Hlavní navigace

Bohemia Interactive klesly tržby i zisk, dodělávaly se DayZ, Vigor a Ylands

Sdílet

Jan Sedlák 13. 1. 2020

Největší české herní vývojářské studio Bohemia Interactive (BI), které stojí za tituly ArmA, DayZ, Vigor nebo Ylands, v roce 2018 mírně přesáhlo tržby ve výši 490 milionů korun a vykázalo zisk 71,2 milionu. Rok předtím tržby přesáhly 571 milionů a zisk 202 milionů. Jde o tradiční cyklický výkyv typický pro herní firmy.

„Výnosy i zisk dosažené v roce 2018 byly ve srovnání s výnosy a ziskem roku 2017 nižší, neboť společnost se soustředila na adaptaci DayZ pro herní konzole a pokračování vývoje velkých titulů Vigor a Ylands. Meziroční kolísání prodejů v korelaci s dokončováním a vydáváním her je u vývojářských firem obvyklé. Společnost očekává růst zisku v roce 2019 vzhledem k tomu, že vydala hru DayZ na herních konzole Xbox One a PlayStation 4 a plánuje vydání finální verze hry Vigor,“ uvádí Bohemka ve výroční zprávě.

Bohemia Interactive mimo jiné DayZ předělávala do nového enginu. Hry jako takové, která byla řadu let v předběžném přístupu (early access) se už prodalo několik milionů kusů. Hra Ylands v ostré verzi vyšla koncem loňského roku.

Průměrný počet zaměstnanců BI vzrostl na 264. Rostly rovněž obraty dceřiných společností na Slovensku, Nizozemí a v Thajsku, které vyvíjejí dílčí části her pod vedením mateřského podniku.

BI má rovněž tuzemskou dceřinku Bohemia Interactive Studio, která řeší distribuci her mateřské firmy skrze e-shop, servisní služby, testování her a marketingovou podporu. BI Studiu v roce 2018 narostly tržby na 17,7 milionu korun a zisk na 2,1 milionu.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.