Hlavní navigace

Seznam spouští Jarmaru s útržky z Cimrmanova díla

11. 11. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Dnes v jedenáct hodin a jedenáct minut začnou první uživatelé Seznamu bloudit „poslední chybějící službou“, Jarmarou plnou šuplíků s „hláškami“, encyklopedickými hesly, fotografiemi, audio a videoukázkami ze tří nejstarších her Divadla Járy Cimrmana. Správce služby Jiří Linhart, který vyhrál konkurs mezi znalci Cimrmanova díla, bude postupně doplňovat další obsah. Počítá se s přidáním jedné hry každý měsíc. 

Dnes v jedenáct hodin a jedenáct minut začnou první uživatelé Seznamu bloudit „poslední chybějící službou“, Jarmarou plnou šuplíků s „hláškami“, encyklopedickými hesly, fotografiemi, audio a videoukázkami ze tří nejstarších her Divadla Járy Cimrmana. Správce služby Jiří Linhart, který vyhrál konkurs mezi znalci Cimrmanova díla, bude postupně doplňovat další obsah. Počítá se s přidáním jedné hry každý měsíc. 

Plně funkční verzi Jarmary předvedli dnes ráno zástupci Seznamu a Divadla Járy Cimrmana novinářům. Ovládání je postaveno na metafoře obrovské kartotéky plné šuplíků, v nichž se skrývají útržky obsahu. Aby se uživatelé v takovém množství informací neztratili, mohou využít vyhledávání nebo zúžení pohledu jen na šuplíky s obsahem spojeným s jednou vybranou hrou. Autoři služby pak hovoří o „Jarmárce“.

O Jarmaře jsme psali podrobně v článku První stránka Seznamu se stala také jeho poslední.

Na dotaz Lupy zástupci Seznamu sdělili, že na Jarmaře nepočítají s prodejem prémiového obsahu ani s nasazením inzerce. Časem by se na ní mohl objevit odkaz na prodej lístků do divadla.

Celá Jarmara vznikla podle zástupců Seznamu a Divadla Járy Cimrmana jako „projekt pro radost“, ve kterém nejde o peníze. Vedle radosti je ve hře zjevně také snaha o posílení značky Seznam.cz a budování důvěrného vztahu s českými uživateli. Proto také Jarmaru na tiskové konferenci neprezentoval žádný z produktových manažerů, nýbrž zástupce marketingového oddělení. Na službu se podle něj nevztahují běžná komerční kritéria, neusiluje o vysokou návštěvnost ani o návratnost investice.

BRAND24

Grafiku a uživatelské rozhraní si nechal Seznam vyrobit na zakázku, nechce ale prozradit, kdo je dodavatelem. „Nebylo to za korunu, přesnou částku ale zveřeňovat nebudeme,“ odpověděla mluvčí Seznamu Irena Zatloukalová na otázku, kolik vývoj Jarmary stál. Samotný provoz služby je již v režii nejúspěšnějšího českého portálu. 

Vzhledem k tomu, že ji Seznam bude i nadále propagovat odkazem ze své hlavní stránky, lze očekávat, že na Jarmaru v příštích dnech zabloudí desítky nebo stovky tisíc lidí. Zda je cimrmanovský kult v Česku dostatečně silný, aby přiměl návštěvníky Jarmary k opakované návštěvě či ke změně hlavního vyhledávače, se ukáže v následujících týdnech a měsících.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář. Zajímá se o digitální technologie a pozoruje, co s námi dělají. | LinkedIn | Twitter

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).