úzkoprofilový, kdyby se věnoval novinářské činnosti z vědy, ale ne pokud se věnuje jen překladatelství.

Něco, co připadá zajímavé vám, nemusí připadat zajímavé ostatním. A u příkladu ScienceWorldu si troufnu říct, že je více těch, kterým připadá bezvýznamný a nezajímavý, než vám podobným
Orion
Orion (neregistrovaný)
1. 1. 2009 12:27 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
Takže prvně tohle vlákno o pomlouvání není, IDG bohužel je na tom na webech velice špatně.

ScienceWorld by byl možná úzkoprofilový, kdyby se věnoval novinářské činnosti z vědy, ale ne pokud se věnuje jen překladatelství.

Něco, co připadá zajímavé vám, nemusí připadat zajímavé ostatním. A u příkladu ScienceWorldu si troufnu říct, že je více těch, kterým připadá bezvýznamný a nezajímavý, než vám podobným
Mem
Mem
1. 1. 2009 12:34 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
V pořádku, pokud vy umíte skvěle anglicky a znáte odborné termíny všech možných oborů, a nadto ještě máte čas procházet hromadu zahraničních webů a vším se probírat, pak pro vás jistě SW určený není a nikdo vám jej ani nevnucuje.

Obávám se ale, že budete ještě mnohem menší minorita než "my", kteří si rádi zajímavosti z vědy v češtině přečteme a nemáme zase tolik času dívat se jen ke zdroji (a mimoto mě třeba zajímají i komentáře Pavla Housera a diskuze českých čtenářů na SW anebo přispěvatelů na oslovi, není to "jen" překlad do češtiny jak se snažíte naznačit)
Petr Petr
Petr Petr (neregistrovaný)
1. 1. 2009 9:43 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
Odkud autor cerpal?

Necerpal autor nahodou z

http://www.30minut.cz/jakub-svoboda-jednou-si-vsechna-nakladatelstvi-uvedomi-ze-papir-je-draha-komodita/

ve zpravicce zadna informace navic neni, odkud autor infomrace ziskal.
Karel Wolf aura:99
1. 1. 2009 19:26 Nový

RE: IDG relaunchuje všechny své weby

celé vlákno
To skutecne necerpal, zaprve rozhovor cetl az dnes a to jenom diky vasemu linku a zadruhe by nemel ani duvod. O vsech avizovanych zmenach ostatne psal jiz v listopadu (http://www.lupa.cz/clanky/konec-papirovych-it-periodik-v-cesku-ii) a konec roku byl jen idealni cas na jejich pripomenuti. Jinak overoval z primarnich zdroju - u Jakuba Svobody, ktereho zastihl v pondeli 28. na Facebooku a u svych byvalych kolegu z IDG.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Ja relaunchuji, ty relaunchujes :-)
hexx 31. 12. 2008 09:23
├ 
Re: Ja relaunchuji, ty relaunchujes :-)
Inkvizitor 31. 12. 2008 10:19
│
└ 
Re: Ja relaunchuji, ty relaunchujes :-)
Roj 31. 12. 2008 11:27
├ 
Re: Ja relaunchuji, ty relaunchujes :-)
Jirka 31. 12. 2008 10:23
│
└ 
Re: Ja relaunchuji, ty relaunchujes :-)
dracul 31. 12. 2008 23:13
└ 
Re: Ja relaunchuji, ty relaunchujes :-)
mewe 31. 12. 2008 12:29
Použitelnost
pechinka 31. 12. 2008 10:54
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
anonymní uživatel 31. 12. 2008 13:25
└ 
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
anonymní uživatel 31. 12. 2008 14:40
 
└ 
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
Mem 31. 12. 2008 15:58
 
 
└ 
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
anonymní uživatel 31. 12. 2008 16:09
 
 
 
└ 
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
Mem 31. 12. 2008 16:31
 
 
 
 
└ 
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
anonymní uživatel 31. 12. 2008 16:37
 
 
 
 
 
└ 
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
Mem 31. 12. 2008 17:33
 
 
 
 
 
 
└ 
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
Orion 31. 12. 2008 19:42
 
 
 
 
 
 
 
└ 
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
Mem 1. 1. 2009 10:31
 
 
 
 
 
 
 
 
├ 
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
Orion 1. 1. 2009 12:25
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
Orion 1. 1. 2009 12:27
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
Mem 1. 1. 2009 12:34
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
Petr Petr 1. 1. 2009 09:43
└ 
RE: IDG relaunchuje všechny své weby
Karel Wolf 1. 1. 2009 19:26