Konstrukt investičních fondů a angel investorů je nastaven tak, že chtějí po pěti až šesti letech své peníze zpět. Děje se to nyní například v Uberu, v minulosti v Google, Facebook a dalších.
Naopak zakladatelé chtějí dál pokračovat. To je podstatnější zpráva. Takže investoři shrábnou balík peněz, ale firma pojede dál, jen například se strategickým partnerem (spolumajitelem) v zádech.
Říkali, že pouze 10% letenek prodají přes svůj web kiwi.com Zbylých 90% prodají tak, že ve velkých vyhledavačích letenek jako je kayak nebo skyscanner se zobrazí jejich nabídka při hledání letu s více přestupy jako ta nejlepší. Asi bude pro někoho nejlepší (neznamená nejlevnější, třeba jen minimalizuje čas přestupů, atd.), když jim tržby rostou.
Jen je třeba dát si pozor na mezičasu u přestupů, které systém nabízí v nereálných termínech. Cokoli pod 60min na mezinárodních letištích se zpravidla nedá stihnout. Každé letiště to má s přestupy jinak a pro zákazníka by bylo přínosem, kdyby kiwi počítalo s očekávaným časem na přesun a super lákavé časy celkového letu zbytečně nenabízelo.
Přesně. Stalo se mi v Detroitu, že jsem musel vyzvednout kufr, čekat hodinu frontu na imigračního úředníka, odezvdat kufr a nastoupit do letadla. A to za hodinu a půl, přestože tehdy cestovka tvrdila, že to bude dvě a půl hodiny. Zrada byla v tom, že v USA už měli letní čas, zatímco v Evropě byl ještě zimní.
Podobně Amsterdam - to je tak velké letiště, že přestup z některých terminálů je půl hodiny jen samotná cesta. A ještě byla podobná zrada v Londýně tuším na Heathrow - British Airways mají vlastní terminál.
Pod dvě hodiny na přestup už bych nechtěl.