Hlavní navigace

Brněnští Madfinger Games loni prohloubili ztrátu. S penězi od Číňanů dělají na hře pro PC

18. 8. 2022

Sdílet

Marek Rabas, Madfinger Games Autor: Madfinger Games

Brněnské vývojářské herní studio Madfinger Games v loňském roce opět zaznamenalo pokles tržeb a prohloubilo ztrátu. Tržby podle účetní závěrky spadly z předchozích téměř 96 milionů na 83,4 milionu korun. Ztráta činila 21,7 milionu oproti předchozím 16,2 milionu. Firma nadále disponuje nerozděleným ziskem minulých let přesahujícím 85 milionů.

Madfinger Games si prochází velkou proměnou. Brněnská firma bývala díky titulům Shadowgun a Dead Trigger světovou ikonou mezi tvůrci akčních her na mobily. Postupně jí ale vyrostla silná konkurence, které nemohla finančně konkurovat. Na mobilech si lze zahrát například Call of Duty nebo PUBG.

Marek Rabas a spol. proto loni přibrala minoritního investora v podobě čínské společnosti Nuverse spadající pod ByteDance, tvůrce TikToku. Číňané do Madfingeru vložili pět milionů eur. V Brně se rozhodli zaměřit na tvorbu nové tříáčkové hry pro PC. Z Unity přesedlala na Unreal Engine. Rabas další změny popsal v našem rozhovoru.

“S rozšiřováním produkčního týmu a celkovým zlepšením managementu napříč všemi procesy započaly práce na nové akční hře. Byl vytvořen její koncept s důrazem na atmosféru a hratelnost, na který plynule navázal design. Nedlouho poté započala i tvorba herního světa a velkého množství grafických assetů,” informují Madfinger Games.

“Jelikož hlavní devizou nové hry má být vysoká míra realističnosti, celý tým věnoval hodně času a úsilí k nastudování zbraní a vojenských taktik. Každý člen produkčního týmu dostal šanci projít základním kurzem manipulace a palnými zbraněmi na střelnici. Taktéž jsme navázali spolupráci s mnoha experty z vojenského prostředí a s muzeem zbraní v Leedsu,” navazuje firma. Nový titul se má letos dostat do hratelné podoby a následně dojde k jeho rozšiřování.

Firma v roce 2021 také pokračovala ve vylepšování stávajících her pro mobily, aby nadále vydělávaly a podporovaly vývoj pro PC. Takzvaný tým Live-Ops “poupravil herní design a implementoval analytické nástroje umožňující lepší rozhodování při zavádění novinek a promotion akcí. Výsledkem bylo udržení příjmů na úrovni stanoveného plánu.”

Největší výnosy, konkrétně 51,1 milionu korun, loni udělal prodej her. Druhou největší položkou ve výši 32,2 milionu byly výnosy z reklamy. Pro Madfinger Games loni dělalo 57 lidí, zhruba o deset méně než rok předtím. Mzdové náklady činily přes 35 milionů, z toho sedm vedoucích pracovníků mělo téměř devět milionů.

Marek Rabas (Madfinger Games): Málem jsme nepřežili růst firmy. ByteDance je pro nás studnice vědomostí Přečtěte si také:

Marek Rabas (Madfinger Games): Málem jsme nepřežili růst firmy. ByteDance je pro nás studnice vědomostí

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).