Hlavní navigace

Alza.cz lidem do košíku přihazuje nevyžádané zboží

11. 12. 2018

Sdílet

alza košík

Alza.cz lidem do košíku přihazuje zboží, které nechtějí, respektive si jej neobjednali. Tvrdí to alespoň server Technet.cz, který na problém upozornili čtenáři.

Při pokusné objednávce notebooku se redaktorům v košíku z ničeho nic ocitla také myš (počítačová) a krytka kamery, nevyžádané zboží dohromady asi za 800 Kč. Obchod vyhodnotí, jaké zboží zákazníci se zbožím nejčastěji kupují (nebo možná, jaké související zboží mu nejdéle leží na skladě) a to místo doporučení rovnou přihodí do košíku.

Podobný scénář jsme si ověřili na vlastní kůži (v našem případě obchod přihodil do košíku pouze krytku kamery), nutno dodat, že přihození se neděje pokaždé, respektive ne u každého druhu zboží a cena původně pořizovaného produktu není rozhodujícím faktorem.

Na výsledné stránce s objednávkou je sice nevyžádané zboží zeleně zvýrazněno, někdy dokonce s vysvětlením, proč k přihození došlo, ve větším množství kupovaných položek se ovšem nevyžádané zboží v objednávce přesto snadno ztratí.

Podobnou praktiku obchod testoval již na jaře, později od ní ale na základě zákaznických stížností upustil. „Už od první poloviny roku běží A/B/C/D test, který má za cíl najít nejpohodlnější způsob doplnění nákupu o produkty, které jsou k používání primárního produktu důležité nebo dokonce nutné a zároveň nejsou součástí balení od výrobce. V případě krytky k notebooku došlo k individuálnímu pochybení a nyní test upravujeme, tak aby eliminoval lidskou chybu,“ odpověděl na dotaz serveru Lupa.cz ohledně přihazování nevyžádaného zboží Petr Bena, obchodní ředitel Alza.cz.

Podívejte se na rozhovor s Tomášem Havrylukem, místopředsedou společnosti Alza.cz, který jsme natáčeli v říjnu 2018:

Rozhovor si můžete pustit i jako podcast:

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).