Internet Info, s.r.o. Lupa Root Měšec Podnikatel DigiZone Slunečnice Vitalia new Bomba Navrcholu Weblogy Jagg Woko Dobrý web Computer.cz SK: MojeLinky


Lupa.cz » Zprávičky » Nizozemsko chce zavést daň z Internetu, aby zachránilo tištěné noviny

Nizozemsko chce zavést daň z Internetu, aby zachránilo tištěné noviny

Rubriky
  1. Legislativa
  2. Dění na Internetu
25. 6. 2009 21:22 - Karel Wolf

Velmi svérázný návrh, který by měl pomoci zachránit tradiční zpravodajský kanál, jakým jsou tištěná média, předložila nizozemské vládě místní komise pro budoucnost tisku. Ta přichází s návrhem zavést jakousi plošnou „daň z Internetu“. Vybíraná částka by neměla nikoho výrazně zatížit, pro rezidenční sektor by se totiž měla pohybovat v částce, které nepřesáhne dvě eura/rok na připojenou domácnost. Vybrané peníze hodlá komise investovat právě do dalšího rozvoje a subvencování tištěných deníků.

Předseda komise, nizozemských křesťanský demokrat Elc Brinkman, tvrdí, že by takto mohl stát vybrat okolo 12 miliónů euro. Proti doporučení se zatím staví nizozemský ministr pro média Ronald Plasterk, který doufá, že se podaří peníze na inovace tisku nalézt jinde. Sám Plasterk z rozpočtu svého ministerstva již dříve vyčlenil 8 milionů euro na podporu tisku a s veškerými dalšími subvencemi chce počkat až do doby, kdy se ukáže, jaká je vlastně efektivita takovéto dotace. (EJC)

 
« Předchozí zprávička | Následující zprávička »

Názory

Zaujalo vás téma? Máte k němu co říct? Přidejte svůj názor.

Datum: 25. 6. 2009 21:42 Nový
Vložil: michal (neregistrovaný) ---.karneval.cz
Titulek: RE: Nizozemsko chce zavést daň z Internetu, aby zachránilo tištěné noviny
Mozno ze by uz je melo more zatopit, nejak jim hrabe a mohlo by to vystoupat az k Bruselu a razem by se zvysilo prumerne iq v Evrope.
Odpovědět
Datum: 25. 6. 2009 22:26 Nový
Vložil: qpal (neregistrovaný) ---.210.179.16.adsl.nextra.cz
Titulek: to je zvlastni (Celé vlákno)
jeden by rekl, ze na jedne strane klesajici prodej tistenych medii a na druhe strane zvyseni vyuzivani internetu k ziskavani informaci znaci zmenu uzivatelskych preferenci..?

Hypoteticky priklad: Pokud lide presedlaji do elektromobilu, budou platit dan, ktera bude "zachranovat" spolecnosti zapojene v retezci tezby a zpracovani ropy?
Odpovědět
Datum: 25. 6. 2009 22:45 Nový
Vložil: Pavel (neregistrovaný) 89.190.45.---
Titulek: Re: to je zvlastni (Celé vlákno)
Asi tak. Kam se podělo "trh se o to postará sám"? Lidi přesedlali na internet tak holt tisk zanikne. Jestli se noviny včas nezorientovali, mají smůlu. To by mohli vybírat daň i z digitálních fotoaparátů a zachraňovat kinofilm.
Odpovědět
Datum: 29. 6. 2009 9:44 Nový
Vložil: jm0 (neregistrovaný) ---.pfcp.cz
Titulek: Kam se podělo "trh se o to postará sám"? (Celé vlákno)
Hohó, tak tohle v USA zaniklo *nejpozději* do 30. let s New Dealem, jinde to neexistovalo nikdy.
Odpovědět
Datum: 26. 6. 2009 8:30 Nový
Vložil: Gormie (neregistrovaný) ---.38.broadband15.iol.cz
Titulek: Re: to je zvlastni (Celé vlákno)
Správně. Mělo by to tak být u všeho. Kdo má auto, bude platit daň na podporu koní, kdo má telefon, platí daň na podporu telegrafu, kdo bere antibiotika, ten finančně podpoří pouštění žilou.

Pokrok se dá zastavit!
Odpovědět
Datum: 26. 6. 2009 8:32 Nový
Vložil: Gormie (neregistrovaný) ---.38.broadband15.iol.cz
Titulek: Re: to je zvlastni (Celé vlákno)
Správně. Mělo by to tak být u všeho. Kdo má auto, bude platit daň na podporu koní, kdo má telefon, platí daň na podporu telegrafu, kdo bere antibiotika, ten finančně podpoří pouštění žilou.

Pokrok se dá zastavit!
Odpovědět
Datum: 25. 6. 2009 22:53 Nový
Vložil: Eduard Hlava (neregistrovaný) ---.karneval.cz
Titulek: To ještě nezačala pořádná vedra... (Celé vlákno)
...a panáčkům už se zavařili makovičky.

Nedávno (možná je to už pár let zpět) chtěli bruselští úředníci zavést daň z poslaného emailu. Teď v Nizozemí tohle. Ono je to nakažlivý?

Noviny mám rád, ale tohle se mi nelíbí. To je jako kdyby do ceny lístku na vlak přidali 1 euro na udržení parních lokomotiv v provozu. Překonané, jdeme dál. Pokud svět spěje k zániku papírových novin (čemuž nevěřím), nezachrání ho ani miliardy eur, natož směšných 12 mega euro.

I když ... když už by měly zaniknout tištěný noviny, nechť jdou první na řadu Blesky a jemu podobný sra*ky. :-)
Odpovědět
Datum: 26. 6. 2009 0:02 Nový
Vložil: afk_cz (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
Titulek: Re: To ještě nezačala pořádná vedra... (Celé vlákno)
a tiskari nebudou mit co zrat :)))
Odpovědět
Datum: 25. 6. 2009 23:03 Nový
Vložil: Petr (neregistrovaný) ---.karneval.cz
Titulek: Zavádějící nadpis (Celé vlákno)
Jsem jediný, komu přijde nadpis té zprávičky (Nizozemsko chce zavést daň z Internetu, aby zachránilo tištěné noviny) zavádějící? Vždyt tu daň nechce zavést Nizozemsko, ale jen to navrhla nějaká zaprděná komise. Takových návrhů máme v našem parlamentu taky tuny...

Pane Wolf, když Vám navrhnu, abyste přestal psát pro Lupu, bude to stačit k tomu abyste zde mohl přidat svou poslední zprávičku:

Nadpis: "Karel Wolf chce přestat psát pro Lupu"
Text: Petr z diskuze navrhnul Karlu Wolfovi, aby přestal psát pro Lupu, ...
Odpovědět
Datum: 25. 6. 2009 23:59 Nový
Vložil: spahn (neregistrovaný) ---.190.broadband9.iol.cz
Titulek: Re: Zavádějící nadpis (Celé vlákno)
jj, taky nemám rád zavádějící názvy článků. Stává se to čím dál častěji, jen to jen oblbování a dá se říct, že to jsou lživé nadpisy. Jaképak Holandsko? Mohlo by se taky říct - Česká Republika chce, aby K. Wolf přestal psát pro Lupu..
Odpovědět
aura:
99
Karel Wolf
Datum: 26. 6. 2009 2:28 Nový
Vložil: Karel Wolf <wolf (zavináč) lupa (tečka) cz>
Titulek: Re: Zavádějící nadpis (Celé vlákno)
:) Nebude, mate totiz ve svem srovnani logickou chybu, bohuzel v internetovych diskuzich dost rozsirenou.

Srovnani kulha z nasledujiciho duvodu: vztah mezi komisi a nizozemskou vladou, ktera ji z podnetu tamejsiho Ministestva pro media sestavila prave proto, aby krizi tisku resila, je jasne dany (je to vlivny poradni hlas ministerstva). K pouziti synekdochy s Nizozemskem opravnuje prave tento vztah. Oproti tomu vztah mezi mnou a Petrem z diskuze je znacne vagni a jeho nevyzadane doporuceni rozhodne neopravnuje k predkladanemu zaveru.

Vice viz. napr. Druhe analytiky od Aristotela.
Odpovědět
Datum: 26. 6. 2009 8:07 Nový
Vložil: 100 % Lenin (neregistrovaný) 195.239.199.---
Titulek: Re: Zavádějící nadpis (Celé vlákno)
Dobrý den,

nejste náhodou z Valmezu?
Díkas za odpověď :-)
Odpovědět
aura:
90
Bennie
Datum: 26. 6. 2009 8:08 Nový
Vložil: Bennie <bennie (zavináč) centrum (tečka) cz>
Titulek: Re: Zavádějící nadpis (Celé vlákno)
V tom případě tam máte logickou chybu i vy :)

Komise nerovná se Nizozemsko. Dokonce bych řekl, že komise má k Nizozemsku velmi daleko. Takže dokud Nizozemsko návrh komise neakceptuje, pak je Vaše sdělení nesprávné, protože Nizozemsko ještě zavést daň nechce, pouze dostalo takový návrh.

Vy také přestat pro Lupu psát nechcete, pouze jste dostal takový návrh :)
Odpovědět
aura:
99
Karel Wolf
Datum: 26. 6. 2009 11:14 Nový
Vložil: Karel Wolf <wolf (zavináč) lupa (tečka) cz>
Titulek: Re: Zavádějící nadpis (Celé vlákno)
Pokud ano, tak rozhodne jineho druhu. Zatimco v prvnim pripade jde o figuru, kterou lze ospravedlnit vztahem mezi komisi a vladou, ktera ji ustanovila, v druhem pripade tento vztah chybi a srovnani tudiz neni ekvivalentni.
Odpovědět
aura:
90
Bennie
Datum: 26. 6. 2009 18:37 Nový
Vložil: Bennie <bennie (zavináč) centrum (tečka) cz>
Titulek: Re: Zavádějící nadpis (Celé vlákno)
Pokud jste dobrý redaktor, pak jsou pro Vás ohlasy čtenářů stejně důležité, jako pro Holandský stát názor jeho Komise :)

Vlastně důležitější, protože Vás živí čtenáři, kdežto komise je živena holandským státem :)

Pokud vztah mezi čtenáři a redaktorem nevidíte, pak je někde veliká chyba.
Odpovědět
aura:
99
Karel Wolf
Datum: 29. 6. 2009 15:11 Nový
Vložil: Karel Wolf <wolf (zavináč) lupa (tečka) cz>
Titulek: Re: Zavádějící nadpis (Celé vlákno)
"Pokud vztah mezi čtenáři a redaktorem nevidíte, pak je někde veliká chyba."

To je ovsem pekna misinterpretace, nic podobneho jsem totiz nikdy netvrdil :) Muj vyrok se vztahoval k predchozi diskuzi, vytrzeny z kontextu ztraci smysl. Vztahu autora a ctenare si vedom jsem, ale stojim si za tim, ze je daleko problematictejsi, nez vztah jedne poradni komise a holandske vlady.
Odpovědět
A proč tisknout, když to může být na netu?
Odpovědět
Datum: 26. 6. 2009 8:13 Nový
Vložil: uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.47.0.163.adsl.nextra.cz
Titulek: Lobovat se dá za všechno (Celé vlákno)
Argument že internet nahrazuje tištěné noviny úplně neobstojí, ono zase úplně každý nemá počítač s internetem, aby na něm sledoval zprávy. Určitě jde určit ten poměr - kolik lidí sedí od rána u počítače, a kolik si cestou do práce koupí noviny, přelétnou titulky, zapadnou na výrobní linku, a zbytek si dočtou o přestávce při svačině...
No a pak stačí lobovat a shromažďovat argumenty - ostatně, třeba jak se tu před pár dny psalo,tak ve velké Británii chtějí také danit internet, ale pro rozšíření broadbandu...nakonec, je otázka, zda by v Nizozemí ty peníze směřovaly nějak celkově k podpoře tištěných médií,a nebo k subvencování právě krachujicích deníků, co se neudrží na trhu.Ono se veřejné peníze (a nové daně) se dají použít na hodně věcí - od internetu, tisku, kultury, zdravotnictví, školství, zemědělství, až třeba k statisícovým platům a náhradám místních i evropských poslanců...
Odpovědět
Datum: 26. 6. 2009 12:51 Nový
Vložil: astray (neregistrovaný) ---.urel.feec.vutbr.cz
Titulek: Re: Lobovat se dá za všechno (Celé vlákno)
Čtu všechno na mobilu: RSS čtečka v Opeře mini to řeší. Nemusím si kupovat žadné noviny a mám o den čerstvější zprávy.
Odpovědět
Datum: 26. 6. 2009 10:02 Nový
Vložil: ultra (neregistrovaný) ---.nkp.cz
Titulek: ????
Proboha, co je to za šílenost. Abychom, zachránili jízdní kola, tak zavedeme daň za auto????. Zpátky na stromy! Člověk užívající internet má být diskriminován, protože si toto médium vybral? To spíš zaveďme daň za plýtvání papírem
Odpovědět

Sledování názorů

Registrovaným uživatelům nabízíme upozornění na nové názory e-mailem. Prosím, přihlaste se nebo se zaregistrujte.

Přehled názorů

Nastavení kvality: Vlastní Vše 2 3 4 5 6 7 8 9
RE: Nizozemsko chce zavést daň z Internetu, aby zachránilo tištěné noviny michal 25. 6. 2009 21:42
to je zvlastni qpal 25. 6. 2009 22:26
   Re: to je zvlastni Pavel 25. 6. 2009 22:45
   Kam se podělo "trh se o to postará sám"? jm0 29. 6. 2009 9:44
   Re: to je zvlastni Gormie 26. 6. 2009 8:30
   Re: to je zvlastni Gormie 26. 6. 2009 8:32
To ještě nezačala pořádná vedra... Eduard Hlava 25. 6. 2009 22:53
   Re: To ještě nezačala pořádná vedra... afk_cz 26. 6. 2009 0:02
Zavádějící nadpis Petr 25. 6. 2009 23:03
   Re: Zavádějící nadpis spahn 25. 6. 2009 23:59
   Re: Zavádějící nadpis Karel Wolf 26. 6. 2009 2:28
   Re: Zavádějící nadpis 100 % Lenin 26. 6. 2009 8:07
   Re: Zavádějící nadpis Bennie 26. 6. 2009 8:08
   Re: Zavádějící nadpis Karel Wolf 26. 6. 2009 11:14
   Re: Zavádějící nadpis Bennie 26. 6. 2009 18:37
   Re: Zavádějící nadpis Karel Wolf 29. 6. 2009 15:11
RE: Nizozemsko chce zavést daň z Internetu, aby zachránilo tištěné noviny Kamil Páral 26. 6. 2009 0:57
Lobovat se dá za všechno anonymní uživatel 26. 6. 2009 8:13
   Re: Lobovat se dá za všechno astray 26. 6. 2009 12:51
???? ultra 26. 6. 2009 10:02
Zobrazit kvalitníZobrazit vše Přidat

Vodafone_CZ na Twitter

Vodafone_CZ: @ondrabenes Nabídka je pouze pro brouzdání v rámci Internetu v mobilu na den, L.
30. 7. 11:41

Vodafone_CZ: @dejvknap Všechny telefony v naší nabídce jsou neblokované, L.
30. 7. 10:27

Vodafone_CZ: Nezapomeňte, že dnes máte internet v mobilu zdarma :), Více na http://bit.ly/apURNS, L.
30. 7. 10:20