Hlavní navigace

Alza zahájila předprodej 8K QLED televizorů Samsung pro český a slovenský trh

16. 10. 2018

Sdílet

Samsung 8K QLED v Alze Autor: Alza

Jak jsme podrobně informovali v nedávné analýze, společnosti Samsung a LG představily letos v září na berlínském veletrhu spotřební elektroniky IFA vlastní 8K televizory. S jejich uvedením na trh se počítá ještě do konce letošního roku.

Zatímco obrazovka od LG využívá technologie OLED a datum zahájení jejího prodeje zatím nebylo oznámeno, QLED televizor s 8K rozlišením od Samsungu by měl být český a slovenským zájemcům dostupný od neděle 21. října. 

Prodejce elektroniky Alza ale 8K novinku od Samsungu nabídne svým zákazníkům ještě před oficiálním zahájení prodeje. První model 8K televizoru Samsung dostupného na českém trhu představili zástupci výrobce už o týden dříve, tedy v pondělí 14. října v prostorách holešovického showroomu Alza. Od čtvrtku 18. října se pak dočkají i slovenští zájemci v bratislavské centrále Alzy v Bottově ulici. 

Televizory Samsung s 8K rozlišením a technologií QLED nabízejí obrazovou kvalitu 7680 × 4320 pixelů. Nabízený model Q900R se bude prodávat ve třech velikostech – 65 palců (163 cm), 75 palců (189 cm) a 85 palců (216 cm).

Samsung jako nejlevnější 8K varianta

Cena nabízených přístrojů začne na necelých sto třiceti tisících korunách. Na největší úhlopříčku si pak ale zájemce bude muset připravit už 389 990 korun. Skladem budou anoncované televizory během několik příštích dní a objednat si je mohou zákazníci již nyní.

Společnost LG zatím cenu svého 8K televizoru s úhlopříčkou 88 palců (224 cm) neoznámila. Na trhu už je dostupná sedmdesátipalcová 8K obrazovka od japonské firmy Sharp, která využívá technologie LED. Ta v Evropě vyjde na více než jedenáct tisíc eur, konkrétně v přepočtu na tuzemskou měnu pak na necelých 285 tisíc korun. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).