Hlavní navigace

Alza začala převádět poplatky za platbu kartou na zákazníky, tedy alespoň na ty firemní

27. 8. 2020

Sdílet

Banka - platební karta - platba Autor: Depositphotos

Alza.cz si od července účtuje poplatky za platbu kartou, tedy alespoň u firemních zákazníků. Rozhodnutí obchodu má dopad minimálně na 30 tisíc firem a OSVČ, kteří na e-shopu platí uloženou firemní kartou, ale také na jednorázové platby. Na situaci upozornily dnešní Hospodářské noviny.

Platební brána eshopu je schopna při zadání údajů z karty z prvních šesti čísel rozpoznat, zda li se jedná o osobní účet, nebo podnikatelský či firemní účet a právě toho obchod využívá. Obchod rozhodnutí odůvodňuje tvrzením, že poplatek zavedl jako reakci na výši poplatků, které musí v případě platby firemní kartou uhradit karetním asociacím (u nás hlavně Visa, Mastercard) a bankám, které karty vydávají. Tyto poplatky mohou tvořit i více než 2 % z placené částky.

„My chceme, aby se tomuto tématu karetní asociace a vydavatelé platebních karet aktivně věnovali a nastavili stejné podmínky jako při využití běžných karet, proto jsme se pro tento na první pohled nepopulární krok rozhodli,“ cituje deník Jiřího Ponrta, finančního ředitele obchodu.

Běžný karetní poplatek, který obchodník platí lze rozložit do tří částek. 1. je to mezibankovní poplatek bance, která kartu vydala. Ten je v případě osobní karty regulovaný nařízením Evropské unie a nemůže překročit 0,30 procenta ze zaplacené částky. U firemních a institucionálních karet je ale tento poplatek vyšší a pohybuje se mezi 0,95 až 2,10 %. 2. část tvoří poplatek karetní asociaci, ten dělá v případě VISA maximálně 0,1 % z transakce a 0,2 % v případě Mastercard. 3. je zde poplatek bance, u které má vedený svůj účet obchodník, ten je shodný s poplatkem bance, která vydala kartu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).