Apple TV bude mít nový design a rychlejší přepínání profilů

9. 6. 2025

Sdílet

Nový design Apple TV od podzimu 2025 Autor: Apple
Nový design Apple TV od podzimu 2025 s rychlejším přepínáním profilů

Společnost Apple představila nový design svého operačního systému pro různá zařízení. Dostal název Liquid Glass, protože jednotlivé prvky připomínají průhledné sklo. Nová podoba uživatelského rozhraní se projeví také na Apple TV v systému tvOS 26.

Ovládací prvky tvOS jsou navržené tak, aby byly při přehrávání obsahu co nejméně rušivé. Upoutávky na filmy a seriály v katalogu pořadů budou mít formát filmového plakátu, proto se jich na obrazovku vejde víc. Apple zároveň vylepšil přepínání uživatelských profilů. Bude je možné vybírat hned, jak se zařízení probudí. 

Systém tvOS 26 navíc zavádí nové API pro vývojáře, které propojuje přihlašování do aplikací s účtem Apple. Uživatelé se tedy při nastavování nového zařízení rovnou přihlásí ke svým oblíbeným aplikacím, pořadům a filmům.

Novinkou na tvOS bude režim karaoke. Jako mikrofon poslouží libovolný iPhone. Uživatel spustí Apple Music, začne zpívat podle textu vybrané písničky a jeho výkon doprovodí vizuální efekty. Pro některé jazyky budou dostupné také překlady textů písní. K zařízení se může připojit víc iPhonů zároveň, takže skupina lidí může zpívat společně.

Kterýkoli reproduktor podporující technologii AirPlay bude možné nastavit jako trvalý reproduktor pro Apple TV. Další novinky jsou spíše vizuální drobnosti. Aktualizace přinese nové letecké záběry ve spořičích obrazovky, například z indické přírody. Uživatel bude moci povolit nebo zakázat, jaký spořič se má používat.

Aktuální verze tvOS je 18. Apple se však rozhodl přejít na jiný způsob číslování. Nové systémy iOS, iPadOS, macOS, watchOS a tvOS budou mít verzi 26. Jde o systém určený pro období od září 2025 do září 2026. Vývojáři mohou beta verzi stahovat už dnes, veřejná beta verze bude dostupná v červenci a finální verze vyjde na podzim.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).