Hlavní navigace

Mozilla chystá osvětovou kampaň věnovanou nebezpečným plug-inům

11. 8. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Mozilla pracuje na osvětovém projektu Plugin Check, jehož cílem je upozorňovat uživatele na nebezpečné zásuvné moduly nainstalované ve webovém prohlížeči. Řada uživatelů totiž aktualizuje pouze samotný webový prohlížeč, přičemž aktualizaci různých plug-inů třetích stran (např. Flash Player, Java, Adobe Reader či QuickTime) už nevěnuje dostatečnou pozornost. Neošetřené bezpečnostní chyby v těchto plug-inech přitom mohou mít fatální důsledky. Stačí uživateli během surfování po webu podstrčit…

Mozilla pracuje na osvětovém projektu Plugin Check, jehož cílem je upozorňovat uživatele na nebezpečné zásuvné moduly nainstalované ve webovém prohlížeči. Řada uživatelů totiž aktualizuje pouze samotný webový prohlížeč, přičemž aktualizaci různých plug-inů třetích stran (např. Flash Player, Java, Adobe Reader či QuickTime) už nevěnuje dostatečnou pozornost. Neošetřené bezpečnostní chyby v těchto plug-inech přitom mohou mít fatální důsledky. Stačí uživateli během surfování po webu podstrčit upravené video nebo PDF dokument a už může dojít k úspěšné infiltraci do systému.

Mozilla by proto na toto riziko ráda upozornila. Pro začátek hodlá vytvořit informační webové stránky, přes které by si uživatelé mohli zkontrolovat, jestli nepoužívají starší verzi některého z plug-inů, která obsahuje závažné bezpečnostní chyby. V plánu je také sada speciálních diagnostických bannerů, které si kdokoliv bude moci umístit na své webové stránky a návštěvníky jejich prostřednictvím upozorňovat na možné riziko. Časem by jistě bylo záhodno, kdyby podobnou funkci nabízel přímo Firefox v rámci Správce doplňků, ale o takové možnosti se zatím v popisu projektu nepíše. (JasnaPaka Blog)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).