S placenými elektronickými verzemi tuzemských zpravodajských deníků se roztrhl pytel. Nejdříve na začátku dubna zpoplatnilo vydavatelství Economia web Hospodářské noviny. Poté se k podobnému kromu uchýlila i MAFRA, když oznámila, že od příštího týdne zpoplatní webovou verzi Lidových novin. Nyní je jasné, že brzy bude zpoplatněna i internetová verze MF DNES (nikoliv iDNES.cz). Důvodem zpoplatnění jsou podle vydavatele nedostatečné příjmy z internetové reklamy.
Noviny i web jsou samozřejmě i nosiči reklamy, ale příjmy z ní zdaleka nepokryjí všechny náklady. Právě proto se naprostá většina novin v Česku i ve světě stále nedává, ale prodává – a právě proto se za deník MF DNES na webu musí platit
, uvedl Michal Musil, zástupce šéfredaktora MF DNES.
Zdroj: redakční blog MF DNES