"A zhonotte sam, co je levnejsi"
No ale tam treba uvážiť, že s vrátením je spojený určitý oser, ktorý pri prostom nevyzdvihnutí (t.j. zákazník po objednaní neurobí už NIČ) zákazník nemusí podstupovať. Napríklad, ja som v hej.sk vracal na druhý deň výrobník ľadu, lebo som si po vyskúšaní uvedomil, že takú blbinu vlastne nepotrebujem. Ale jednak som to musel doniesť na pobočku (aj keď ju mám blízko), a naviac vrátenie peňazí nebolo okamžité, ale poštovou poukážkou na adresu (sic!) po niekoľkých týždňoch...
Viz vyse, teoreticky jste povinen objednane zbozi odebrat, nebot jiz objednavkou jste uzavrel kupni smlouvu (a dodavatel je prozmenu povinen zbozi dodat, za sjednanou cenu, z cehoz se take leckdy snazi vykroutit).
Ovsem prakticky nasleduje 14 dnu, ve kterych muzete kdykoli zbozi vratit a prodejce prozmenu vam musi vratit celou uctovanou cenu. A zhonotte sam, co je levnejsi, nevyzvednuty produkt, nebo produkt vyzvednuty a vraceny (klidne obratem).
V tomto má obchodník své legální možnosti dost omezené - pokud vím, teoreticky něco takového vymáhat lze, prakticky je to nereálné.
Holt každý obchodník tyhle nevyzvednuté objednávky řeší jinak - doteď jsem platil za doručení na pobočku 35 Kč, teď po slevě 15 Kč, osobně dvacku ušetřím.
Pokud je tohle pro někoho zásadní, zkrátka nakoupí jinde a všichni budou spokojení.
Jo, taky jsem to tak pochopil.
Ještě by mohli účtovat kupujícím poplatek za to, že si zboží rozklikli v e-shopu, protože se najde plno těch, co si zboží v e-shopu prohlídnou a nekoupí... A dát slevu, pokud koupí na "první dobrou" a neobtěžují jejich server tím, že si prohlídnou víc variant.