Hlavní navigace

Raiffeisenbank konečně uvedla aplikaci pro chytré mobily, tablety i další zařízení

27. 11. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Raiffeisenbank na dnešní tiskové konferenci představila svou vlastní aplikaci pro tzv. smartbanking, internetové bankovnictví na displeji chytrého mobilu a další chytré mobilní elektroniky. Klienti Raiffeisenbank se na aplikaci tohoto typu od své banky načekali déle, než zákazníci mnohých jiných konkurenčních bank. Raiffeisenbank slibovala, že odměnou za trpělivost jim bude bohatší paleta funkcí a vyšší míra zabezpečení. 

Raiffeisenbank na dnešní tiskové konferenci představila svou vlastní aplikaci pro tzv. smartbanking, internetové bankovnictví na displeji chytrého mobilu a další chytré mobilní elektroniky. Klienti Raiffeisenbank se na aplikaci tohoto typu od své banky načekali déle, než zákazníci mnohých jiných konkurenčních bank. Raiffeisenbank slibovala, že odměnou za trpělivost jim bude bohatší paleta funkcí a vyšší míra zabezpečení. 

Mobilní eKonto podporuje zařízení systém Android 2.2 nebo novějším (resp. Android 3.0 a vyšší pro tablety) a iOS 5 nebo vyšší v zařízeních iPhone, iPad a iPod Touch. Kromě základních operací lze prostřednictvím nové aplikace využívat předschválených nabídek rychlé půjčky, kreditní karty či ontokorentu. Zároveň je možné jejím prostřednictvím podávat žádosti v souvislosti se službami, které banka nabízí. 

K zajímavostem patří podpora QR kódů. Ty lze využít při placení, kdy stačí QR kód nasnímat fotoaparátem zařízení pro rychlé provedení platby. QR kód vygenerovaný samotnou aplikací lze též použít jako vizitku účtu. Mobilní eKonto podporuje též srovnávání cen u různých produktů po nasnímání čárového kódu prostřednictvím fotoaparátu. Pod systémem Android je podporována i technologie NFC. 

Raiffeisenbank věří, že díky využívání kontextových nabídek pro rychlý přístup k souvisejícím funkcím, podpoře dotykových gest či speciálnímu rozhraní upravenému na míru větším displejům tabletům bude aplikace pro její klienty přátelská a přehledná. Jestli jsou naděje banky postavené na reálných základech, to se klienti mohou již přesvědčit sami. Aplikaci lze stahovat klasicky přes Google Play nebo Apple AppStore.

A co otázka bezpečnosti? Ve stručnosti: nová aplikace Mobilní eKonto po instalaci do zařízení vyžaduje aktivaci přes klasické internetové bankovnictví. Po aktivaci získá koncové zařízení s aplikací jedinečný identifikátor, který je součástí ověření identity uživatele. Ten tedy jednak zadává PIN a zároveň banka kontroluje, z jakého zařízení jej zadává. I když je PIN prozrazen, tak z neautorizovaného zařízení není podle banky narušení bezpečnosti možné.

BRAND24

Raiffeisenbank tvrdí, že Mobilní eKonto vznikalo s maximálním ohledem na záškodnické aplikace, které na platformě Android začínají být vážným problémem. Zároveň je prý banka schopná ochránit přístup k účtu při ztrátě zařízení, kdy hrozí pokus o přístup k účtu náhodným hádáním PINu, ale zlomyslný pokus o jeho zablokování právě úmyslným vkládáním špatného PINu.

 „Na straně banky dokážeme například odlišit pokus o zablokování cizího účtu náhodnými pokusy o přihlášení od pokusu o uhádnutí PIN pro aplikaci na odcizeném telefonu. Díky této unikátní vlastnosti jsme schopni bez zbytečných kompromisů pokrýt současně obě nejrizikovější hrozby, a to sice útok zablokováním účtu a útok hádáním PIN“, uvádí Raiffeisenbank.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).