Hlavní navigace

Názor k aktualitě APEK: Česká pošta nerozváží zásilky a klame tak zákazníky od Tomáš2 - ČP mě opakovaně odmítá přijmout reklamace na nedoručení...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 8. 2019 16:38

    Tomáš2

    ČP mě opakovaně odmítá přijmout reklamace na nedoručení balíku do ruky, protože nejsem její smluvní stranou, postoj ČTU je ale v tomhle trochu jiný a na telefonický dotaz mi jasně odpověděli, že ČP je povinna přijmout reklamaci i pokud jsem pouze adresát a vyřídit ji. ČP mě naopak odkazuje na odesílatele, podat reklamaci ze strany eshopu zase naráží na vzájemné smluvní vztahy a dokazování, ČP v tom má tvrdé lokty a tahá za delší stranu provazu.

    Argument ČP, že nikdo nepodává reklamace je skoro lživý, když oni reklamace od adresátů na nedoručení ani vlastně nepřijimají (desítky případů v mém okolí). V případě nepřijmutí reklamace je nejlepší řešení použít tzv. "Námitkové řízení" u ČTU, viz https://www.ctu.cz/spory-reklamace, dozvěděl jsem se ale o něm teprve nedávno, tak ještě nemám žádné výsledky.

    Pro lidé z města to nevypadá jako velký problém, ale na vesnicích jsou pošty vzdálené i mnoho kilometrů (moje rodina má spádovou poštu 12 km daleko) a člověk si musí sehnat auto, zařídit volno v práci (otvírací doby pošt mimo velká města jsou příšerné) a vyjet tam.