Hlavní navigace

Přes datové schránky bude možné posílat i faktury

30. 12. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Česká pošta nabídne od 1. ledna 2010 službu pro zasílání tzv. poštovních datových zpráv do datových schránek. Datové schránky tak nyní budou moci využít k vyřizování vzájemné korespondence i jejich koncoví uživatelé z řad firem a podnikatelů. V první polovině roku však platí jedno podstatné legislativní omezení: poštovní datová zpráva může obsahovat pouze faktury, respektive výzvy k zaplacení. Od 1. července 2010 však již obsah zpráv putujících např. mezi firmami skrze datové schránky nebude…

Česká pošta nabídne od 1. ledna 2010 službu pro zasílání tzv. poštovních datových zpráv do datových schránek. Datové schránky tak nyní budou moci využít k vyřizování vzájemné korespondence i jejich koncoví uživatelé z řad firem a podnikatelů. V první polovině roku však platí jedno podstatné legislativní omezení: poštovní datová zpráva může obsahovat pouze faktury, respektive výzvy k zaplacení. Od 1. července 2010 však již obsah zpráv putujících např. mezi firmami skrze datové schránky nebude nijak podobně omezován. Službu bude možné aktivovat přes klientskou zónu na webu České pošty, která je provozovatelem datových schránek.

Za jednu zprávu odesílatel zaplatí 15 korun. Příjemci neplatí nic. Odesílatel ale za každý měsíc, kdy službu užije, bude ještě platit paušální poplatek. Jeho výše se liší podle počtu odeslaných zpráv. Při jedné až deseti zaplatí paušál 50 korun. Od jedenácti do padesáti zpráv si Česká pošta účtuje paušál 35 korun. Při více jak padesáti zprávách jde pak o poplatek ve výši 20 korun. Ceny jsou uvedené bez DPH. Za službu se platí měsíčně na základě vystaveného daňového dokladu, který může doputovat klasickou poštou nebo přímo do datové schránky. (Tisková zpráva)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).