Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče

Microsoft v evropském sporu nakonec zřejmě opravdu ustoupí až tam, kam by si to představovali zástupci Evropské komise a norské společnosti Opera Software, která si v Bruselu víceméně úspěšně stěžovala na údajné zneužití monopolu. Trnem v oku tvůrcům prohlížeče Opera je Internet Explorer coby součást MS Windows. Evropská komise předběžně shledala stížnost norské firmy jako oprávněnou a dala Microsoftu čas na reakci. Ten se zkusil velmi pravděpodobným vysokým pokutám vyhnout několika kličkami. Nechtěl totiž přistoupit na požadované řešení: nabízení alternativních prohlížečů přímo ve Windows.

Nejdříve v testovací verzi Windows 7 nabídl možnost vůbec poprvé Internet Explorer ze systému odstranit. To však konkurentům a Evropské komisi nestačilo a tak Microsoft přišel s plánem vytvořit speciální evropskou edici zcela bez prohlížeče (podobně jako nakonec dopadl spor o Windows Media Player). Přestože by tím přestal být protlačován jeden prohlížeč, návrh řešení se nesetkal s kladnými ohlasy. Rozpaky budila hlavně otázka instalace jakéhokoliv prohlížeče bez jednoduchého přístupu na web bezprostředně po instalaci systému.

Microsoft tedy nakonec kývl na požadavky, které se objevují již od samého začátku sporu. Ve Windows 7 hodlá nabízet prohlížeče k použití. Takové řešení má ale od začátku i spoustu kritiků, kteří poukazují na skutečnost, že konkurenci trvající na takovém řešení nejde o nějakou svobodu výběru prohlížeče, ale aby její prohlížeč byl uživateli nabízen přímo ve Windows 7 a Microsoft tak dělal neplacený marketing třetím stranám. Dokonce se objevila teorie, že Opera Software dělá jen nastrčenou figurku Googlu. Google i Opera Software ji však razantně odmítají. Stále není jasné, jak to bude se selekcí prohlížečů nabízených uživatelům a kdo za ní bude zodpovídat. (Finanční noviny)

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Bauglir
Bauglir (neregistrovaný) 88.103.181.---
26. 7. 2009 16:56 Nový

Ach jo

celé vlákno
Úspěšné je potřeba potrestat, hlavně aby nikdo nevyčníval. Teda nikdo ze soukromého sektoru, co na tom, že se firma vypracuje z garáže, že ji to trvá desetiletí, že tomu lidé objetují sve životy, majetky. Hlavně nevyčnívat, jinak Vás zaříznou. Proč? Protože jste moc bohatí, protože si se svým majetkem děláte, co se vám zlíbí...

Jsem zvědav, které prohlíčece se budou nabízet... všechny? To těžko. Jsem zvědav, kdo bude žalovat jednotlivé distribuce linuxu, protože mají předinstalované prohlížeče. Asi nikdo, protože linux je přeci cool, in, rulezz a co já vím.

Chudák MS...
uživatel Opery, který nesnáši vedení Opery.
Daniel Kvasnička ml. aura:67
26. 7. 2009 19:38 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Tenhle pocin EK rozhodne neschvaluju, ale vase naivnita me rozesmiva. Micorosft urcite nepatri mezi firmy, ktere se z garaze na spici dostaly na zaklade poctive tvrde prace... :-D
architekt_
26. 7. 2009 20:52 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
To je vaše doměnka, kterou asi těžko dokážete, nebo pro to snad máte nějaké důkazy? Faktem ale je, že Opera Software si v tomto ohledu nebere žádné servítky. A jak ukazuje tento případ, v jejím případě se o poctivou a tvrdou práci rozhodně nejedná.
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 7:39 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
A linuxaci zase tvrde pracuji co? Skoda, ze na desktopu po jejich OS nikdo ani nestekne :)
msk
msk (neregistrovaný) ---.dalvi.cz
27. 7. 2009 10:11 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
To je pravda. Strasne blbo sa na to kradnu hry, office a 3dstudio max.
festr
festr (neregistrovaný) ---.lam.cz
26. 7. 2009 21:11 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Tam, kde kde selhava trzni ekonomika, musi zasahnout stat. Nevim, proc se nad tim tolik rozcilujete. Staci si uvedomit, ze dnes existuji stale aplikace (napr. bankovni), ktere funguji jen pod internet explorerem, ktery je vazan pouze na operacni system windows. A to je dusledek monopolniho chovani M$, ktere je potreba bourat.
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 7:39 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Ne, to je neschopnost bank tvorit aplikace i pro jine prohlizece.
Pavel B
Pavel B (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 7. 2009 8:00 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Přesně tak! To, že je vaše banka neschopná si zaplatit za vytvoření kvalitního IBankingu tak, aby byl kompatibilní s běž nými standardy není rozhodně chyba MS.
I když nejsem jejich fanoušek, jsem jejich (spokojený) zákazník. MS Systémy využívám u všech svých PC a serverů a jsem spokojen. Jenom by mě zajímalo kolik z těch lidí typu "Microsoft je špatný a vše na co padlo jejich logo budiž zatraceno" má opravdu reálné důvody k téhle averzi. Není to spíš jenom móda? Všichni nadávaj, tak já taky? Kdo dneska při slově Windows nebo Microsoft neobrátí oči vsloup, není in?
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 8:06 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Jiste. Protoze eBanka/mbank s tim nema problemy.

Proste ubozaci si vzdy budou stezovat a nadavat na MS. Duvod si vzdy najdou. A samozrejme, kdyby dostali moznost v MS pracovat, tak po tom skoci vsemi deseti. To je ale pokrytectvi, co? :)))
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
26. 7. 2009 21:19 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Linux je, na rozdíl od Widlí, zdarma, takže brečíš na špatném hrobě. A pokud mu někdo prodává něco, čemu říká operační systém (?), nemá právo mi k němu povinně vnucovat jakékoli aplikace, nemluvě o tom, že IE je pořád ještě mnohem děravější, než cokoli jiného.
mofo
mofo (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 7. 2009 22:37 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Nikdo Vás k ničemu nenutí. Vy si samozřejmě používejte, co chcete. Nemyslím si, že nemáte možnost výběru.
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
26. 7. 2009 23:03 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Ano, akorat ze povinne platis v cene OS za neco, co nepouzivas ani nechces pouzivat. Nebo ty si opravdu myslis, ze IE, WMP nebo dalsi sracky typu Movie Maker jsou "zadarmo"?
mofo
mofo (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 7. 2009 23:39 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Kdo tady mluví o SW zadarmo? Analýza textu asi nebyla Vaše silná stránka. Nikdo nikoho nenutí používat něco, co nechce. Vy si přeci NEMUSÍTE kupovat Windows jako komplet. Můžete si používat Linux, Solaris, nebo cokoliv jiného. Pokud se Vám nelíbí, že výrobce automobilu dodává pouze jeden typ volantu, tak si kupte jiný vůz. Nenuťte ale, prosím, výrobce montovat do auta páky od tanku nebo nechat auto jen tak bez volantu.
mofo
mofo (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 7. 2009 23:42 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
A úplně nejubožejší je, když výrobce automobilů nutí uživatel mopedu, který nikdy auto používat nebude.
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
27. 7. 2009 7:33 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Dalsi uplne mimozni srovnani...

- Ktery vyrobce automobilu tady ma stejne dominantni postaveni na trhu jako M$? Aha, zadny, hmmm... To je prekvapeni.
- Operacni system muze zcela bez problemu fungovat bez internetoveho prohlizece, automobil bez volantu nikoliv. To, ze Windows nefunguji bez IE, je vysledek vedomeho rozhodnuti MS, oni to tak zcela umyslne napsali za ucelem protlaceni sveho internetoveho prohlizece. No tak ted holt maji konecne smulu a zaplati za to.
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 7:45 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
"Operacni system muze zcela bez problemu fungovat bez internetoveho prohlizece"

Toto fakt nekdo pise v roce 2009, kdy jsou domacnosti pripojeny 25 mbit na internet za par stovek? Tak to fakt ziram.

Mimochodem, u aut je ti nucen airbag, ABS, el. stahovani oken. To jsou veci, ktere auto nepotrebuje, a ktere ty nepotrebujes, neb s autem chces jezdit jen par km do tesca a zpet. Nikdy jsem ale neslysel, ze by nekdo PRSKAL jako vy.

Proste. Kdyz se vam libi to, co Windows nabizi, NEKUPUJTE SI JEJ!!!! Jak proste!!!
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
27. 7. 2009 7:54 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Toto fakt nekdo pise v roce 2009, kdy jsou domacnosti pripojeny 25 mbit na internet za par stovek? Tak to fakt ziram.

Ano, to myslim uplne vazne. Pokud nechapes rozdil mezi operacnim systemem a uzivatelskymi aplikacemi, tak je to smutne. Prohlizec si mohu kdykoliv doinstalovat a odinstalovat podle sve volby - ve slusne navrzenem operacnim systemu.

P.S. Sve "paralely" s automobily si nech od cesty, jsou uplne mimo, uz jsem to tady jednou vysvetloval. Krom toho, pokud zakon montaz neceho do auta primo uklada, tak je to mimo jeste vic. A napr. takovy airbag zvysuje vyrazne bezpecnost cestujicich, zadratovany IE ve Windows naopak vytvari nescetne bezpecnostnich der.

Proste. Kdyz se vam libi to, co Windows nabizi, NEKUPUJTE SI JEJ!!!! Jak proste!!!

Jakozto podnikatele me k tomu nuti napr. primo nas stat skandalnim paskvilem zvanym datove schranky.

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
27. 7. 2009 12:15 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Máš pravdu, nekoupím. Stáhnu si raději z Rapidu Win XP ultimate zadarmo a dostanu přesně to, co chci a potřebuji.
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 7:42 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Ano, platis. No a co? Kdo te nuti kupovat Windows?
Milos Brejcha aura:80
27. 7. 2009 10:37 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
To neni tak uplne pravda. S tim, ze Ms bude delat pro EU specialni edici Windowsu s vice prohlizeci, bude mit naklady navic(bude muset upravit instalacni program, krabice, manualy...), ktere mu nikdo nezaplati. Kdyby dodaval Windowsy bez prohlizece, bude to pro nej taky naklad, kterej mu nikdo neuhradi.
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 7:42 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Ale samozrejme ze to pravo ma. Vyrobce si muze dat do sveho produktu uplne vsechno, co chce. A ty mas samozrejme na vyber, koupit nebo ne.

Krakonosi, proboha, odkud jsi prisel. Kdyz si koupis dzus, take jsou ti nuceny jiste latky, ze kterych se ten dzus sklada a ktere by tam nemusely byt. Rozcilujes se nad tim stejne? :))
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
27. 7. 2009 8:02 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Ale samozrejme ze to pravo ma. Vyrobce si muze dat do sveho produktu uplne vsechno, co chce. A ty mas samozrejme na vyber, koupit nebo ne.

"Sifon podavame pouze ke kave." Evidentni diskriminace spotrebitele. A dalsi uplne mimozni "analogie" s nejakymi dzusy.

stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 8:04 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Cha cha :) Kdyz si koupis kavu, dostanes k ni susenku, cukl a mleko, at uz chces, nebo ne. Pokud si nekdo mysli, ze kava bude stat mene, kdyz k ni tyto veci nedostane, neni jen naivni. Ale i hloupy.
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
27. 7. 2009 8:22 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Nevim, kam chodis na kavu ty, tam, kam chodim ja, mi cukr, mleko ani susenku ke kafi nevnucuji, patrne proto, ze vedi, ze kafe piju cerne a nesladim a susenky jim nikdo zadarmo neda. Asi by meli zmenit dodavatele kafe a nechat si "zadarmo" dodavat susenky, ktere jim nauctuji v cene kavy do kavovaru. No, a az by takovy vyrobce kavy mel stejne postaveni jako MS nebo kdyby se vyrobci kavy dohodli, ze kavu jinak nez se susenkami prodavat nebudou, meli by pomerne znacny problem, protoze takove pocinani je v rozporu s §11 odst. 1 pism. b/, resp. §3 odst. 2 pism. d/ zakona o ochrane hospodarske souteze.
mofo
mofo (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 7. 2009 8:30 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Ne každému je po chuti chodit do Non-stopu. Nebraňte, prosím, lidem, kteří mají vlastní vkus, chodit tam, kam chtějí.
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
27. 7. 2009 8:41 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Ano, to je opravdu fundamentalni argument. Asi budu nejaky divny, vsude, kde jsem si rekl, ze chci kafe bez mleka a bez cukru, mi ho zcela bez problemu problemu a bez jakychkoliv dalsich dotazu prinesli tak, jak jsem chtel. Nikdo je k tomu nemusel nutit. Zatimco kdyz chci pocitac bez Windows, tak nejlepe udela, kdyz si ho postavim sam a pokud snad nedejboze chci Windows bez IE a WMP, tak bych asi podle predstav zdejsich "liberalu" mel byt popraven. To bude asi tim, ze kavarny a restaurace maji tvrdou konkurenci, narozdil od MS, ze...
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 18:49 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Microsoft nabizel Windows bez WMP.

Nikdo ho nechtel.
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
28. 7. 2009 8:24 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Ano, to bylo opravdu prekvapeni, kdyz to stalo stejne jako verze s WMP. Ono je totiz potreba veci dotahnout do konce a pokud takoveto verze nehodla MS prodavat levneji, tak asi holt potrebuje dalsi a vetsi pokutu.
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 18:48 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
To nic nemeni na tom, ze to kafe te stoji stejne jako s uedenymi proprietami.
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
28. 7. 2009 8:29 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Asi chodis do blbe hospody, kdyz to tam stoji stejne. Nicmene cela tvoje analogie je uplne debilni od pocatku, ono to totiz je o tom, ze do toho kafe ti nikdo nenaleje mliko, neprdne ti tam dve kostky cukru a nerekne ti, ze kdyz se ti to nelibi, tak si to mliko a cukr muzes vyndat za pomoci destilacni kolony, pripadne si koupit ke kafi kofolu.
Petr
Petr (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
26. 7. 2009 23:56 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Mícháte hrušky s jabkama...
a) Linux narozdíl od Windows nemá monopolní postavení
b) V Linuxových distribucích není nic jako "předinstalovaný" prohlížeč, který by ze systému nešel odstranit - všechny instalované součásti se obvykle vybírají při instalaci stejně jako to brzy bude možné (alespon v případě prohlížeče) i ve Windows.
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 7:48 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Takze rikate, ze to, co bylo mozne v dobe, kdyz nekdo nemel monopolni postaveni, nebude mozne pozdeji, az ho dosahne?

Takze v podstate bude mozne napadnout jakekoliv predchozi rozhodnuti o smeru vyvoje SW? Napriklad to, ze ve WIndows je integrovano jedine graficke rozhrani, to od MS? Jak tomu prijdou vyrobci jinych GUI, chudacci
mofo
mofo (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 7. 2009 7:53 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Další, kdo tady bude tvrdit, že má MS monopolní postavení? Zkuste si už něco o těchto termínech přečíst, pokud je používáte.
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
27. 7. 2009 8:10 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Ano, pokud ma nekdo 95% podil na trhu desktopovych operacnich systemu, tak ma de facto monopolni postaveni. A naprosto nepochybne se jedna o dominantni postaveni ve smyslu veskere legislativy na ochranu hosporadske souteze. Dalsi tve plkani na tema nesmrtelnost chrousta je uplne zbytecne.
Marv
Marv (neregistrovaný) ---.141.broadband7.iol.cz
27. 7. 2009 12:40 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
V Linuxové distribuci máte k dispozici prohlížečů několik přímo v repozitářích a můžete si vybrat. A pokud by MS splnil podmínky (IE by mělo verzi pro Linux se správnou licencí), může tam být klidně zařazený i Internet Explorer. Takže žádný důvod k žalobě neexistuje.
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 18:50 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
A ve Windows mate prostrednictvim internetu dostupny jakykoliv internetovy prohlizec, ktery si zamanete.

Spokojeny?
Marv
Marv (neregistrovaný) ---.karneval.cz
28. 7. 2009 9:51 Nový

Re: Ach jo

celé vlákno
Ty si musí uživatel sám vyhledat, pokud vůbec ví, že něco takového existuje. Kdežto Linux je sám nabízí v instalačních programech. Např. v Ubuntu stačí v hlavní nabídce zvolit Přidat/Odebrat a vybrat si kategorii Internet.

Mimo to se jednalo o reakci na příspěvek, proč kvůli prohlížečům nikdo nežaluje Linxu. Tak jsem dotyčnému vysvětlil rozdíl. S mojí spokojeností to nemá co dělat.
uživatel si přál zůstat v anonymitě 213.211.37.---
26. 7. 2009 17:16 Nový

RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče

celé vlákno
to jsem zvedav, zda-li to Opere nejak pomuze, to jejich ztrapneni a fnukani.... Jelikoz BFU jsou zvykli na modry ecko, tak ten, kdo jim bude win instalovat bud zvoli ie nebo zkusi ff, protoze operu bfu rozdejcha hure nez ff. Pokud si BFU koupi nb nekde v samoobsluze, tak nepochopi, co se po nem chce a stejne klikne na modry ecko.
Navic ti uzivatele, kteri jsou schopni rozlisit, o cem je rec a ze existuje nejaky prohlizec, tak si uz predtim vybrali, ktery browser chteji poouzivat a po instalaci ie si ho sami nainstalovali, tzn. i ted, kdyz bude jiny prohl. dostupny uz pri instalaci, neprinese to zadny narust pouzivani opery.

Jak to bude s ostatnim sw? Bude pri instalaci volba na vsechen audio sw, video, fotky atd sw?
Jericho
Jericho (neregistrovaný) ---.morava.adsl-llu.static.bluetone.cz
26. 7. 2009 18:34 Nový

fOpera

celé vlákno
Opera bude fnukat porad protoze procento rozsirenosti toho prohlizece je takrka zanedbatelne... Kdyby mel vetsi rozsirenost Linux system napr. Ubuntu tak buze zalovat i je, protoze v zakladu ma predinstalovany Firefox :D
mofo
mofo (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 7. 2009 22:42 Nový

Re: fOpera

celé vlákno
To máte pravdu, ale podle Krakonoše viz výše, je to v pořádku. Linux je přeci zadarmo, Windows je zlého Microsoftu :). Btw. přezdívka Krakonoš je trefná. Fousatej hajzl, co se nebál krást na cizím a rozdával potřebným.
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
26. 7. 2009 23:05 Nový

Re: fOpera

celé vlákno
Ty jses uplne blbej, celej problem je v tom, ze MS ma monopolni postaveni na trhu OS pro desktopy. Az totez bude mit Linux, budou se na nej vztahovat stejna antimonopolni legislativa jako na MS.
mofo
mofo (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 7. 2009 23:32 Nový

Re: fOpera

celé vlákno
To jste celý vy. Tykání vás ještě nikdo neodnaučil - mno alespoň, že mi neříkáte soudruhu. To hovoří o mnohém - vzdělání, neurvalost...

Každý, kdo někdy alespoň trochu studoval ekonomii nemůže o Microsoftu hovořit jako o monopolu. Proč používáte takto demagogické a fundamentalistické argumenty? Pokud bychom hovořili o právní stránce, tak jsem toho názoru, že by měli být před zákonem všichni rovni. Pokud už někdo uplatňuje tak nesmyslnou regulaci, pak by měla platit pro VŠECHNY bez výjimky.
icu
icu (neregistrovaný) 220.67.70.---
27. 7. 2009 7:15 Nový

Re: fOpera

celé vlákno
Tak jinak - Microsoft má dominantní postavení na trhu OS. Toto dominantní postavení bylo potvrzeno na několika nezávislých trzích a zároveň bylo Microsoftu prokázáno ZNEUŽÍVÁNÍ tohoto dominantního postavení - namátkou v EU, USA, Japonsku a Koreji, podrobnosti jednotlivých případů jsou na dohledatelné na webech příslušných institucí (byť pochopitelně v jednacích jazycích daných institucí).

Snahou států a nadnárodních organizací je zabránit zneužívání dominantního postavení všech firem, nejen Microsoftu. Ostatně, třeba Apple již narazil s rozdílnou cenou v iTunes v různých částech Evropy. A jsem si jist, že jakmile Apple začne zneužívat své dominantní postavení na trhu distribuce hudby a filmů, dostane se mu stejné pozornosti, jako se dostává Microsoftu v souvislosti s jeho zneužíváním dominantního postavení na trhu OS.
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
27. 7. 2009 7:41 Nový

Re: fOpera

celé vlákno
Ano, problematika ochrany hospodarske souteze ti zustala zcela utajena, dekujeme za komentar.
mofo
mofo (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 7. 2009 7:55 Nový

Re: fOpera

celé vlákno
Jistě, soudruhu :)
melkor
melkor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
27. 7. 2009 12:59 Nový

Re: fOpera

celé vlákno
Nejsme s Vami v jedne strane!
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
27. 7. 2009 12:19 Nový

Re: fOpera

celé vlákno
Ten fousatej hajzl byl Trautenberg. už to nehul.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 7. 2009 18:47 Nový

A US verze bude bezpaskvilni ?

celé vlákno
Bude alespon US verze Windows porad normalni, bez nejakych zbytecnych zavirovanych paskvilu nebo ji u nas EU zakaze prodavat uplne ?
Jan
Jan (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 7. 2009 18:59 Nový

Re: A US verze bude bezpaskvilni ?

celé vlákno
Opera neni zavirovany paskvil! Nicmene toto pocinani Opery se mi nelibi, ff se dokazal prosadit sam bez pomoci EU.
-_-
-_- (neregistrovaný) ---.12.24.78.awnet.cz
26. 7. 2009 19:43 Nový

Re: A US verze bude bezpaskvilni ?

celé vlákno
internetovy prohlizec neni zbytecny!
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
26. 7. 2009 21:23 Nový

Re: A US verze bude bezpaskvilni ?

celé vlákno
Internetový prohlížeč zbytečný není, IE ano. A mezi operačním systémem a aplikacemi je jistý rozdíl. Pokud budu chtít SW pro práci s fotkami, nebo čímkoli jiným, můžu si vybrat. Takže totéž by mělo platit i pro aplikaci jménem internetový prohlížeč. Na rozdíl od mnoha zdejších rejpalů už na to Mrkvosoft konečně přišel a je velmi dobře, že k tomu byl donucen.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 7. 2009 21:29 Nový

Re: A US verze bude bezpaskvilni ?

celé vlákno
To si prece muze kazdy vybrat uz ted.
mofo
mofo (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 7. 2009 22:46 Nový

Re: A US verze bude bezpaskvilni ?

celé vlákno
Ale prosím Vás, je mi jasné, že Vám imponovalo, když "systém" posílal naivní (rozuměj svobodomyslné) osoby uklízet sníh na Sibiř. Marxismus-Leninismus ve Vaší mysli stále přetrává.
melkor
melkor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
27. 7. 2009 13:01 Nový

Re: A US verze bude bezpaskvilni ?

celé vlákno
Zato voni maj v hlave uz jen exkrementy modry ptaka.
mofo
mofo (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 7. 2009 22:48 Nový

Re: A US verze bude bezpaskvilni ?

celé vlákno
Btw. Jsem velice rád, že alespoň někdo dokáže určit, který prohlížeč je zbytečný a který ne :)
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 7. 2009 19:01 Nový

Zaloba na EK ?

celé vlákno
Existuje uz vyhledove nejaka zaloba na postup EK ze strany zakazniku ? Tato samozvana organizace me nuti platit i za distribuci produktu, ktery nechci.

Zaroven tak dochazi k bezpecnostimu riziku, zaplati mi pripadne skody EK ? Instalacni DVD medium je ve sve podstate jediny spolehlivy zdroj u ktereho ocekavam, ze jednotlive soubory nejsou napadeny nejakym skodlivym software. Firmy rozmeru Microsoftu si toto dokazi systemove ohlidat. Tim vice me desi, ze obsah toho media bude kompromitovan jakymsi zbytecnym softwarem od pochybne a navenek neschopne firmy. Za naprosto neprijatelne pak povazuji to, ze by snad tento software byl primo predinstalovan v operacnim systemu (= nekontrolovatelne zavirovan) a musel se pripadne odstranit. V tomto pripade je jiz bezpecnost celeho produktu zcela narusena.
melkor
melkor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
27. 7. 2009 13:03 Nový

Re: Zaloba na EK ?

celé vlákno
Jeden dotaz: Kazdomesicni bezpecnostni aktualizace Windows jsou co? Chimera? Nebo opravy chyb, ktere si firma rozmeru Microsoftu nedokazala uhlidat?
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 18:51 Nový

Re: Zaloba na EK ?

celé vlákno
Dalsi vypatlanec.

To si snad opravdu myslis, ze SW velikosti OS muze byt bez chyb? A co aktualizace Linuxu? Znamena to, ze ackoliv je kod otevreny, nestihaji to lide uhlidat?

Tak hloupy a naivni nemuzes byt ani ty.
melkor
melkor (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 7. 2009 21:37 Nový

Re: Zaloba na EK ?

celé vlákno
Pozoruhodne. Zcela korektni dotaz a hned osobni utok ...

Tak umi to Microsoft uhlidat nebo ne?
Dokazete pochopit az takhle jednoduchou otazku, vy nevypatlance?
Marty McFly aura:78
26. 7. 2009 20:06 Nový

RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče

celé vlákno
Nemám rád Microsoft a jeho způsoby, ale v tomto případě si myslím, že mají právo dodávat do svého operačního systému svůj webový prohlížeč. Minimálně je dobrý k tomu, abych si pomocí něj stáhl nejnovější verzi Firefoxu. :/
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
26. 7. 2009 21:31 Nový

RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče

celé vlákno
A proč bys to nemohl udělat rovnou s FF, který bude na instalačním médiu? Není jednodušší prostý update, který navíc proběhne po instalaci automaticky po připojení na internet, než nové instalace a potom navíc smazání děravého IE? Budeš se tomu asi divit, ale existuje neoficiální verze Win XP, kde se ti hned na začátku instalace otevře zaškrtávací menu, ve kterém můžeš vyloučit, nebo povolit instalaci IE, FF, Outlook Express, Win media player a dalších. Ponechme teď stranou problém legálnosti, to je otázka toho, jakou má kdo licenci na Win, nebo jak tlustu má hroší kůži, ale, když se na něco podobného zmůže amatérský tvůrce, co brání MS, aby udělal totéž? Nebo by se ti modulární instalační systém nelíbil? Proč mám ve Win seven instalovat SW pro tiuchpad, když ho nemám a ani nechci, např.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 7. 2009 21:45 Nový

RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče

celé vlákno
Kdyz budes prodavat v cukrarne dort, taky si nechas od nekoho narizovat co na nem presne bude ? Windows nejsou nic jineho. Dorty prodava kdekdo.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
26. 7. 2009 22:03 Nový

RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče

celé vlákno
Když budu v cukrárně prodávat dorty, tak rozhodně ne jeden jediný druh. A vyrobit dort podle konkrétního přání konkrétního zákazníka by mělo být pro solidního cukráře naprosto běžné a normální.
mofo
mofo (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 7. 2009 23:00 Nový

RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče

celé vlákno
Zkuste se chvilku odpoutat od Leninova Vývoje kapitalismu v Rusku. Ja vím, je to krásné inteligentní čtení plné emociálních pasáží a sem tam i nějaký názorný obrázek :)
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 7:51 Nový

RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče

celé vlákno
A neni mrzute, ze prodejci aut ve svych autosalonech prodavaji jen auta jedine znacky? PROBOHA!! To je ale nestoudnost!!!! Meli by nabizet i konkurencni!!!
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
27. 7. 2009 8:12 Nový

RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče

celé vlákno
V soutezi o nejdebilnejsi prirovnani zcela bezkonkurencne vitezis rozdilem nekolika trid, gratuluji!
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 18:52 Nový

RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče

celé vlákno
Od hlupaka jako ty me to tesi :)

Alespon vim, ze je nekdo blbejsi nez ja :)
stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
27. 7. 2009 7:54 Nový

RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče

celé vlákno
Vzhledem k tomu, ze Firefox vznikl pozdeji nez XP, nemuze byt distribuovan na instalacnim mediu.

A opravdu, MS nemusi zdarma podporovat konkurenci, coz je ostatne princip kapitalismu. Vyhraje ten lepsi. Chces na instalacni CD s Windows? Zaplat si tolik a tolik.
Radek
Radek (neregistrovaný) ---.chservices.cz
27. 7. 2009 9:46 Nový

Konečně zelená pro Thumoo Browser!

celé vlákno
Super! Konečně skončí monopol M$ a kvalitní prohlížeče - třeba jako Thumoo Browser - se budou moci prosadit!

Na toto jsem čekal. Už se nemohu dočkat, jak si při instalaci Windows budu moci vybrat vlastní prohlížeč a z nabízených alternativ si vybrat svůj oblíbený vynikající Thumoo Browser (http://thumoo.sourceforge.net/)!
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) ---.idtnet.cz
27. 7. 2009 12:24 Nový

Re: Konečně zelená pro Thumoo Browser!

celé vlákno
Podstatné je, že budeš moci shit jménem IE bez problémů vyhodit, i když ne úplně. V XP to, bez použití SW třetích stran, nešlo a už jen toto je velká změna k lepšímu, samozřejmě že ne pro ty, kteří si dříve mohli být jisti, že dírou v IE mohou napadnout všechny počítače s Windows. Teď už tuto jistotu mít nebudou a tudíž jim výroba malware dá mnohem víc práce, i když děr ve zbytku systému je pořád ještě víc, než dost. Ale ta jistota masovosti už je pryč.
Radek
Radek (neregistrovaný) ---.chservices.cz
27. 7. 2009 12:35 Nový

Re: Konečně zelená pro Thumoo Browser!

celé vlákno
Vyhodit? Nepotřebuji. Mám párset gigový disk, takže jedna aplikace navíc mě nezabije. I takto mám nainstaváno spoustu věcí, které nikdy nepoužiji.
Na mém druhém systému - Ubuntu - jsem se dokonce snažil počítač od nechtěného SW vyčistit. Po dni práce, kdy jsem byl odhaduji tak v 10% čištění, jsem to vzdal. V té spoustě aplikací jsem se nakonec už ani nevyznal a tak jsem neveděl, co mohu dát pryč a co ne. Takže podobně nečistím ani Windows.

Bezpečnost je pro mě důležitá, proto sledujii Secunii a tak vím, který prohlížeč si pořídím a který nejspíš ne. Ale zrovna MSIE se toto netýká.

http://secunia.com/advisories/product/12366/?task=statistics_2009
http://secunia.com/advisories/product/19089/?task=statistics_2009
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Ach jo
Bauglir 26. 7. 2009 16:56
├ 
Re: Ach jo
Daniel Kvasnička ml. 26. 7. 2009 19:38
│
├ 
Re: Ach jo
architekt_ 26. 7. 2009 20:52
│
└ 
Re: Ach jo
stoural 27. 7. 2009 07:39
│
 
└ 
Re: Ach jo
msk 27. 7. 2009 10:11
├ 
Re: Ach jo
festr 26. 7. 2009 21:11
│
└ 
Re: Ach jo
stoural 27. 7. 2009 07:39
│
 
└ 
Re: Ach jo
Pavel B 27. 7. 2009 08:00
│
 
 
└ 
Re: Ach jo
stoural 27. 7. 2009 08:06
├ 
Re: Ach jo
krakonoš 26. 7. 2009 21:19
│
├ 
Re: Ach jo
mofo 26. 7. 2009 22:37
│
│
└ 
Re: Ach jo
Lol Phirae 26. 7. 2009 23:03
│
│
 
├ 
Re: Ach jo
mofo 26. 7. 2009 23:39
│
│
 
│
├ 
Re: Ach jo
mofo 26. 7. 2009 23:42
│
│
 
│
└ 
Re: Ach jo
Lol Phirae 27. 7. 2009 07:33
│
│
 
│
 
└ 
Re: Ach jo
stoural 27. 7. 2009 07:45
│
│
 
│
 
 
├ 
Re: Ach jo
Lol Phirae 27. 7. 2009 07:54
│
│
 
│
 
 
└ 
Re: Ach jo
krakonoš 27. 7. 2009 12:15
│
│
 
├ 
Re: Ach jo
stoural 27. 7. 2009 07:42
│
│
 
└ 
Re: Ach jo
Milos Brejcha 27. 7. 2009 10:37
│
└ 
Re: Ach jo
stoural 27. 7. 2009 07:42
│
 
└ 
Re: Ach jo
Lol Phirae 27. 7. 2009 08:02
│
 
 
└ 
Re: Ach jo
stoural 27. 7. 2009 08:04
│
 
 
 
└ 
Re: Ach jo
Lol Phirae 27. 7. 2009 08:22
│
 
 
 
 
├ 
Re: Ach jo
mofo 27. 7. 2009 08:30
│
 
 
 
 
│
└ 
Re: Ach jo
Lol Phirae 27. 7. 2009 08:41
│
 
 
 
 
│
 
└ 
Re: Ach jo
stoural 27. 7. 2009 18:49
│
 
 
 
 
│
 
 
└ 
Re: Ach jo
Lol Phirae 28. 7. 2009 08:24
│
 
 
 
 
└ 
Re: Ach jo
stoural 27. 7. 2009 18:48
│
 
 
 
 
 
└ 
Re: Ach jo
Lol Phirae 28. 7. 2009 08:29
├ 
Re: Ach jo
Petr 26. 7. 2009 23:56
│
├ 
Re: Ach jo
stoural 27. 7. 2009 07:48
│
└ 
Re: Ach jo
mofo 27. 7. 2009 07:53
│
 
└ 
Re: Ach jo
Lol Phirae 27. 7. 2009 08:10
└ 
Re: Ach jo
Marv 27. 7. 2009 12:40
 
└ 
Re: Ach jo
stoural 27. 7. 2009 18:50
 
 
└ 
Re: Ach jo
Marv 28. 7. 2009 09:51
RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče
anonymní uživatel 26. 7. 2009 17:16
fOpera
Jericho 26. 7. 2009 18:34
└ 
Re: fOpera
mofo 26. 7. 2009 22:42
 
├ 
Re: fOpera
Lol Phirae 26. 7. 2009 23:05
 
│
└ 
Re: fOpera
mofo 26. 7. 2009 23:32
 
│
 
├ 
Re: fOpera
icu 27. 7. 2009 07:15
 
│
 
└ 
Re: fOpera
Lol Phirae 27. 7. 2009 07:41
 
│
 
 
└ 
Re: fOpera
mofo 27. 7. 2009 07:55
 
│
 
 
 
└ 
Re: fOpera
melkor 27. 7. 2009 12:59
 
└ 
Re: fOpera
krakonoš 27. 7. 2009 12:19
A US verze bude bezpaskvilni ?
Obyvatel 26. 7. 2009 18:47
├ 
Re: A US verze bude bezpaskvilni ?
Jan 26. 7. 2009 18:59
└ 
Re: A US verze bude bezpaskvilni ?
-_- 26. 7. 2009 19:43
 
└ 
Re: A US verze bude bezpaskvilni ?
krakonoš 26. 7. 2009 21:23
 
 
├ 
Re: A US verze bude bezpaskvilni ?
Obyvatel 26. 7. 2009 21:29
 
 
├ 
Re: A US verze bude bezpaskvilni ?
mofo 26. 7. 2009 22:46
 
 
│
└ 
Re: A US verze bude bezpaskvilni ?
melkor 27. 7. 2009 13:01
 
 
└ 
Re: A US verze bude bezpaskvilni ?
mofo 26. 7. 2009 22:48
Zaloba na EK ?
Obyvatel 26. 7. 2009 19:01
└ 
Re: Zaloba na EK ?
melkor 27. 7. 2009 13:03
 
└ 
Re: Zaloba na EK ?
stoural 27. 7. 2009 18:51
 
 
└ 
Re: Zaloba na EK ?
melkor 27. 7. 2009 21:37
RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče
Marty McFly 26. 7. 2009 20:06
└ 
RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče
krakonoš 26. 7. 2009 21:31
 
├ 
RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče
Obyvatel 26. 7. 2009 21:45
 
│
└ 
RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče
krakonoš 26. 7. 2009 22:03
 
│
 
├ 
RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče
mofo 26. 7. 2009 23:00
 
│
 
└ 
RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče
stoural 27. 7. 2009 07:51
 
│
 
 
└ 
RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče
Lol Phirae 27. 7. 2009 08:12
 
│
 
 
 
└ 
RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče
stoural 27. 7. 2009 18:52
 
└ 
RE: Microsoft kapituloval: Windows 7 s výběrem prohlížeče
stoural 27. 7. 2009 07:54
Konečně zelená pro Thumoo Browser!
Radek 27. 7. 2009 09:46
└ 
Re: Konečně zelená pro Thumoo Browser!
krakonoš 27. 7. 2009 12:24
 
└ 
Re: Konečně zelená pro Thumoo Browser!
Radek 27. 7. 2009 12:35