Hlavní navigace

Avast loni utržil skoro 900 milionů dolarů, tržby mu meziročně stouply o více než 2 %

Sdílet

Ondřej Novák 3. 3. 2021

Tržby společnosti Avast loni vzrostly o 2,3 % na 892,9 milionu dolarů při fakturaci 922 milionů dolarů. Zisk před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) vzrostl o 2,6 % na 495,5 milionu dolarů. Firma bude vyplácet celkovou dividendu ve výši 16 centů za akcii. Informace o výsledcích společnost zveřejnila na tiskové konferenci a také na webu.

„Skupina Avast předvedla další rok silného organického růstu, vysoké úrovně ziskovosti a generování cash flow. Upravené tržby skupiny dosáhly 892,9 mil. USD, přičemž organický růst činil 7,9 %, což bylo dáno dvojciferným růstem v segmentu Consumer Direct Desktop,“ říká výkonný ředitel Avastu Ondřej Vlček a dodává, že „v roce 2021 očekáváme organický růst tržeb v rozmezí od 6 do 8 procent podpořený silným nárůstem fakturace v předchozím roce.“

Avast také hlásí nárůst platících desktopových zákazníků, a to o 7,9 % na 13,6 milionů. Firma se odklonila od modenulu Pay-Per-Instal (PPI) a zaměřila se zejména na uživatele s organickými instalacemi, a nadále expandovala také na zahraniční trhy.

„Společnost úspěšně pokračuje ve své strategii globálního růstu, počty zákazníků se zvýšily jak na zavedených trzích, tak v zemích s nižší mírou penetrace: USA o 6 %, Itálie o 13 %, Mexiko o 33 %, Brazílie o 19 % a Rusko o 6 %,“ upřesnila firma v tiskovém prohlášení.

Z hlediska produktové nabídky bylo podle Avastu úspěšné spuštění Avast Smart Life pro 5G, které je součástí řešení pro chytrou domácnost a také spuštění produktů na ochranu soukromí a identity. Zejména jde o produkt BreachGuard, který šel na americký trh v polovině loňského roku a následně ho firma nabídla i v Evropě.

V druhé polovině roku Avast toto řešení poskytl i uživatelům platformy Mac. Firma také rozšířila nabídku řešení pro více různých zařízení a více předplatných mobilních produktů, za které je možné platit přes desktop. 

Firma ale v loňském roce také čelila kritice kvůli prodeji dat uživatelů. Avast nakonec svoji divizi Jumpshot, která prodávala data například Microsoftu nebo Pepsi, na konci ledna loňského roku zavřel.

Našli jste v článku chybu?