Přestože Microsoft pilně pracuje na Windows Seven, plní také své sliby týkající se zvýšené propagace Windows Vista. K té patří i marketingová akce pojmenovaná The Mojave Experiment. Microsoft v San Francisku předvedl nejmenovaný nový operační systém uživatelům, kteří se doposud Windows Vista vyhýbali. Převážně šlo o uživatele v současnosti jasně nejrozšířenějších Windows XP. Teprve až po předváděčce bylo uživatelům sděleno, že to, co právě viděli, byla Windows Vista.
Řadu účastníků tohoto „experimentu“ to příjemně překvapilo. Jejich často velmi pozitivní reakce i překvapení zachycují krátké videoklipy na stránkách mojaveexperiment.com. Microsoft už v minulosti své produkty propagoval řadou různých způsobů od kontroverzní studie Získejte fakta přes akci spojenou se sloganem nečekejte až se váš digitální svět ponoří do tmy
po kampaň řekněte wow
, která doprovázela Windows Vista na maloobchodní trh. (cdr.cz)